Gratis strandbedjes: bestaan ze nog?!

Redactie - 17 juni 2017

Gratis strandbedjes: bestaan ze nog?!

Redactie - 17 juni 2017

Voor niets gaat de zon op. Voor een lekker strandbedje moet je op de meeste Europese stranden (fiks) in de buidel tasten. Maar, er zijn nog wel een paar van die paradijselijke plekjes op aarde waar je ultiem kunt relaxen op een gratis zonnebed. Alleen moet je ze even weten te vinden. Lees je mee?

Gratis strandbedjes

Griekenland gunt ons gratis ultieme relaxmomenten

Griekenland maakt haar naam als budgetvriendelijke bestemming weer waar! Tijdens onze zoektocht naar stranden met gratis strandbedjes, vonden we er hier een héleboel. Vooral op de eilanden. Andere Europese bestemmingen lieten het een beetje afweten. Voor gratis strandbedjes is Griekenland dus sowieso the place to be.

Remezzo beach bar - Argassi

Beeld: greece.com.

Zee en zwembad mét gratis strandbedje op Zakynthos

Ben je die kiezelstranden wel een beetje zat, maar word je toch blij van de zee in zicht? Hang dan een dagje aan het zwembad van Remezzo Beach Bar in Argassi op het Griekse eiland Zakynthos. Slechts een paar stappen van het strand vind je de bar mét zwembad en gratis zonnebedjes. En groot pluspunt: het eten en de service schijnen er geweldig te zijn. Zei iemand gefrituurde feta met honing en een tropische cocktail? Wij zijn al onderweg!

Accomodatietip in de buurt: Aparthotel Papillon

Cocktail aan het zwembad

Gratis strandbedjes als je wat eet of drinkt in Turkije

In Griekenland vinden ze het geen probleem om de vakantieganger van een gratis chillplek te voorzien, maar in de rest van Europa is een gratis strandbedje wel een zeldzaam fenomeen. Gelukkig zijn er ook nog genoeg plaatsen waar je in ruil voor een drankje of een hapje, gratis gebruik mag maken van een bedje aan het strand of zwembad. Zo ook bij Shanty Beach in het Turkse Side. En zeg nou zelf. Als je eenmaal in de zon ligt, snak je toch ook naar een cocktail? Zo vervelend is het dus niet om verplicht iets lekkers van de kaart te moeten kiezen.

Accomodatietip in de buurt: Hotel Sayanora

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/zomer/strandvakantie/5x-de-favoriete-stranden-van-locals-op-samos/”]

Gratis wifi op het strand

Gratis bedje én wifi in Marmaris

Aan het strand van Marmaris (Turkije) geloven ze nog in gratis strandbedjes. En wifi. Op het eerste deel van het strand (van het binnenland gezien) kun je zonder doekoe’s neerploffen en jaloersmakende kiekjes naar het thuisfront sturen. Of nog een paar e-mails beantwoorden.

Al heerst er wel een kleine vete tussen de verschillende strandtenten wie zijn bedjes het eerst weet te vullen. De meeste bedjes horen bij een bar of restaurant. Iets bestellen is dus wel gebruikelijk, maar niet verplicht. Het strandterras van Maris Beach Hotel komt positief uit de test. Maar let op, zorg wel dat je wat aan je voeten hebt. Het strand is namelijk niet van zand, maar bezaaid met klein steentjes die in de zon behoorlijk heet kunnen worden.

Accommodatietip in de buurt: Aparthotel Karakas

Gratis strandbedjes sparen - Valencia

Sparen voor een gratis strandbedje in Valencia

Ergens voor sparen. Dat klinkt ons Nederlanders bekend in de oren. Zo sparen we massaal moestuintjes en restaurantzegels en zetten we maandelijks een bedrag opzij voor de vakantie. Ook in het Spaanse Valencia pakken ze zo’n spaarsysteem handig aan. Op het rustige strand van El Saler kun je heerlijk genieten van je welverdiende rust zonder eerst te moeten vechten om een strandbed. Daar moet je wel €3,70 voor neertellen per dag. Maar, als je langer vakantie viert in Valencia moet je die bonnetjes zeker bewaren. Lever je tien bonnetjes in, krijg je een parasol of strandbed gratis.

#tipvanzoover: als hotelgast krijg je ook vaak een gratis strandbed en parasol op het strand dat bij de accommodatie hoort. Heeft jouw acco geen strand? Dan worden er ook regelmatig vouchers uitgedeeld waarmee je op andere (privé)stranden een bedje kunt kapen. Let daar dus goed op als je een hotel boekt.

Accomodatietip in de buurt: Hotel las Arenas Balneario Resort

Heb jij nog voordelige -liefst gratis- vakantietips? Laat het ons weten in een reactie.