Ouro Preto

Vakantie in Ouro Preto

We hebben een aantal aanbieders voor Ouro Preto voor je op een rij gezet:

Reviews over Ouro Preto

• 10Gustav15-02-2013

" Schwarzes Gold "

Ouro Preto verdankt seinen Namen einem schwarzen Klumpen der bei näherer Pruefung pures Gold war. Im 18. Jh. wurde die Stadt durch die Goldfunde zu einem der reichsten Orte der Welt. Aus dieser Zeit stammen eine Vielzahl an barocken Kirchen, Brunnen und Bruecken. Die barocke Altstadt mit herrlichen Buergerhaeusern ist ein UNESCO Weltkulturerbe. Die huegelige Stadt mit den Kopfsteinpflastersteinen ist beinahe ein Museum. Bekannteste der Kirchen ist die Iglesia Sao Francisco de Assis. Auf dem Marktplatz wird man heute ständig von Edelsteinverkaeufern angesprochen. Meist handelt es sich dabei um billige Steine ohne Qualitaet. Um Edelsteine zu kaufen geht man besser in eines der Ateliers die auch die Steine bearbeiten. In der Naehe von Ouro Preto liegt die Goldstadt Mariana. Hier kann man noch eine Mine besichtigen. Außerdem auch hier herrliche Kirchen und Gebaeude aus der Kolonialzeit der Portugiesen.

• 8Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in november 1992

• 9Tim03-11-2008

Perfect bewaard gebleven

Ouro Preto ziet er nog bijna precies zo oud als 100 jaar geleden, toen het een van de rijkste steden ter wereld was, als gevolg van alle goudmijnen rond het stadje.

Er is erg veel cultuur in het stadje, met maar liefst 14 kerken. Het is erg leuk om gewoon een beetje door de stijle straatjes te dwalen. Ook is het de moeite waard om een bezoek te brengen aan een goudmijn in de buurt.

• 10Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in november 2008

• 8Maartje01-09-2006

Erg charmant koloniaal stadje met uitstekend onderhouden centrum. Pastelkleurige huizen met balkonnetjes, kinderkopjes en veel kerken. Neem wel een paar goede schoenen mee, want de straatjes lopen erg steil omhoog en omlaag!

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd in september 2006

• 9Van Waeyenberghe Anne08-11-2004

Wij hadden een auto gehuurd voor onze reis door Brazilië. Een plaatselijke gemeentearbeider heeft ons een ganse dag rondgeleid, ook in de omgeving (Mariana en mijnbezoek).De auto kwam goed van pas, maar je moet wel rij-ervaring hebben in die kleine en steile straten.Onze gids was fantastisch, maar sprak enkel Braziliaans, gelukkig hadden wij tolken (zoon& schoondochter). De gids vertoeft 's avonds vaak rond de pousada's om klanten te vinden. Wij vonden de onze in pousada "Ouro Preto".

• 10Cultuur
    • 8Omgeving