Géén boekingskosten

Meer chalet info

12 Reviews over Sitio Imbassai

• 8Aleida01-04-2013

Relaxen

Na het carnavallen in Sao Paulo en Salvador was het tijd om te duiken in Praia do Forte. Wij verbleven bij Jan in Ímbassaï. Wat heerlijk! Lekker rustig, niks moet alles mag! Even ontstressen. Ontbijt zoals ik ken in Brazilië, vers fruit, vers sap (jammie) en lekkere broodjes en beleg. Daarnaast vlak bij ons huisje een zwembad om te relaxen.

• 9Sander Neger01-04-2013

Mooie plek

Ik heb enorm genoten van deze plek. De eigenaar is een prima kerel en schroomde niet om te helpen waar nodig. De omgeving is ook mooi, veilig en rustgevend. Er zijn amper toeristen in deze plek, dat maakt het onbevlekt. Het is een avontuur om er te komen en een genot om er te verblijven. Ik had het simpelste arrangement dus mijn kamer was heel praktisch en sober. Voor mij persoonlijk geen probleem. Als de hitte toeslaat kun je naast de zee ook even uitsussen in het zwembad. Een paradijsje!

• 10Alfredo Balaban10-03-2013

Zoom, Zoom, Zoom for Capoeira at Sitio Imbassai

I sought a place to study intensively Capoeira in Bahia, Brazil and found Sitio Imbassai on the internet. What started out as a crap shoot, turned out to be my lucky find. The Capoeira instruction, taught in basic Portuguese and through body language, was top notch with 2 hours of daily one-on-one private lessons on the premises of the Pousada or on the beach. The instructor is humble, fun to learn from, and has no big ego that begs for stroking despite his exceptional athletic skills.

I was also lucky in that Sitio Imbassai is owned by Jan Thielen, who welcomed me as though I were right at home. Jan's place is very inviting for engaging in interesting conversations with the other guests and the host, who as a documentarian of 25 years has acquired quite a cosmopolitan, world view.

Sitio Imbassai is a perfect place to stay for those who love to be surrounded by nature -- palm and mango trees, monkeys, chickens, and the sound of chirping crickets at night.

• 8Clarisa Moraña09-03-2013

Perfecto para estar tranquilo

Seleccionamos Sitio Imbassai por la información ofrecida en la Web y nos encontramos con un lugar exactamente al allí descrito. Se trata de un predio espacioso y tranquilo lleno de árboles frutales y palmeras, con pequeños y simpáticos animales silvestres. Está a 3 kilómetros de la playa (eso buscábamos exactamente) y no hay medio de transporte, salvo que el propietario lo lleve a uno, o uno alquile una bicicleta o camine, de modo que llegar a la playa puede ser algo engorroso, en particular en un clima tan caluroso como el de Bahía. El propietario fue muy amable y nos dio toda clase de consejos (transporte, dónde ir, qué comer) y nos presentó gente para hacernos mejor la estadía. Un detalle que adoré fue el ambiente musical en la galería: lo mejor de la música del mundo, desde Cesaria Evora a música de la India, pasando por boleros o vallenatos, o música celta, o los Beatles... por supuesto, no faltó Caetano ni María Bethania. La cabaña era muy cómoda. El personal, amoroso.

• 9Harry10-01-2013

Fantastische plek

Sitio Imbassai is een heerlijk kleinschalig resort met huisjes of een kamer. Wij hadden een huisje met een grote veranda en hangmatten. Heerlijk om 's avonds te zitten onder het genot van een biertje of een wijntje. Verder is er een mooi zwembad voor de dagen dat je geen zin hebt om naar het strand te gaan. Het strand ligt 3 km verderop maar de eigenaar Jan brengt en haalt je. Het is ook mogelijk om zelf te BBQ-en in de gezamenlijke ontspanningsruimte. Het ontbijt is goed (vers fruit en vers fruitsap met vruchten uit eigen tuin, dagelijks vers gehaalde broodjes en een keuze uit gevarieerd beleg en als je wil een gekookt of gebakken eitje). Het ontbijt wordt gereserveerd in het restaurant een groot overdekt terras. Behalve zee en strand zijn er in de omgeving leuke betaalbare activiteiten zoals paardrijden, duiken, surfen etc. Al met al een plek waar we zeker nog een keer naar toe zullen komen.

• 8Harry02-01-2013

Klein paradijs

Gezellig vakantiehuisje op een mooi terrein. Iedere dag vers vruchtensap van vruchten uit de bomen op het terrein. 's avonds lekker een biertje drinken op het terras bij het hoofdgebouw of gebouw aan het zwembad.

• 9Valerie02-01-2013

Fantastische plek

Leuk vakantiehuis in een mooie aangelegde tuin met verschillende soorten fruit en palmen. Het is een fijne omgeving met een goed verzorgd zwembad en bij het hoofdgebouw een grote veranda om 's avonds gezellig te zitten. Het huisje ligt ongeveer 3 km van de stad/strand maar de eigenaar brengt je overal heen en haalt je weer op.

• 8Carsten en Irene30-11-2012

Helemaal tevreden!

Wij zijn helemaal tevreden over ons verblijf op Sitio Imbassai! We hebben er een leerzame talencursus Portugees gevolgd, maar ook heerlijk ontspannen op de mooie, groene Sitio zelf, op de veranda van ons huisje, onder de palmbomen, fruitbomen, in de hangmat, tussen de kippen en aapjes. We hebben lekker in zee gezwommen op het rustige strand, gedobberd in de waterval om de hoek en bier en verse fruitsapjes gedronken bij verschillende barretjes in het dorpje. We hebben veel gelachen en genoten van de verhalen van gastheer Jan, die ons met zijn busje ook overal naartoe bracht. Ons verblijf werd goed verzorgd!

• 8Saskia en Joris18-11-2011

heerlijk bijgekomen!

Liggend in onze hangmat genietend van een van de laatste dagen in dit prachtige stukje natuur willen we even reageren op die zeurkous uit het vorige stukje.U heeft gelijk het is geen 5* hotel maar dat beweert ook niemand. Jan is een vriendelijk mens die al bij aankomst vond dat we maar in een beter chalet moesten verblijven dan dat we geboekt hadden, een nieuw chalet met airco en koud bier en wijn alvast klaargezet in de koelkast. dat de infrastructuur hier iets anders is als we gewend zijn in Holland is juist een van de charmes van dit land en kan je in Holland naar het prachtige strand gaan terwijl je alles open en achter laat (computers, fotocamera, portomonee enz.)? Lijkt me niet maar wij kregen de garantie dat het kan. Heerlijk! De buurvrouw komt elke avond een prima maaltje koken en Jan wil je overal naar toebrengen als je geen zin hebt om te lopen. Op het strand bij Mary kan je de lekkerste lunches ooit eten. met de koudste biertjes. Wat wil je nog meer. Saskia& Joris

• 1Siv en Aline22-12-2010

nooit meer

Als je een 4x4 hebt kan je er best geraken met enige andere auto zou ik me er niet wagen.Ik had een klein autootje Ford Ka ter beschikking en deze is een paar keer vastgelopen aan de bodem in de afdaling naar daar.Daar aangekomen had er precies een tropische storm geraast het zogenaamde idylische landgoed is helemaal geen fraai plaatje.Als je van palmen houd met daartussen struiken en afgevallen palmtakken met een hoopje zand en overblijfsen van een vuurtje moet je beslist hier naartoe komen.Ook als je van ongepoetste kamers en vuile muffe lakkens met muggennetten die een beetje gelig aan het aanslagen zijn moet je ook beslist hier naartoe komen.Onze verwelkoming was allesbehalve warmhartig, precies of hij gewend was om teleurgestgestelde mensen te ontvangen.Na het oprijden van de sitio wouden wij er zo snel mogelijk weg, 300 reais kwijt want die wou hij niet teruggeven ook al is hij wettelijk verplicht een deel terug te geven blijkbaar. Kortom wil je eens onaangenaam verrast worden...

Jan Thielen, eigenaar, 06-10-2011

U geeft het zelf al aan. U kwam ‘s avonds aan nadat een heftige tropische regen was gevallen. En dan is er blubber, zijn de wegen slecht begaanbaar en kan er ook een palmtak vallen. Maar de ochtend daarop schijnt altijd weer de zon en zijn de wegen weer normaal begaanbaar (zelf hebben we ook geen 4x4). Het hoort bij een verblijf op ‘een landgoed midden in de natuur’, zoals beschreven op onze website. Dat is de charme van onze plek, waar onze gasten altijd enthousiast over zijn. Ja, we hebben veel cocospalmen en meer dan 30 verschillende tropische vruchten, die voor nieuwkomers kunnen overkomen als ‘struiken’. U vroeg de kamers te zien en u zag dus ook ongepoetste kamers die net door andere gasten verlaten waren. Maar de kamer die u had gereserveerd was uiteraard op en top schoon. Bij elke onvoorziene calamiteit wordt een aanbetaling uiteraard gerestitueerd, maar een tropische regenbui bij aankomst is geen calamiteit en nergens ter wereld een wettelijke verplichting tot restitutie.

Chalet Sitio Imbassai info

• HuisdierenNiet beschikbaar

• Balkon terrasBeschikbaar
  • WasmachineBeschikbaar

Entertainment

• Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Maaltijden