Hotel Morada Dos Ventos

Hotel Morada Dos Ventos
8,9

13 tips over Hotel Morada Dos Ventos

Esther Nienhuis, 13-8-2014
Dineren in het hotel is niet echt mogelijk, gelukkig zijn er in Pipa genoeg restaurants. Tips voor uit eten: italiaans restaurant Pan e Vino is onze favoriet, maar Aqui is ook erg lekker.Beide liggen aan een zijstraat van de hoofdstraat. Tapas (hoofdstraat) is ook erg goed!
andre, 2-5-2014

Prima verblijf op dit complex en vriendelijk personeel. Schone kamers en alles word netjes bijgehouden.

Mindere puntjes zijn de afstanden naar het centrum, voor mensen die slecht ter been zijn kloppen de afstanden die opgegeven worden niet en ook nog eens steile hellingen en moeilijk begaanbare weggetjes met kinderkopjes en zeer ongelijk maar voor een paar real kan een taxi uitkomst bieden. Ook voor andere baaitjes zijn er busjes die je er voor 0.70 euro cent naartoe brengen.Zeker een aanrader

mm, 1-5-2014
tibao is veel mooier qua strand, boek daar een hotel en neem savonds een dolfijnbusje naar pipa al je vertier wil.

We hebben een aantal aanbieders voor Morada Dos Ventos voor je op een rij gezet:

Raymon en Wendy, 27-4-2014

Er wordt gewaarschuwd om ’s avonds niet over straat te gaan met volle portemonnee, mobiele telefoons en fotocamera’s, maar ik heb mij geen moment onveilig gevoeld. Al moet je natuurlijk niet te koop gaan lopen met al je luxe spullen!

Hotel is beschermd door een hoge muur en een afsluitbare poort bij de entree. Dit zorgt overigens niet voor een ‘opgesloten’ gevoel. Eerder veilig. Als gast kan je overigens van- en op het terrein wanneer je wilt. Er is dag en nacht iemand bij de receptie aanwezig.

tamara, 2-3-2014

Hele fijne omgeving, Pipa en Tibau, zeker ook veilig voor een vrouw alleen, ook 's avonds. Je kunt er met de lokale bus, ook een ervaring!

Met een buggy de Noord- en Zuidtour (racen over het strand en mooie bezienswaardigheden zien), in Pipa: het Plaja do Amour-strand (veel strandbedjes met parasols, veel hoge golven: surfers en kite-surfers), Tibau: heerlijk strand en met een bootje varen om dolfijnen te zien en op zaterdagochtend de plaatselijke markt in Goianinha (echt local life).

Emma, 7-2-2014

Er zijn meer restaurantjes in Pipa dan je in 2 weken tijd kunt bezoeken, maar ga zeker elke avond lekker uit eten. Je kunt al voor 30 Real pp eten en drinken.

Wat je zeker moet proberen:

+ De verse vruchtensappen (sucos natural) zijn voortreffelijk en heel gezond.

+ Acai ijs met muesli, banaan en honing

+ Camaraõ (garnalen), verse oesters met limoensap (op het strand) en Moqueca (soort visstoof curry, indiaanse invloed)

Het heeft de voorkeur om 2 weken te verblijven in Pipa, 1 week is te kort!

Elly , 2-9-2013

Neem wat Cash Euro's mee, 100 tot 150 € is genoeg om het een paar dagen te overleven als de pinautomaten leeg of stuk zijn.is ons ook gebeurd een lege automaat. En die zijn niet direct gevuld. Er zijn in de buurt geen andere automaten. Maar de wisselkantoren zijn vaak open. De pinautomaten doen het trouwens meestal wel.En niet schrikken je moet je pas er insteken ,weer uithalen en dan nogmaals als hij erom vraagt weer insteken.

Elly

Florens Timmermans, 24-7-2013

1. Appartement boeken! (kost ietsje meer, maar ruim meer waar voor je geld dan wanneer je puur een kamer boekt)

2. Na een minuut of 5 kom je bij een "busstation". Vraag daar voor de bus naar 'Praia do Madeiro' en zie dagelijks dolfijnen in het wild zwemmen, jagen en spelen! De bus is 2 reais pp (80cent).

tim, 18-5-2013

Een dagje quad rijden en met de buggy door de duinen is leuk.

Dolphins beach is het mooiste en relaxte strand.

Ga op zaterdag met de bus naar de markt van Goyaninya.

Eet bij Rancho en X en probeer Tapioca en Caja juice!

Peter en Hélène, 2-5-2013

Restaurantjes in het centrum die je zeker moet uitproberen : Quintal (hoofdstraat). Zeer lekker en heel prijselijk. Bezoek zeker ook het Italiaans resto Dall'Italiano, superlekkere pizza's en pasta's.

Als je een buggytour wil doen, vraag aan Tanja dat ze dit regelt, net als een daguitstap naar Natal. Zij kent de chauffeurs