La Paz

Reviews over La Paz

Een hectische stad.

Conny
    8-12-2011

La Paz is een stad van 2 miljoen inwoners en dat merk je aan het drukke, hectische verkeer. Geukkig kun je in het toeristische gebied wel redelijk rustig rondlopen bij de winkeltjes en horeca. En op de pleinen bij de San Francisco kerk en de kathedraal kun je uren kleurrijk geklede mensen zitten kijken. Ook zijn er een paar leuke musea, wij bezochten het Museo de la Coca. In de omgeving van La Paz kun je zowel naar archeologische site's als naar de natuur voor excursies.

Gereisd Met vrienden in oktober 2011

Mooie plek voor kort bezoek

Roel
    31-8-2011

Voor zakelijk bezoek was ik een week in La Paz. Het eerste dat je overkomt als je uit het vliegtuig stapt, is de hoogte. El Alto vliegveld ligt op 4100 meter. Na verloop van tijd verdwijnt het gevoel van gebrek aan adem enigszins. Sommige mensen kunnen er niet tegen en krijgen last van hoogteziekte. De meeste hotels hebben dan ook extra zuurstof op de kamer beschikbaar. Het schijnt dat het drinken van 'mate de coca', thee uit coca-bladeren getrokken helpt. Ik had de gelegenheid om het gebergte Cahcaltaya te bezoeken op op ca. 5300 meter, wara je absoluut gebrek aan adem krijgt. Maar wel met een prachtig uitzicht. Zo kijk je bv op het vliegveld dat een stuk lager op 4100 meter ligt. Ook een bezoek aan het Titacaca meer is de moeite waard. In lokale eettentjes kun je in de regel goed eten. Het wandelen in La Paz gaat of omhoog of naar beneden. Mede door de ijle lucht een moeizame bezigheid.

Gereisd Zakelijk in januari 1991

stad met een dubbel gevoel

Bart
    11-10-2010

La Paz, de hoogste hoofdstad ter wereld, een dubbel gevoel heb ik overgehouden aan deze stad. De stad strekt zich uit over een enorm gebied en s ‘avonds kun je tot aan de horizon de lichten zien branden. Het is een oude stad met mooie steile straatjes. Er zijn marktjes waar hekserijspullen verkocht kunnen worden (hier hangen ook dode condors.. schandalig..) in de Vele souvenierswinkels zijn handgemaakte gitaartjes te koop.

Tot aan de laatste dag dat ik er verbleef zou ik zeggen top.. maar toen werd ik beroofd.. Het is de standaard truck.. De deur van de busmaatschappij is nog niet open.. Je moet op je baggage letten. Er komt een groep aan die zeggen dat de bus vertrekt, met veel handgebaren etc. en voor je het weet mis je een tas.. Jammer, maar op het moment dat je het door hebt is het te laat..

Gereisd Alleenreizend in Sat Jan 01 2005 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

stijle stad

Mark
    7-11-2009

De hoogste hoofdstad ter wereld ligt tegen een berg aan. Het is heel stijl en voor een europeaan is het door het hoogte heel zwaar om even de stad te bezichtigen. Je hebt boven op de berg wel een prachtig uitzicht!

Gereisd Met partner in augustus 2009

Mooie maar erg drukke stad

Ronald Flint
    29-3-2009

Een enorm mooie stad om te arriveren, je komt binnen via el alto, een grote lelijke voorstad, maar dan op het hoogste punt, dan zie je La Paz verschijnen in het dal. Misschien klinkt het stom een dal met een hoogte van boven de 3600 meter. Maar het is wel zo. Er zijn erg veel stijle wegen, en de stad is redelijk groen. Het 'echte' centrum is goed te belopen. Er zijn veel winkels en kraampjes. Je kan er heerlijke fruit shake's kopen voor weinig. (persoonlijk vind ik La Paz veel mooie en veiliger dan Lima (peru) Verwacht niet veel van de Hotels

PAS OP met taxi's, laat altijd je hotel een taxi regelen i.v.m. veiligheid. Dit is echt nodig (wij spreken uit ervaring)

Gereisd Met partner in maart 2009
La Paz scoort een 7,7 uit 10, op basis van 16 reviews