Lekker weg in eigen land. In januari 2020 vinden de Zoover Awards voor accommodaties weer plaats. Dan ontvangen de populairste campingshotelsbed & breakfasts en andere accommodaties op Zoover een felbegeerde Zoover Award. Ben jij op zoek naar de best beoordeelde Nederlandse B&B’s van dit moment? Dan is dit jouw lijstje.

Nederlandse B&B’s die kans maken op een Zoover Award

In de categorie Nederlandse B&B’s zijn vijf kanshebbers geselecteerd. In willekeurige volgorde zijn hier de genomineerden:

Nederlandse B&B's Bed and Breakfast Hof van Renesse

B & B Hof van Renesse

Bed and Breakfast Hof van Renesse is op dit moment in de running voor een Silver Zoover Award. Met een gemiddelde van een 8,6 is dit een van de fijnste Nederlandse B&B’s in ons land. Bart geeft de accommodatie zelfs een 10. ‘Erg gastvrije mensen en erg beleefd. Accommodatie zit op een toplocatie en ziet er top uit en erg schoon! Je ziet dat deze mensen het met veel liefde en plezier doen en dat zie je overal in terug! Top locatie en zeker een aanrader voor iedereen!!

Bed and Breakfast De Beddestee

Bed and Breakfast De Beddestee

Jan van der Meulen steekt zijn enthousiasme over Bed and Breakfast De Beddestee niet onder stoelen of banken. Hij schrijft: ‘Tijdens een verblijf bij deze B&B merk je aan alles dat de eigenaresse er alles aan heeft gedaan om een goede gastvrouw te zijn. Onze luxe kamer was ruim met een tafel en goede stoelen. De kamer lijkt in niets op de vaak toch wat krappe hotelkamers. Hij heeft eerder het karakter van een appartement. Het ontbijt was voortreffelijk en bijna overdadig te noemen.’

Bed and Breakfast De Moerbei

De Moerbei

Uitwaaien op Texel is op zich al heerlijk, maar dan aan het einde van een dag in de frisse lucht je hoofd te rusten leggen bij Bed and Breakfast De Moerbei is helemaal zalig. De B&B in Cocksdorp, gevestigd in een monumentaal pand en prachtige tuin, is een lust voor het oog. Geen wonder dat Zoover reviewers de accommodatie van Norbert, Esther en Lucas gemiddeld met een 9,8 beoordelen.

Bas en Jolijn schreven de volgende review naar aanleiding van hun verblijf op het Waddeneiland. ‘Mooie BnB. Je ziet dat ze ook veel zorg en aandacht besteden aan het onderhoud. Zowel de binnen- als de buitenkant ziet er zeer verzorgd uit. Kamers zijn schoon en gezellig. ‘S ochtends een heerlijk, uitgebreid ontbijtje. De eigenaren zijn heel betrokken, je ziet dat ze veel tijd besteden aan hun bedrijf en het de gasten naar de zin willen maken. Verwachtingen waren hoog, gezien de reviews op verschillende sites, maar niets is gelogen. Wij komen zeker terug. Bedankt voor het heerlijke verblijf Norbert en Esther, we hebben genoten van het eiland en jullie gastvrijheid!

Bed and Breakfast Seppenstijn

Bed and Breakfast Seppenstijn

Seppenstijn won de Zoover Gold Award in 2018, zou deze B&B er deze keer weer met de prijs vandoor gaan? Als het aan reviewer Ernst ligt, waarschijnlijk wel. Hij gaf de bed and breakfast het hoogst haalbare cijfer. ‘Vanaf de ontvangst tot het vertrek kan ons verblijf van de afgelopen twee nachten in het appartement alleen als geweldig worden omschreven. Heerlijk ontbijt, geweldige gastvrijheid, goed bed voor een heerlijke rustige donkere nacht, uitstekende kwaliteit van alle voorzieningen: badkamer met ligbad en inloopdouche, zelfs een keuken goed voorzien die je mag gebruiken als je ‘s avonds thuis wil blijven. En dan de hot tub….. zelfs op de stormachtige avond was het heerlijk ontspannen, en kwamen de tussen de wolken ook af en toe de sterren langs.’

Bed and Breakfast Monnickendam (Rielant 64) Nederlandse B&B's

Bed and Breakfast Monnickendam (Rielant 64)

De vijfde genomineerde in de categorie Nederlandse B&B’s die kans maken op een Zoover Award is Bed and Breakfast Monnickendam (Rielant 64). Cor en Jenny staan altijd voor hun gasten klaar en die service blijft bij hun logés niet onopgemerkt. Toeristen uit binnen- en buitenland dragen het stel op handen en belonen hen met mooie cijfers en reviews. Zo ook Wesse en Sylvia zij gaven het gastvrije stel een 10 en lieten ook weten waarom.

Wij verbleven het pinksterweekend in de B&B van de zeer gastvrije Cor en Jenny Het was in 1 woord Fantastisch Een prachtige, lichte en sfeervolle kamer, echt van alle gemakken voorzien inclusief een eigen badkamer! Het ontvangst met een kopje thee, het waanzinnig goede ontbijt met verse eitjes van eigen kippen, het culinaire avondeten … Alles tot in de puntjes verzorgd. En tot slot nog gebruik van de ov kaart, leuke tips en kortingsbonnen voor leuke bezienswaardigheden in de omgeving. Voor ons was het een geweldig weekend We kunnen iedereen deze B&B aanraden!’

Uitgelichte berichten

Eva