Potosi

Reviews over Potosi

Een Unesco stad

Conny
    5-12-2011

Potosi staat op de Unesco lijst van werelderfgoed en is een groot openluchtmuseum met prachtige kerken, paleizen en koloniale gebouwen. De oude binnenstad heeft gezellige pleintjes, heerlijk om mensen te kijken en kleurrijk geschilderde straatjes. Er zijn veel goede restaurants en barretjes. In de omgeving kun je een bezoek brengen aan de ertsmijnen en zien hoe zwaar en ongezond de mijnwerkers moeten werken.

Gereisd Met vrienden in Tue Oct 18 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

mooie mijnstad

Bart
    11-10-2010

Potosi is een stad met veel winkels, er is veel te beleven, veel marktjes etc. Vanaf de stad kunnen excursies gemaakt worden naar de nabijgelegen mijnen. Je kunt dan een mijn betreden en door de nauwe stelsels lopen. Een excursie met enig risico zou ik zeggen =) De Casa de la moneda in Potosi is erg interessant, hier word alles over het ontstaan van de zuid amerikaanse geldsoorten uitgelegd, die allen ooit als pesos begonnen zijn.

Gereisd Alleenreizend in januari 2005

Potosi is de plek waar de uitbuiting van neger- en in de

Edwin & Gerdien Bakker
    5-3-2006

Potosi is de plek waar de uitbuiting van neger- en indianenslaven in de zilvermijnen ongebreidelde vormen aannam. Prachtige museum, mooi zilverberg, zoals overal in Bolivia veel processies, en met coca-bladeren, dynamiet en sigaretten de nauwe mijn in.

Gereisd Met partner in september 2003

Potosi ligt bijna heel erg hoog en je kunt er last krijgen

vivianne
    2-3-2005

Potosi ligt bijna heel erg hoog en je kunt er last krijgen van hoogteziekte, maar dat mag de pret niet drukken, een prima remedie hiervoor is de natuurlijke coca-thee. Potosi is een mooie stad en natuurlijk kan een excursie aan de zolvermijn niet ontbreken. Als je niet durft vanwege engtevrees, ga dan in ieder geval tot aan het museum, dat is 300m de mijnen in... hierna kun je nog terug!! Hostel el compania de jesus is ook een aanrader hier!!!

Gereisd Anders in maart 2005

potosi,daar heeft piet hein de zilvervloot van,erg veel de

arie
    17-1-2005

potosi,daar heeft piet hein de zilvervloot van,erg veel van de spaanse coloniale tijd.het museeum casa de moneda,ziet u hoe vroeger de munten werden geslagen.het bezoek aan de mijn werkers van cero rico is fantastische je koopt dynamite en coca en alcohol voor de mijn werkers ,en zei aanbidden dan el tio (de duivel)

Gereisd Anders in januari 2005
Potosi scoort een 8 uit 10, op basis van 5 reviews