Titicaca Meer

Reviews over Titicaca Meer

Fantastisch!

nisja
    9-2-2016

Een gids met chauffeur via de Nederlandse Bolivianen Ben en Suzanne vonden wij geweldig. Zij kennen de normen en waarden van Nederlanders zodat de gids, chauffeur en auto goed zijn. Het meer is prachtig en daar door de gids een zeer goede rondleiding gekregen, in een kleine boot. Echt geweldig en alles op ons eigen tempo. Het Titicacameer en Copacabana liggen zeer hoog en wij (55+) hadden last van hoogteziekte. Dan is een privé gids en chauffeur wel fijn omdat men zich aan jouw tempo aanpast. De Kruisweg lopen naar de top van de berg in Copacabana is een must. Ook de wagenzegening op zondag is echt zeer indrukwekkend. De bekende rieteilanden van de Uros indianen vallen onder Peru en krijg je vanaf Bolivia niet te zien. Maar het eiland Sol en Luna zijn prachtig!!!

Gereisd Met partner in mei 2015

In Copacabana voel je je al snel op vakantie

Conny
    15-12-2011

Copacabana is mooi gelegen aan het Titicacameer en is een rustige plaats met een mooie kerk en een prachtige bergoplopende kruisweg met als beloning mooi uitzicht op het meer. Je kunt het meer op met bootjes en waterfietsen. Er zijn genoeg restaurantjes en barretjes waar je lekker kunt eten en drinken.

Gereisd Met vrienden in Wed Oct 26 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi, maar vanaf Peru mooier!

Bart
    7-10-2010

Copacobana ligt aan het Titicaca meer, het hoogste bevaarbare meer ter wereld. Vanaf hier kun je per boot een bezoek brengen aan Isla del Sol. Op dit eiland kun je enkele Incaruines bezoeken, waaronder de zonnetempel. De boottocht is aardig maar lang, het eiland interessant maar na een bezoek aan onder andere de Machu Picchu zijn deze ruines minder indrukwekkend..

Vanaf het plaatsje Copacobana kun je makkelijk de grensoversteek naar Peru maken, hier kom je dan uit in Puno. Naar mijn mening kun je vanaf daar het meer beter bezoeken en is het ook veel mooier! Rieteilanden etc.

Gereisd Alleenreizend in januari 2005

mooie belevenis

broost
    3-10-2010

tijdens onze rondreis door Chili-Bolivia en Peru hebben we op een eiland in het meer overnacht in kleine hutjes. Het hoogtepunt was een voetbalwedstrijd met de lokale bevolking: voetballen kunnen ze niet, maar door de grote hoogte hadden ze het conditionele voordeel waardoor ze wonnen. de georganiseerde feesten in het meer zijn een beetje te toeristisch en het georganiseerde ligt er te dik boven op.

Gereisd Met vrienden in Tue Jul 01 2003 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Als je het Titicaca meer bezoekt is het een absolute must

Remco
    8-5-2005

Als je het Titicaca meer bezoekt is het een absolute must om naar Isla de Sol te gaan. Vanuit Copacabana wandel je 17 km naar Yampupata, deels over oude Inka paden. Daar charter je een inwoner die je met een roeiboot kan overzetten naar het eiland (ongeveer een uur roeien). Op Isla de Sol wat behoorlijk primitief is, is genoeg (sobere) accomodatie. Het uitzicht over de bergen, het meer en het nabijlegen Isla de Luna is adembenemend. Ook op het eiland zijn voldoende mogelijkheden om nog een paar dagen te wandelen.

Gereisd Anders in mei 2005
Titicaca Meer scoort een 8,6 uit 10, op basis van 8 reviews