Hotel Morada Dos Ventos

Kleine hotelsWeer vandaag30°24°
Hotel Morada Dos Ventos
9,1

We hebben een aantal aanbieders voor Morada Dos Ventos voor je op een rij gezet:

36 reviews over Hotel Morada Dos Ventos in het Nederlands

Fantastisch!

Esther Nienhuis
12-8-2014

Een week genoten in Morada dos Ventos. De eigenaresse was op vakantie, maar daar was niks van te merken. Veel tips gekregen van Ing, wat een fijne gastvrouw, je voelt je enorm welkom! Ze kan je veel vertellen over de omgeving, de cultuur, uitstapjes en restaurants. Ook Eric was eel leuk om mee te kletsen, we hebben met hem als gids een prive boot tour gemaakt.

Groot appartement (upgrade penthouse). Heerlijk uitgebreid ontbijt. Ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum, goed te doen! Praia do Amor is een prachtig strand met ruige golven, veel surfers zwemmen is lastiger door de golven, ongeveer 15 minuten lopen. Praia do Madeiro is een heel fijn strand en ook erg mooi, iets minder ruig en dolfijnen te zien bij vloed (voor €0,67 per persoon kan je er met het busje naar toe).

Via Vicky hebben we een Buggytour geboekt naar Siga met engelstalige gids. Veel van de omgeving gezien, heel mooi!

Het hotel was rustig gelegen, supernetjes en heel erg persoonlijk. Kortom: Fantastisch!

1 keer en altijd weer!

Fam Bijziter/van Dijk
3-7-2014

Een mooie, leuke en gezellige Pousada.

Het ligt wat verder van het centrum wat wij als prettig en lekker rustig hebben ervaren. Het kleine stukje lopen is goed te doen, en ach je hebt vakantie. Andere dingen zijn weer dicht bij zoals Praia da Amor.

het personeel is erg vriendelijk, gezellig en gastvrij.

Wij hadden gekozen voor een suite! en dat is ook echt een aanrader, lekker ruim en altijd elke dag keurig schoon gemaakt. Eigen hangmat balkon en zwembad/tuin zicht.

Het ontbijt is ook heerlijk! elke dag kunnen er verse dingen voor je gemaakt worden door de meisjes van de keuken.

Avond eten kun je er niet echt. Lasange wat ook lekker is maar het personeel met name Ing heeft goede tips om echt heerlijk te eten.

Elke avond was Erick aan het werk. Een braziliaanse jongen die snel de Nederlandse woordjes leert. Altijd gezellig om ´s avonds nog een drankje mee te doen.

Pipa een leuk dorpje waar genoeg te beleven is!

Wij willen weer! Het was voor ons de mooiste vakantie ooit!

Wij hadden een kamer geboekt met gardenview. Wat een teleurstelling.

We konden door een klein raampje het zwembad en de tuin zien. voor het raam hing de hangmat van een appartement. Beiden hebben hierdoor weinig privacy.

Wij vonden tania een vervelende dame die totaal niet wilde meewerken aan een oplossing. Ook het ontbijt is mager vergeleken met andere accomodaties. (ik ben 4x in pipa geweest en dit was veruit de slechtste ervaring. Ook zijn er weinig bedjes en het gras is dor. De wandeling naar het centrum is niet echt inspirerend. de andere kant van de winkelstraat is veel bruisender. Je moet dan zeker 3 km lopen.

wij hebben na twee dagen met de reisleider de accommodatie omgeboekt en zijn hier snel weggegaan.

Muíto Bom!!

Raymon en Wendy
27-4-2014

Voor Braziliaanse begrippen is deze pousada echt fantastisch! Airco in de slaapkamer en hebben we weinig tot geen last gehad van ongedierte, dat duidt op prima hygiëne.

De verzorging die je krijgt in het hotel van alle medewerkers en de gastvrouw in het bijzonder, is fantastisch. Je voelt je echt een gast en geen ‘nummer’, doordat het kleinschalig en gemoedelijk is. Je wordt vriendelijk ontvangen en ze staan meteen voor je klaar. Er wordt echt het beste gedaan om het er zo goed mogelijk naar je zin te maken.

Ook de kwaliteit van het eten met het ontbijt is uitstekend: eenvoudige broodjes, voldoende beleg, vers fruit, koffie, thee, sappen en andere zoete lekkernij.

Het terrein is adembenemend mooi: zwembad in het midden, groene tuin met allerlei mooie planten en bomen. En er loopt een leguanenfamilie rond in de tuin. De natuur is zowel op- als buiten het terrein bijzonder mooi. En de appartementen van veel gemakken voorzien met o.a. een ruim terras met hangmat!

Een paradijs

Mathilda
1-4-2014

Zeer mooi en rustiek gelegen pousada. Het ontvangst door Tania en Ing was super een heel hartelijk welkom. De pousada is tot in de puntjes verzorgd en zeer schoon. Pipa is een fantastische en zeer veilige plaats. Een plek met prachtige stranden waar je dagelijks met dolfijnen kan zwemmen. Daarnaast heeft het een tropische regenwoud dat bevolkt is met onder andere penseelaapjes. De inwoners Pipa zijn erg vriendelijk. Ze zijn behulpzaam ook al spreken ze nauwelijks Engels. Toch doen ze echt hun best om zich verstaanbaar te maken. Het lokale eten is erg smakelijk, heerlijke groenten, fruit en delicatessen. Taxi, bus vervoer en lokale gerechten zijn erg goed en zeer betaalbaar. Kortom in alle opzichten Pipa =Top!

Superplek, Gastvriendelijk!

Jochen
24-3-2014

Wij zijn 16dagen geweest in feb 14, Zeer leuke ligging , wel eventjes van het centrum van Pipa . Tania is een zeer goede gastvrouw , alsook de rest van het personeel daar , Alles heel proper en gezellig , rustig. Ontbijt in orde en lekkere eitjes met kaas en hesp! Brazilie heeft ons hart verovert en wij komen zeker nog eens terug naar Pipa in morada dos ventos!

mooie posada een aanrader

Adri en Nilda Nieuwland .
8-3-2014

tania een vrouw met passie en een prachtige posada een rustige omgeving

een aanrader voor iedereen die een mooie vakantie wil leuk dorp met vriedelijke mensen

echte brasilianen pipa een leuk uitgaansleven

stad begind te leven als het donker word leuke stranden langs de hele kust bij tibou du sol

kan je zwemmen met dolfijnen en er is nog veel meer te doen en te zien Tania gr Adrie en Nilda

lembranca por dodo voce,s

16 dagen in Pousada Morada dos Ventos te Pipa, Brazilie. Wat een heerlijk rustig gelegen kleinschalig hotel. Net in de buitenring van Pipa, een gezellig surfersdorpje met een leuke hoofdstraat met een diversiteit aan restaurantjes en winkeltjes (zowel lokaal als internationaal).

Morada dos Ventos wordt gerund door Tania, die alles voor haar gasten over heeft en gewoon een hele aardige vrouw is. Daarnaast is alles zeer schoon en wordt dit goed bijgehouden door de overige vriendelijke personeelsleden. Heerlijk zwembad en het ontbijt is ook prima.

Ik kom zo snel mogelijk heel graag weer terug in dit geweldige hotel.

Enige kanttekening voor mensen die slecht ter been of in een rolstoel zitten, is de ligging van het hotel in Pipa: erg veel steile weggetjes, slecht/ongelijk wegdek, veel drempels, hoge stoepen of het ontbreken ervan. En het strand is of een behoorlijk stuk lopen of je moet een hele hoge ongelijke provisorische trap af en later dus weer op. Nergens liften aanwezig!

Als je van wandelen houdt..

Emma
7-2-2014

- De verzorging van de accomodatie is prima, maar niet optimaal.

Ik verbleef in een kamer aan de achterkant van een huisje, met enkel een slaapkamer en badkamer; dit is af te raden. Je hebt geen stoel, hangmat, überhaupt geen 'voor'.

- - De accomodatie is een eind lopen van het centrum van Pipa, minimaal 15 minuten. In de hitte (elke dag 30 graden met een sterke zon) is dit vervelend, maar het weerhoudt je er 's avonds ook bijna van om naar het centrum te gaan. Dit doe je toch, want er wordt enkel pizza of lasagne geserveerd bij de accomodatie.

+ De gastvrouw, Tania, is heel gastvrij, aardig en spreekt voldoende Engels. Ze komt vaak een praatje maken.

+ Het ontbijt is lekker (broodjes, fruit, fruitsalade, toetjes, zoetig- en hartigheden) en je kunt eieren/pannekoeken bestellen.

+ Schoonmaak gebeurt dagelijks.

Pipa is fantastisch en ik ga volgend jaar zeker weer terug, maar niet naar deze accomodatie. Het ligt te ver weg van centum, bovendien zijn er genoeg andere mogelijkheden.

Gewoon DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Elly
2-9-2013

Een super mooi,schoon en leuk appartement/hotel.Het ligt iets buiten het centrum van Pipa. De eigenaresse Tania heeft passie voor het vak en doet alles voor haar gasten. Het ontbijt is heerlijk met elke dag een verassing,en een eitje bakken of koken doen ze graag. Wij hadden een 3 kamer appartement dat is echt ruim 2 slaapkamers 2 badkamers een ruime living en een keuken met waterkoker magnetron en koelkast. geen kook gelegenheid maar dat hoeft ook niet, er is ruim voldoende aanbod in restaurants ook qua prijs is de variatie groot.Tania kan je ook helpen met excursies.het is ongeveer 10 min lopen naar het centrum over een heel ongelijke weg.Laat de hakken maar thuis.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Morada Dos Ventos in Praia da Pipa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Morada Dos Ventos zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.