Paraty

We hebben een aantal aanbieders voor Paraty voor je op een rij gezet:

vakanties Paraty

We hebben een aantal aanbieders voor Paraty voor je op een rij gezet:

Reviews over Paraty

Gezellig koloniaal stadje om even tot rust te kome

Niki
    1-12-2018

Knus koloniaal stadje met veel leuke winkeltjes, eettentjes en een mooie baai. Boek zeker een boot tour om te gaan snorkelen, je komt bij hele mooie strandjes, blauw water en kan zelfs schildpadden zien. Buiten dat het stadje zelf een bezienswaardigheid is verder niet veel te zien, maar zeker de moeite waard om hier een tussenstop te maken en even lekker te genieten.

Gereisd Met vrienden in oktober 2018

Paradijs in zakformaat

Jan Tienstra
    20-11-2009

Paraty is een historisch stadje aan ee baai ten westen van Rio. Ilha Grande en heel veel meer kleine eilandjes liggen voor de kust en zijn allemaal per boot bereikbaar. Het centrum is weliswaar historisch, maar geeft niet zo´n goed beeld van de slavenhandel als bijvoorbeeld stadjes als Iguape en Cananeia (200 km ten zuiden van Sao Paulo). Paraty leeft tegenwoordig geheel van toerisme en de prijzen, hoewel voor onze begrippen nog steeds erg laag, zijn aanmerkelijk hoger dan in de rest van dit deel van Brazilie. De horeca staat echter wel op een behoorlijk niveau. Het kan erg druk zijn in de stad en zeker op het centrale strand, maar neem je even de moeite om een par kilometer buiten de stad te gaan, dan vind je volop verlaten strandjes. Paraty is een zeer aan te raden reisdoel en ook de omgeving is ronduit schitterend. Ga dan wel in de periode tussen oktober en maart, want in onze zomermaanden kan het er vreselijk nat zijn.

Gereisd Met partner in oktober 2009

Paradijs op aarde.

Pumba
    24-10-2009

Na een busreis van +/- 3 uur vanuit Rio kwamen we aan in de Historische binnenstad van Paraty. Prachtige koloniale gebouwen, mooie witte stranden en gezellige restaurantjes en barretjes. Wanneer je van relaxed, zon zee en prachtige strandjes houd, is de historische binnenstad zeker een aanrader. Er zijn veel Pousadas waar je een kamer of appartement kunt huren, de bewoners zijn erg vriendelijk en de zon schijnt er altijd (soms ook gepaard met een verfrissende bui in de avond).

Gereisd Met vrienden in Sat Oct 24 2009 23:00:56 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prachtige stranden

Tim
    29-8-2008

We vonden Paraty een van de leukste plekken aan de Braziliaanse kust. Het stadje zelf is erg gezellig met alle kleine straatjes en oude huisjes. Overdag is het erg leuk om een van de vele schitterende stranden in de omgeving te bezoeken, bijvoorbeeld met een boottour. De stranden zien er paradijselijk uit en je bent er bijna alleen!

Gereisd Met partner in april 2008

Paraty is een geweldige plaats om te relaxen na een drukke

H.M.Hoogstad Coelers
    12-8-2007

Paraty is een geweldige plaats om te relaxen na een drukke rondreis.Gezellige restaurantjes met muziek, marktkraampjes iedere avond,mooie poesada's.Prachtige schepen die je naar echte bounty eilandjes brengen.

Gereisd Met vrienden in april 2007
Paraty scoort een 8,9 uit 10, op basis van 16 reviews