Vakantieverhaal: Lotte’s grottentour pakte wat gevaarlijker uit dan bedoeld

Redactie - 21 januari 2018

Vakantieverhaal: Lotte’s grottentour pakte wat gevaarlijker uit dan bedoeld

Redactie - 21 januari 2018

Samen met een vriendin genoot Lotte tijdens een avontuurlijke vakantie in Thailand van de zon, lokale gerechten en toffe activiteiten. Maar die grottenexpeditie, die pakte wat avontuurlijker uit dan de bedoeling was. Dat zou ze niet gedaan hebben als ze dat van tevoren had geweten…

Mooiste vakantiefoto's van Thailand - Koh Tao bootjes

Superleuk een weekendje weg naar Parijs of een relaxvakantie op Gran Canaria, maar Lotte had wat anders in gedachten. Een verre reis. Naar het mooie en indrukwekkende Thailand‘ We hadden veel over grottentours gelezen, dus zo’n tour stond zeker op ons vakantielijstje.’

De tours die Lotte en haar vriendin echter tegenkwamen vonden ze voor Aziatische begrippen nogal aan de prijs. Omgerekend vijfentwintig tot dertig euro is voor Thaise begrippen een hoop geld.

Hoe rondtouren op de scooter ineens wat heel anders werd …

De dag van het avontuur hadden Lotte en haar vriendin een scootertje gehuurd om wat rond te cruisen in de buurt. Veel hadden ze daarvoor niet nodig: de camera, hun telefoon en wat losgeld was genoeg. ‘Per toeval kwamen we die dag bij een andere aanbieder van een grottentour uit. Veel kleiner opgezet.’ Ze betaalden omgerekend slechts twee euro per persoon en gingen met twee locals op pad.

Vakantieverhaal Thailand grottentour 2

Onveilig gevoel

Met zijn vieren liepen ze al snel de grot in voor de expeditie die bestond uit veel klimmen en lopen. Alleen, klein detail, Lotte en haar vriendin waren niet gezekerd. De gidsen hadden blijkbaar het volste vertrouwen in hun klimkunsten.

We gingen steeds hoger en het enige waar je je af en toe aan vast kon houden was een dun staaldraad. Dat gaf niet bepaald het veilige gevoel waar je op hoopte.’ Erg steil was het niet per se en het klimmen viel uiteindelijk wel mee, maar geleidelijk aan liepen ze toch wel érg hoog boven de grond. Tel daar een vriendin bij op met hoogtevrees en je kunt je zo voorstellen dat het angstzweet deze vakantiefans op de bovenlip stond.

‘Op een gegeven moment moesten we zelfs van het ene rotsblok op het andere overstappen, of eerder springen.’

‘Op een gegeven moment moesten we zelfs van het ene rotsblok op het andere overstappen, of eerder springen. Ongezekerd. We hadden toen écht het liefst willen omdraaien, maar dat was eigenlijk simpelweg ook niet mogelijk.’ Gelukkig waren de gidsen hartstikke behulpzaam en aardig, maar op dat moment spookte er toch nog iets anders door Lotte’s hoofd: ‘Wat nou als ze ons iets aandoen? Niemand weet waar we zijn!’ Ze wist zelf niet eens precies waar ze was. Ze waren gewoon op de scooter gesprongen om de omgeving te verkennen en hier uiteindelijk uitgekomen.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/vakantieverhalen/vakantieverhaal-dacht-ontvoerd-werd-buschauffeur/”]

Gelukkig liep dit iets te spannende avontuur met een sisser af. Aan het einde van de tocht klommen ze uit de grot en kwamen ze bovenop een berg uit. Het uitzicht was echt prachtig, maar daar hebben ze nauwelijks van genoten. ‘We wilden zo snel mogelijk naar beneden en terug naar de accommodatie.’ Volgende keer maar gewoon naar Wat Pho?

Voorkomen beter dan genezen

#tipvanZoover: voorkom dit soort situaties en check voordat je een vakantie, accommodatie of activiteit boekt altijd even op Zoover hoe anderen dit hebben ervaren. Ook als je het dichterbij huis zoekt. Zo schijnt een nachtje bij Bed and Breakfast De Kwakkenberg in Nijmegen fenomenaal te zijn en staat een overnachting bij Hotel Slenakerhof volgens mede-vakantiefans garant voor een fijn weekendje weg.

Wat voor spannends, bizars of grappigs heb jij weleens meegemaakt op je vakantiebestemming? Laat je vakantieverhaal achter in een reactie of mail naar [email protected] Wie weet staat jouw vakantiebelevenis volgende keer wel op Zoover.nl!