Uyuni

Reviews over Uyuni

Onvergetelijk!

Bart
    4-10-2010

Salar de Uyuni is, als al eerder omschreven, een bestemming die je ooit in je leven gezien moet hebben. Surrealistisch vanaf begin tot eind! Zelf heb ik de tocht gemaakt vanaf de grens met Chili (atacama) en met eindbestemming Uyuni. Per 4x4 rijd je door de mooiste landschappen, ziet heldeblauwe meren, roze meren, lama's, alpaca's, Vicunas, Flamingo's, geisers en heeeeeel veeel zout! Het zoutmeer is zo ontzettend bijzonder, het lijkt de noordpool wel! s'nachts is het stervens koud, reken hierop met de kleding/slaapzak. Overnachting met temperaturen onder nul en kamers met enkel glas is geen pretje, maar toch raad ik het bezoek iedereen aan!

Gereisd Met vrienden in januari 2005

salar de uyuni: eens in je leven

broost
    3-10-2010

De salar de Uyuni: dat moet je eens in je leven gezien hebben. wat een prachtig gebied op zo'n enorme hoogte. we hebben mooie geisers gezien, flamingo die 's nachts met -20 met hun poten vastvroren in een meer om de volgend eochtend bij +35 weer weg te kunnen; fantastisch is het isla Pescado met schitterende cactussen. als het zoutmeer onder water staad kun je een 100% spiegeling zien! ook het zouthotel op de salar is leuk om te zien.

Gereisd Met vrienden in juli 2003

Uyuni is alle moeite waard

fcnieuwbouwwijkzuid
    1-4-2010

Het is lastig om in Uyuni te komen. Met een bus of een trein erg lastig. Een vliegtuig bied een alternatief, maar dit is vrij prijzig. Wij gingen met een luxe express bus. Vanaf La Paz tot Oruro gaat het redelijk. Daarna moet je uren over een onverharde weg, en stuiter je alle kanten op.De temperatuur daalt enorm hier, en het ijs zit ook aan de binnenkant van de ruiten. 's ochtends kom je gebroken aan.....maar het is het allemaal waard!! Uyuni (dorp) is een angstig verlaten stadje dat zo uit een western kan komen (zie foto) Maar hier komt niemand voor..de mooist mogelijke excursie 3 dagen Salar de Uyuni. je ziet alles wat je wilt zien...het treinenkerkhof, de zoutvlakte, laguna Verde, laguna Collerado, Sol de Manana, de cactus eilanden, de flamingo's, de ijzige kou en je eindigt in San Pedro de Atacama in Chili

Gereisd Met partner in januari 2008

het is een Spookstadje

Ronald Flint
    29-3-2009

Je kijkt om je heen of je geen cowboys met revolvers ziet. Het is echt een doods stasje, koud, en bijna eng. Maar je komt hier idd maar voor 1 ding...Salar de Uyuni, het plaatsje is moeilijk te bereiken. Wij gingen met de 'luxe directe' bus vanuit La Paz. Tot Oruro was het ok, maar daarna, Uren onverharde bumpy road. Naarbij het dorpje, op loopafstand is een treinen kerkhof. Maar Salar de Uyuni is het meer dan waard, echt geweldig.

Ga en geniet........

Gereisd Met partner in maart 2009