Lodge

3 reviews over Lodge Amazon Tupana in het Nederlands

Wat een paradijsje!

Esther78
21-8-2013

Wat een fantastische plek! De Amazon Tupana Lodge is een van de meest afgelegen lodges in de Amazone. Het ligt ca. 180km onder Manaus.

Verwacht geen luxe, want dat is niet te realiseren. De kamers zijn schoon en volledig aangepast bij de omgeving. Rieten dak, mooie veranda met hangmat en zitje. Je doucht met water uit de rivier (is dus koud), het eten bestaan uit lokale producten. En ze serveren de meest bijzondere, maar lekkere sapjes.

Wij waren er in januari en waren op dat moment de enige gasten. Onze gids had alle tijd en aandacht voor ons en we zijn door hem erg goed begeleid en rondgeleid. De hitte viel me in die periode van het jaar mee.

Het programma zit prima in elkaar. 's morgens een excursie, dan tussen de middag een paar uur vrij om in het buitenverblijf de relaxen in de hangmat. En dan 's middags weer een excursie. Veel gezien en veel geleerd!

Ik weet dat de lodge momenteel te koop staat en ik hoop dat het behouden blijft voor het toerisme. Het is een waar paradijs!

Gereisd met vrienden in januari 2013

Onder het gemiddelde de Tupana lodge

Peter Dewit
12-2-2013

We verbleven 5 dagen en 4 nachten. Er zijn hier huisdieren, 3 apen, die bezoekers terroriseren. Je kan buiten niet rustig een boek lezen. Het beloofde programma wordt niet afgewerkt. Men beloofde ons een deel van de betaling terug te storten maar dat gebeurde niet.

Gereisd met vrienden in december 2012

Onvergetelijke plek!

Birgit
29-12-2009

de Amazon tupana lodge is een plek die je nooit meer zult vergeten. Het is een flinke trip vanuit Manaus, maar dan zit je ook midden in de natuur. De kamers aan de rivierzijde hebben een veranda met fantastisch uitzicht en hangmat. Het lokale eten (en sap!) is goed en Walter en zijn team doen alles om er een geweldige tijd van te maken! De excursies in de kano, bezoek aan het indrukwekkende buurvrouwtje, wandeltochten met heel veel informatie over bomen en hun (medicinale) toepassingen, kijkje op de maniokplantage en zwemmen in de rivier waren geweldig, met als hoogtepunt een nacht in de jungle (in de hangmat)!

Dit alles zonder heel touristisch te zijn, en Walter helpt met jouw komst ook de buren en de lokale school.

Rondom de lodge zijn vele dieren (hoewel je ze niet makkelijk ziet) en ook op de lodge zelf zijn veel dieren; vooral de tamme aap Conchita is geweldig. Al met al een onvergetelijke plek om de Amazone écht te voelen.

Gereisd met partner in augustus 2009

Lodge info

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Amazon Tupana in Manaus, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Amazon Tupana zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.