We hebben een aantal aanbieders voor Bihac voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Bihac voor je op een rij gezet:

Reviews over Bihac

• 7Heleen05-06-2014

Saai

We waren de enige toeristen in de stad, veel mannen op het terras buiten seizoen tijd en om tien uur s'morgens

• 6Omgeving

Gereisd met partner in mei 2014

• 10rolph08-06-2013

Mooie plek

Mooie plek om doorheen te lopen maar wel veel bedelaars om geld voor Zorg te krijgen

Alleen gereisd in augustus 2012

• 6BiancaCharles10-01-2012

Niet nog een keer

Vanuit Kroatie toch maar even een kijkje genomen in Bosnie.Wat een verschil als je de grens over gaat. We voelde ons toch niet zo op ons gemak en zijn niet erg lang gebleven.

• 6Omgeving

Gereisd met partner in september 2010

• 10Miepie Brinkhuis03-09-2011

beslist terug naar Bihac.

Bihac is een mooie stad aan een prachtig heldere rivier de Una. Kippenvel bij het aandoen van de Bosnische grens, zo midden in The middle of nowhere. Dan naar Bihac, een beladen naam uit de oorlog in de jaren 90. Mooi modern centrum en wat een relaxte sfeer. Langs de rivier is een mooi park waar het goed oeven is en waar je heerlijk kunt eten en drinken op een van de vele terassen. Ik ga terug naar Bihac, hoewel het niet groot is wil ik toch nog meer zien van Bihac.

• 9Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 9Bihac16-08-2011

Kom naar Bihac!

Een voor veel Nederlanders onbekende stad in Noordwest Bosnië. In een schitterende natuur, gelegen aan de kristalheldere rivier de Una (vol forel). Op twee auto-uurtjes van het vliegveld van Zagreb. Alles is spotgoedkoop en de mensen zijn ongekend vriendelijk.

• 10Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in augustus 2011

• 9Robin11-08-2011

Elk jaar weer super

Bihac en z'n omgeving is nog totaal onbekend bij de meeste mensen maar voor de mensen die eens iets anders willen en vooral van mooie natuur houden is dit een gebied om een paar dagen naar toe te trekken.Viendelijke mensen mooie omgeving en lage prijzen wat wil je nog meer . Er is daar ook nog een goed nederlands sprekende gids die veel weet van de omgeving ook kan zij helpen bij van alles en nog wat (erg handig).Haar nummer heb ik eventueel. Bihac ligt minder dan 3 uur van de kroatische kust en ongeveer 20 minuten van natuurpark plitvice in kroatie.

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met jonge kinderen in juni 2011

• 7Mary05-11-2010

Prachtig land in opbouw

In juni waren wij slechts 1 dag in Bosnie. Vanaf de grens bij Grabovac naar Bihac zijn nog heel duidelijk de sporen te zien van de afgelopen oorlog. Veel verlaten dorpen, stukgeschoten huizen en veel monumenten langs de weg. De wegen zijn goed. Vlak voor Bihac is een groot winkelcentrum. In Bihac is al veel gedaan om de sporen uit te wissen, door nieuwe stuclagen op de huizen. Door Bihac heen werden we veel nagekeken, wat niet uitnodigde om daar te stoppen. Buiten deze stad aardige mensen die graag van je willen weten, in het Duits of Engels, waar je vandaan komt en zo. Heen en terug, 2 verschillende grensovergangen, geen problemen ondervonden. Het was een indrukwekkende dag en hebben veel natuurschoon gezien.

• 7Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in juni 2010

• 6hoinjsz01-09-2010

Oostblok Gevoel

Bihac vlak over de grens bij Kroatie heeft een ander gevoel dan Kroatie. Je merkt zodra je de grens met Kroatie over bent dat Bosnie armer is. Parken zijn minder onderhouden. De Bosniers zijn vriendelijk en behulpzaam. Toen wij een foto maakte van een moskee kwam iemand direct vragen of wij ook binnen wilden kijken Het stads centrum is klein en alles is er veel goedkoper dan in NL. Het is geen stad om meerdere dagen te verblijven, een lange middag is genoeg. Het centrum is klein maar er is genoeg te zien. Aan de andere kant van de rivier is niets bijzonders te zien. Ik vond de stad fascinerend. Als Kroatie het einde van het westen is in Europa dan is Bosnie is het begin van het oosten.

• 7Omgeving

Gereisd met partner in juni 2010

• 7angedejo01-09-2010

Heeft nog wat tijd nodig

Bihac, was vroeger (16e eeuw) de hoofdstad van Kroati"e, maar daar is nu niet veel meer van te zien. De stad ligt wel in een schitterende omgeving en is goed bereikbaar vanuit de omgeving van de Plitvice meren. De prijzen zijn een heel stuk goedkoper dan in Kroatie. Mooi is het 'strand' midden in de stad aan de Una. Veldmaarschalk Tito, was afkomstig uit Bihac, er is ook nog een museum, het AVNOJ museum wat de strijd tegen de duitser in beeld brengt, de moeite waard trouwens. Ook de Jayce waterval nabij Bihac zeker schitterend. Het centrum van Bihac is niet echt toeristisch en heeft nog wel wat tijd nodig om toeristen te boeien. Maar de omgeving is echt schitterend.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010