We hebben een aantal aanbieders voor Maun voor je op een rij gezet:

vakanties Maun

We hebben een aantal aanbieders voor Maun voor je op een rij gezet:

Reviews over Maun

uitvalspunt voor de okavangodelta.

e.vanderstappen,
    13-8-2013

Dit stadje is de uitvals basis voor de trips naar de okavango delta en

de nationale parken Moremi en Chobe.

Je kunt hier rondvluchtjes boeken over de delta, mokoro/boottrips en

er zijn genoeg supermarkten om goed in te kunnen slaan voor als je

gaat kamperen.

Gereisd met partner in juli 2013

Goede sfeer

Kiekie,
    10-9-2008

Ben een aantal malen in Maun geweest en telkens viel mij op wat een goed gevoel het is daar te zijn. Je voelt je geen buitenstaander. In de afgelopen jaren is de stad echter wel flink gegroeid en dus ook een stuk drukker geworden waardoor het verkeer ook chaotischer is geworden. Maar algehele indruk is nog steeds prima. Bovendien is deze stad de poort naar de Okavango Delta, Moremi en eigenlijk wel de Safari hoofdstad van Botswana. Accommodatie en activiteiten zijn dan ook niet moeilijk te vinden.

Gereisd met vrienden in september 2008

Wijz ijn al een aantal keren in Maun geweest, en hebben er

M.J. Witteveen,
    26-2-2008

Wijz ijn al een aantal keren in Maun geweest, en hebben er al die keren in Hotel Sedia overnacht en ons steeds daar geprepareerd voor de self drive safaris naar Moremi in de Okavanga Delta en naar Chobe. Maun is geheel gericht op toerisme, al moet je wel zeggen dat dit vaak op de typisch afrikaanse wijze vaak gaat. Je krijgt en vindt uiteindelijk wat je zoekt, maar het is even zoeken en het komt allemaal wat rommelig over. Verder is Maun een verademing als je van de lange weg vanuit Nata of Ghanzi komt. De weg ernaar toe is goed, maar wat saai en eindeloos. In Maun vind je alles wat je nodig hebt voor de avontuurlijke toerist, zoals supermarkten, camp gear winkels, benzinestations, slagers, etc. De kwaliteit is in Maun aanvaardbaar en de mansen zijn er vriendelijk. Wij waren over Hotel Sedia altijd erg tevreden. Allen en Janet managen het hotel en zijn immer zeer gastvrij.

Gereisd met partner in november 2007

Maun wordt ook wel de toeristische hoofdstad van Botswana

Anne,
    7-11-2007

Maun wordt ook wel de toeristische hoofdstad van Botswana genoemd, en dat merk je aan alles. Vrijwel alle voorzieningen zijn gericht op toerisme, wat, in een land waar bijzonder weinig voorzieningen zijn, erg prettig kan zijn. Er zijn een paar leuke bistro's (Hilary's en French Connection zijn aanraders), relatief veel winkels en supermarkten en veel lodges. De leukste lodges (allen met kampeerterrein) liggen een paar km buiten Maun op de weg naar Moremi National Park en aan de Okavango Delta.

Wij hebben bij Crocodile Camp en Okavango River Lodge geslapen. De eerste heeft mooiere lodges, de sfeer bij de laatste is vele malen beter. Okavango River Lodge organiseert mokoro (uitgeholde boomstammen) trips op de Delta voor 500 pula p.p. Grootste voordeel van hier je trip boeken tov andere aanbieders is het feit dat je per boot naar de opstapplaats wordt gebracht ipv per busje.

De Okavango Delta is prachtig. Veel vogels, maar ook olifanten, zebra's en nijlpaarden.

Gereisd met partner in oktober 2007
Maun scoort een 7,5 uit 10, op basis van 4 reviews