Manaus

Reviews over Manaus

Heel indrukwekkend!

Mara,
    10-5-2017

Het is een hele bijzondere locatie. Per boot(je) naar de lodge gegaan. Daar leeft alles en iedereen buiten. De kamers zijn perfect. Kleine, houten huisjes op palen met een slaap- en badkamer. Niet luxe maar precies goed. Eten in het restaurant was een ervaring. De kok bereidde elke avond een uitstekend buffet met lokale producten. Heel bijzonder! Verder de hele dag excursies onder leiding van zeer ervaren gidsen.

Gereisd met partner in mei 2015

fantastische plek

René Luyten,
    22-10-2014

Afzonderlijk efficiënte houten verblijfplaatsen op een eilandje in de rivier, met terras en langs alle kanten uitzicht op de natuur. Interessante uitstappen met gids van lokaal bureau en lokale gidsen in het regenwoud en naar de Marron (Surinaamse bosnegers) dorpen. Een gezellige centrale zitplaats met een goed restaurant. Veel informatie en presentatie over het gebied.

Gereisd met partner in oktober 2013

prachtig

jonathan,
    18-5-2014

Na 2 auto uren bootje ingestapt. gelijk een luiaard gespot.(wat een mazzel)

1,5 a2 uur met de boot (houten kont van het zitten.)

mooie lodge , helaas geen zwembad. maar je hebt een grote rivier en leuke watervalletjes waar je heen gaat.

Wij (stel van 24jaar) hadden alleen een beetje pech dat koning-aap er 2 groepen had zitten.

wij hadden de "honeymoon-suite". Grote kamer eigen balkonnetje en eigen hangmat.

eten was prima veel vis en groente. Wij vonden het prima.

Omdat het zo druk was +/-25 man konden ze het niet helemaal aan, maar als je iets wilde weten of iets nodig had hielpen ze je gelijk.

Onze (privé) gids was uitstekend. veel uitleggen maar ook vooraf waarschuwen. Ter voorbeeld: hij loopt in korte broek, is voor ons niet verstandig.

Wij hadden wel wat last van opstartproblemen, Geen stroom geen heet water, eerste dag mieren-overlast(1 is niet erg als die bijt maar 50 word minder) maar werd ook gelijk opgelost.

Na 1 nachtje ben je gewend.

Gereisd met partner in oktober 2013

Slapen met oerwoudgeluiden

John,
    30-8-2013

Wat een ervaring was dit.

Een hotel midden in de Jungle van Brazilie.

Het was laag water en moesten daardoor best ver lopen om bij het hotel te komen maar ook dat was een geweldige ervaring.

Op kaaimannenjacht geweest en piranhas gevangen en gegeten.

Helemaal top.

Gereisd met vrienden in september 2001

Wat een paradijsje!

Esther78,
    21-8-2013

Wat een fantastische plek! De Amazon Tupana Lodge is een van de meest afgelegen lodges in de Amazone. Het ligt ca. 180km onder Manaus.

Verwacht geen luxe, want dat is niet te realiseren. De kamers zijn schoon en volledig aangepast bij de omgeving. Rieten dak, mooie veranda met hangmat en zitje. Je doucht met water uit de rivier (is dus koud), het eten bestaan uit lokale producten. En ze serveren de meest bijzondere, maar lekkere sapjes.

Wij waren er in januari en waren op dat moment de enige gasten. Onze gids had alle tijd en aandacht voor ons en we zijn door hem erg goed begeleid en rondgeleid. De hitte viel me in die periode van het jaar mee.

Het programma zit prima in elkaar. 's morgens een excursie, dan tussen de middag een paar uur vrij om in het buitenverblijf de relaxen in de hangmat. En dan 's middags weer een excursie. Veel gezien en veel geleerd!

Ik weet dat de lodge momenteel te koop staat en ik hoop dat het behouden blijft voor het toerisme. Het is een waar paradijs!

Gereisd met vrienden in januari 2013
Manaus scoort een 7,4 uit 10, op basis van 8 reviews