12 x op vakantie in 1 jaar: zo overleef je Lowlands als je geen 18 meer bent

Redactie - 4 september 2018

12 x op vakantie in 1 jaar: zo overleef je Lowlands als je geen 18 meer bent

Redactie - 4 september 2018

Twaalf keer op vakantie in één jaar, kan dat? Dit jaar zijn mijn verkering en ik de uitdaging aangegaan.

We liggen op schema

Het is inmiddels september en tot en met augustus is het gelukt! Ja, we nemen het concept ‘vakantie’ wat ruim. Maar je moet creatief omgaan met je vakantiedagen, budget en de definitie van vakantie een beetje bijstellen.

1. Januari: budgetproof in winters Polen
  2. Februari: lekker chique in Hotel Okura in Amsterdam
  3. Maart: wintersport in Oostenrijk
  4. April: unieke overnachting: slapen in een yurt
  5. Mei: op bezoek bij vriendin in Berlijn
  6. Juni & juli: wijnreis in de Beaujolais
  7. Augustus: meerdaags festival Lowlands

Let’s kick start this new week!

Een bericht gedeeld door Lowlands (@lowlands_fest) op

Ik ben ook geen 18 meer

Dat was de keiharde waarheid na 5 dagen Lowlands festival. Man, wat was het druk. En zwaar. Ik heb een week nodig gehad om bij te komen en mijn knieën doen nog steeds zeer. Maar wat heb ik ook genoten! Van de optredens van Patti Smith tot N.E.R.D.. Van alle gezelligheid met 14 leuke vrienden. Van de mooie dansfeestjes. En tot slot: het is misschien lichamelijk zwaar, maar je waant je in zo’n andere wereld dat je totaal geen kopzorgen meer kent.

Wat kost dat?

We zijn niet echt low budget gegaan deze vakantie. Een kaartje Lowlands kost €195,  en de echt knappe koppen kunnen met ongeveer hetzelfde bedrag aan muntjes uitkomen. Hoe doe je dat? Door je rot te sjouwen aan eten & drinken, een gaspitje, pannen, borden en bestek. Niet ideaal, wel vriendelijk voor de portemonnee. Wij deden het anders:

• Lowlands ticket: €195
  • Parkeerticket: €10
  • Muntjes: €350
  • Totaal: €555 per persoon

Toptips voor Lowlands na je 18e levensjaar

Ik bevind me in my late 20’s. Dat betekent dat ik niet meer dagenlang achtereenvolgens kan dansen zonder gevolgen. Daarom heb ik een lijstje gemaakt met de nodige musthaves om de schade beperkt te houden.

• Zorg voor een leuk spaarcentje zodat je kunt genieten van het topaanbod eten & drinken. Alles leuk en aardig, maar een kant-en-klaarmaaltijd maakt mij niet topfit voor een dagje dansen.
  • Drink green juice. Vitaminen zijn het einde!
  • Drink koffie. Lots of it.
  • Drink nog veel meer water. Er zit ook water in koffie, maar toch.
  • Neem oordoppen mee. Oordoppen om gehoorschade te voorkomen tijdens het dansen en oordoppen voor ’s nachts (tegen de snurkende buurmannen).
  • Neem alles mee waardoor je lekker kunt slapen. Dus ook een kussen, oogmasker, back-up oordoppen en je favoriete knuffel. Een goede nachtrust is het halve werk.
  • Draag comfy schoenen. Echt, het is nodig.
  • En mijn oudewijvenlijstje sluit ik af met ‘neem een campingstoeltje mee’. Als je lekker op de camping kunt chillen wil je niet op de grond zitten. Believe me!

En vakantie nummer 8?

In september gaan we een lang weekend kamperen met vrienden in Nederland. Dat wordt wederom feest!

Ga jij wel eens naar een meerdaags festival? Laat het weten in een reactie.