In januari 2020 worden de Zoover Awards weer uitgereikt en krijgen de populairste vakantiehuizenhotels, campingsbed & breakfasts en andere accommodaties die op Zoover staan, de felbegeerde Zoover Award. In de categorie Vakantiehuizen in Nederland strijden de volgende zes kanshebbers. Spannend!

Vakantiehuis Strandweelde

Vakantiehuis Strandweelde

Vakantiehuizen in Nederland: Strandweelde

In vakantiehuis Strandweelde in Nieuwvliet (provincie Zeeland) ontwaak je letterlijk op het strand en dat is volgens Ruben van Driel absoluut het cijfer 10 waard. Hij schrijft onder meer: ‘We waren hier voor de tweede keer. Kinderen en kleinkinderen kwamen om de beurt, omdat we een groot gezin hebben. We hebben genoten van zon, zee en strand. Elke morgen en avond komen er paarden voorbij. Zo prachtig! Net als de zonsondergangen die elke avond weer prachtig waren. Heerlijk om er een duik in te nemen. Het was in één woord: prachtig!’

Vakantiehuizen in Nederland

Vakantiehuis-De-Eikensingel

Vakantiehuizen in Nederland: De Eikensingel

Dit vakantiehuizenpark in Uddel (Gelderland) won in 2018 de Zoover Silver Award en is nu in de race voor 2020.  Jan had er een fantastische vakantie en waardeerde De Eikensingel met een 10: ‘Een kleinschalig vakantiepark met tien superleuke houten huisjes, geschikt voor vier personen. Boven twee slaapkamers en badkamer en beneden een woonkamer en complete keuken en toilet. Een privé jacuzzi bij het huisje en van alle gemakken voorzien. Een aanrader, zeker gezien de ligging vlakbij diverse attracties en een uitgebreid natuurgebied waar je prima kunt wandelen.’

Vakantiehuizen Zeeparel Terschelling

Vakantiehuis Zeeparel Terschelling

Vakantiehuizen De Zeeparel

Terschelling is al een heerlijk vakantie-eiland en in Vakantiehuis De Zeeparel in Lies heb je helemaal een topvakantie. De familie Minnee gaf het huisje op het park, dat in 2018 de Zoover Silver Award won, een 10. Een deel van zijn review: ‘Voor het tweede jaar vakantie gevierd op Terschelling bij deze accommodatie (ander huisje), voor de tweede keer enorm genoten. De rust, de omgeving, de complete huisjes, de heerlijke bedden (voorwaarde voor een prettig verblijf), speelgelegenheid naast de deur, de gastvrijheid, etc… Volgend jaar weer!’

Vakantiehuizen in nederland

Vakantiehuis De Vier Eiken

Vakantiehuis de Vier Eiken

In Wapserveen (Drenthe) staat Vakantiehuis de Vier Eiken. De bijzondere bouw en de grootte van het huis maken het ook heel geschikt voor grote groepen. Zoals ook Willem de Blaauw schrijft over zijn verblijf: ‘Tijdens onze jaarlijkse familieweekend gebruik gemaakt van het groepsverblijf, 20 personen, dat van alle luxe is voorzien. In een woord fantastisch. Gastheer en gastvrouw Anne en Frans hebben ons in alles verrast. Beddenopmaak, bedlinnen, bbq, stookhout voor de overkapping, klootschieten, barista-arrangementen, alles was goed verzorgd. Een echte aanrader voor grote groepen.’

vakantiehuizen in Nederland

Recreatieboerderij ’t Munnikenhof

Recreatieboerderij ’t Munnikenhof

Ontdek vanuit Recreatieboerderij ’t Munninkenhof in Grijpskerke de geweldige dorpen en steden van Zeeland, zoals Middelburg, Vlissingen en Veere en kom ’s avonds weer terug op de camping, waar in de recreatieboerderij een aantal vakantiewoningen zijn gebouwd. Isabel zegt hierover:  ‘Wij verbleven in het huis voor negen personen met twee gezinnen met kinderen. Super leuk huis in een hele mooie omgeving. Kinderen kunnen buiten spelen. Huis was heel net en had alle voorzieningen die we nodig hadden. Wij hebben direct voor volgend jaar gereserveerd!’

Vakantiehuizen in Nederland

De Ezelgasterij Aan de Maasheggen

Vakantiehuis De Ezelgasterij Aan de Maasheggen

Ezels? Ja. Ezels! Die zie je volop op De Ezelgasterij in het Noord-Brabantse Groeningen. De naam van het vakantiehuis is dan ook niet zomaar gekozen. Die combinatie van overnachten en ezels is volgens Iris Hummel een mooie beleving: ‘Hou je van wandelen, ezeltjes, en wat avontuur (slapen in een wijnvat)? Kom dan naar de Ezelgasterij in Groeningen. Je wordt warm onthaald door Nicole. De accommodatie en het terrein is (romantisch) mooi en schoon! Je voelt je direct thuis. Een grote aanrader!’

Uitgelichte berichten

Madeleine