Hotel Tiwa Amazonas Ecoresort

8.3Fantastisch

• Animatie

16 reviews over Hotel Tiwa Amazonas Ecoresort

• 9Guido11-10-2011

Mooi resort aan de rand van het regenwoud

Erg mooi gelegen rond een meertje en tussen het woud. Enige nadeel is dat het aan de overkant van Manaus ligt, wat je ook kan zien liggen. Waardoor het ultieme afgesloten jungle gevoel een beetje ontbreekt. Personeel zeer vriendelijk, mooie hutjes, goed eten en leuke excursies met gids washington. Volgens mij is het resort recent opgeknapt.

Gereisd met partner in januari 2011

• 9Francis van Jette25-04-2010

BUNGALOWS AAN DE RAND VAN HET REGENWOUD

Deze resort is gevestigd op 10 km van Manaus aan de overkant van de Rio Negro (die een 20-tal km verder uitmondt in de Amazone). Manaus kan van hieruit slechts bezocht worden na de oversteek van de Rio Negro met een shuttle-boot (wat niet evident is bij slecht weder). De resort is volledig geïntegreerd in het regenwoud. Bestaat uit een centraal gebouw (met receptie, restaurant, bar) waarrond een twintigtal dubbele bungalows gebouwd zijn.

Gereisd met vrienden in februari 2008

• 6Patrick & Vanessa19-04-2010

Goed hotel, maar wel veel achterstallig onderhoud

Wij zijn hier 4 dagen geweest als onderdeel van onze rondreis. Hele mooie huisjes die ook leuk zijn ingericht. En het hele resort is dan ook mooi en compleet. Helaas hebben de meeste gebouwen wel aardig wat achterstallig onderhoud, wat de algemene indruk niet ten goede komt. Maar alles is wel schoon en netjes en het eten is zeker ook van goed nivo.

Gereisd met vrienden in april 2010

• 9Karin Janssen29-06-2008

prachtige lodge, hartstikke leuk

We hebben zelf een reis naar de Amazone gemaakt en ook 6 dagen bij Tiwa verbleven. Prachtige lodge, mooi gelegen aan de grote rivier met achter je de jungle. Hele leuke mensen. Mooie kamers, lekker eten en vooral veel excursies. Niet heel goedkoop, maar wel geweldig en helemaal waard. We hebben gewoon alles gedaan. Anderson en Washington zijn top gidsen! De papagaaien vlogen rond en aten met je mee!

Gereisd met partner in april 2008

• 9Leontien24-12-2007

Prachtig resort midden in de jungle. Er heerst een hele gezellige sfeer met gidsen die goed engels en soms zelfs nederlands spreken. We hebben heel veel van ze geleerd en echt een indruk gekregen van het leven daar. Huisjes aan het water, zwembad aan een stil strand, heerlijk eten.

Gereisd met partner in november 2007

• 4Joop08-12-2007

Ria en Joop. Wij verbleven hier totaal 4 nachten begin dec 2007. Ik weet niet hoe dit resort aan een 9,5 komt, wij vinden dit zeer zeker niet meer waard dan een 5, het komt eigenlijk over als vergaande glorie er is zeer veel achterstallig onderhoud. Als ze hier niet snel in gaan investeren geef ik het nog 2 jaar. We hebben hier een flinke regen bui mee gemaakt nu het regende in de eetzaal bijna net zo hard als er buiten. Wij hadden een duits sprekende gids, nu die moeten ze meteen de zak geven, niet vooruit te branden was deze. Ze vertelde niets en wilde alleen maar het lijste afwerken waar wij recht op hadden (vd excursies). Gaan hier zeer zeker nooit meer naar terug.

Gereisd met partner in december 2007

• 5Eddy Eversdijk07-12-2007

Ben verbaasd over de goede beoordelingen van Tiwa. Dit resort is nog niet zo oud, maar verpaupert enorm snel. De huisje zelf zijn goed, maar de palen waarop ze staan, staan te rotten en het zal niet lang duren voordat deze breken. De hangbrug en looppad op palen in ingestort. Jammer dat je Manaus ziet liggen van uit het resort. In de informatiegids word gesproken over een souvenirs winkel, deze is er niet meer. De gehele indruk over dit resort laat een indruk achter dat het allemaal niet meer zo hoeft. Jammer want er is zoveel van dit maken en dat zal het ook wel geweest zijn, gezien de verhalen hier. Er moet dringend gauw iets veranderen in het resort anders is het binnen een paar jaar dicht.

Excursies zijn leuk. Als je tenminste een leuke gids mee hebt. Onze eerste gids, Duitstalig moet je niet mee hebben op excursies. De tweede gids, Engelstalig was veel enthousiaster.

Gereisd met vrienden in november 2007

• 10Margreet24-07-2007

In een woord geweldig. Gids Anderson...gewelgig, spreekt goed engels en weet erg veel. Dikke aanrader.

Gereisd met vrienden in juli 2007

• 10marielle tilder06-03-2007

In één woord GEWELDIG! Alles is top. De bereikbaarheid iets minder, je gaat met en gmmel botje naar de bestemming. Maar dat heeft zeker wel wat. De huisjes zijn nieuw en voorzien van een luxe badkamer. Het personeel en eigenaren zijn toppers. Als je naar de Amazone wilt. Is dit een echte aanrader.

Gereisd in maart 2007

• 10fred23-07-2006

top hotel het zijn hele aardige mensen en de ligging is supermooi

Gereisd in juli 2006

Hotel Tiwa Amazonas Ecoresort info