vakanties Arraial d'Ajuda

Reviews over Arraial d'Ajuda

Droomplek

Jose,
    9-8-2015

Arraial Praia Pousada*** in Arraial d'Ajuda is een droomplekje aan het strand, met een rif voor de deur, waar je bij laag water naartoe kunt lopen. Het strand had wat schoner gemogen (veel zeewier met opkomend water wat blijft liggen en niet schoongemaakt wordt). Met taxi of bus kun je naar de pont en vaar je over naar Porto Securo wat een prachtige oude stad is. Het ligt tussen het stadje Arraial d'Ajuda en Porto Securo in maar te ver van beiden om te lopen. Het personeel is goedlachs SUPER behulpzaam met een Nederlandse eigenaar. Kamers zijn met air conditioning en worden elke dag goed schoongemaakt. Het restaurant heeft een goede keuken (ontbijt is heerlijk met veel verse streekproducten en barstensvol fruit) en maakt alles op verzoek, dus het kan iets langer duren, maar who cares als je aan het strand zit met een drankje. Prijs kwaliteit is niets op af te dingen, staat in goede verhouding. De kamers zijn redelijk groot met een zitje en hangmat voor de deur en een goede douche.

Wat een fijne plek!

Rita,
    13-3-2014

Ik was een week in deze pousada, het was heel erg fijn. Het is heel mooi gelegen, tussen de ferry en het stadje in. Er rijden dag en nacht bussen en busjes. De huisjes van de pousada liggen in een hele mooie tuin vol planten en vogels. De eigenaren zijn leuk, aardig en heel behulpzaam. Ze weten heel veel van de omgeving. Ze spreken Braziliaans. Ik voelde me erg thuis. Ze organseren regelmatig film- en muziekavonden. Het ontbijt was erg goed. Ik zou er zeker weer heen gaan!

Fantastische gemoedelijke pousada.

jollykrik,
    17-7-2013

Mooie rustige, kleine pousada= (B&B), vlak aan zee. Je loopt zo vanuit de tuin het strand op. Er is alleen een klif net voor het strand, maar ook daar kun je veel op ontdekken.je kunt hele einden langs het strand wandelen. Met de bus of taxi ben je in 5 a 10 minuten in Arraial d' Ajuda

Hele vriendelijke eigenaar. Is bereid met alles te helpen. Op alle kamers wifi, alleen de kamers dicht bij zee hebben slechte verbinding. Jammer!

Supervriendelijk personeel, het ontbijt is zeer goed verzorgd. Wij waren de enige gasten en kregen alles op onze tafel geserveerd, elke dag weer iets anders erbij. Er is geen mogelijkheid om iets te drinken. maar ik kon op verzoek heet water krijgen om thee op de kamer te maken.

Leuk zwembad, alleen jammer dat de honden van de eigenaar er soms gingen pootje baden en ook vrij in de tuin rondliepen. Prachtig mooie grote tuin en er zijn bedden om te zonnen. Kamers zagen er goed verzorgd uit en we waren super blij met de klamboe die in alle kamers aanwezig waren.

Zon, zee en cultuur

Iraida,
    21-3-2013

Vanaf het moment dat ik de prachtige tuin binnen stapte en door Jeanette met een Braziliaanse knuffel verwelkomt werd, wist ik dat ik de juiste pousada gekozen had.

Ik voelde me meteen thuis, welkom en gewaardeerd. En dat gevoel werd alleen maar sterker.

Wat ik graag wil delen is dat Peki ook dienstdoet als cultureel activiteiten centrum. Ik ben Surinaamse en hou van koken. Aangezien Peki altijd in is voor een culturele activiteit was een Surinaamse thema avond dan ook snel opgezet. Hoe geweldig is het om hieraan mee te mogen werken! Samen met Jeanette en personeel heb ik een heerlijk Surinaams diner in elkaar gedraaid. Er zijn uitnodigingen verstuurd, de ruimte werd gedecoreerd, ik heb muziek opgezocht en we hebben er een fantastisch leerzaam cultureel feestje van gemaakt! Er werd nog dagen over gesproken. Dit was een ervaring om nooit te vergeten. Peki is top!

Op en top Brazilie

Marianne,
    18-3-2013

In nov. 2011 een maand geweest en wederom november 2012. Het is thuiskomen. De gastvrijheid, de natuur/stranden, het dorp en je kunt alle kanten op. Iedere week een filmavond, waar ook de buurt komt. Goede themafilms. De kamers waren mooier geworden, nieuwe goede matrassen.

Brazilie zoals het hoort!

Arraial d'Ajuda scoort een 8,6 uit 10, op basis van 70 reviews