Het Kroatische Istrië heeft zo’n beetje alles te bieden waar jij op zit te wachten: fijne stranden, ruige bergen, groene bossen, een knalblauwe zee en een enorme historie. En het wordt allemaal nóg aangenamer als je in de zomervakantie op je wenken wordt bediend in één van deze heerlijke all-inclusive hotels.

Rijk, rijker, rijkst

Istrië is dus rijk. Rijk aan schatten die zijn overgebleven uit een woelige geschiedenis, waarin vooral de Romeinen er flink op los timmerden. De tempel van keizer Augustus en het Amfitheater in Pula zijn prachtige voorbeelden van dat ‘timmerwerk’. Maar Istrië heeft je nog meer te bieden: ook de Euphrasius Basilica in Porec, de stadspoorten van het middeleeuwse Vrsar of de Balbi Arch van Rovinj liggen in al hun weelde op je te wachten. Met de cultuur zit het dus wel snor in Istrië, maar nóg rijker is de flora en fauna van het gebied. Bezoek bijvoorbeeld het Het nationale park Krka en zijn watervallen. De exotische sfeer in het park doet bijna tropisch aan. Maar ook de grotten van Jama Baredina zijn een dikke aanrader als je wat verkoeling zoekt op hete dagen. Maar…het rijkst voel je je toch wel wanneer je van dit alles geniet vanuit een heerlijk hotel met alles erop en eraan. Wij selecteerden de drie best beoordeelde all-inclusive hotels in Istrië!

#kroatien #porec #tennis #tenniscamp #balkonblick

Een bericht gedeeld door David Halb (@david_halb) op

1. Hotel Valamar Club Tamaris (Zooverscore: 8,8)

Valamar Club Tamaris ligt bij Lanterna in de buurt van Porec. Een waar paradijs als we afgaan op het cijfer dat Nele geeft op Zoover: een 9! ‘Met mijn gezin met jonge kids verbleef ik een week in één van de mooie kamers. Er is een relaxpool en een activitypool, waardoor je kunt kiezen voor absolute rust of een zwembad waar altijd wat te beleven valt. Het personeel is zeer vriendelijk, de animatie is super. Het eten is een absolute topper, onvoorstelbaar veel keuze, oesters en cava bij het ontbijt, showcooking bij lunch en diner.

2. Hotel Park (Zooverscore: 8,6)

Op Zoover geeft reviewer De Konings Hotel Park bij Rovinj óók een dikke 9. ‘Een geweldig hotel. De kamers zijn qua inrichting wel wat verouderd, maar alles is er perfect in orde: het is schoon en er is een goede airco. Het eten is goed en wij hadden een fantastische kamer. Wij hadden vanuit onze kamer precies het uitzicht dat in de reisgids stond! Alle voorzieningen in het hotel waren keurig geregeld.’

#sea #poreč #croazia #istria #sun #valamar #brulo #love

Een bericht gedeeld door Gloria Barucco? (@killjoyglo) op

3. Hotel Valamar Crystal (Zooverscore: 8,6)

Vlakbij het prachtige kustplaatsje Porec ligt hotel Valamar Crystal. Pieter was zeer te spreken over zijn verblijf in dit all inclusive hotel: ‘Een prachtig hotel, mooi centraal gelegen in Istrië. Het eten was er zeer goed en het personeel vriendelijk. Mooi (zoutwater) zwembad met handdoekservice. In amper een kwartier lopen ben je in Porec. Hier vermaken de kinderen zich prima: trampolines, waterfietsen en andere activiteiten. Er rijdt vanaf het hotel ook een treintje naar Porec waar je ook nog eens prachtig wandelt langs de boulevard. Zeer de moeite waard.’

Op zoek naar meer inspiratie voor een droomvakantie in Istrië? Check hier alle reviews!

All-inclusive naar Istrië? Boek nu voordeliger bij momondo met deze exclusieve coupons en vouchers!

Volg Zoover ook op Instagram voor de mooiste vakantiefoto's en leukste winacties!

Uitgelichte berichten

Redactie