Zoover tipt: 10 heerlijke hotels in de Algarve

Redactie - 8 augustus 2018

Zoover tipt: 10 heerlijke hotels in de Algarve

Redactie - 8 augustus 2018

Ben jij je aan het oriënteren op een vakantie naar de Algarve? Dat begrijpen we! Om je vakantie in deze veelzijdige regio compleet te maken, tippen we hier 10 fijne hotels.

Hotel Dom Manuel

Wat een plaatje! Dit kleinschalige hotel is misschien minder geschikt voor kinderen, maar alsnog een dikke aanrader. Op tien minuten loopafstand ben je in een levendig centrum. Rust en rumoer, je kunt het dus beiden krijgen in Hotel Dom Manuel!

Hotel Alcazar & Spa

De sfeer moet je hier misschien weer wat meer buiten de deur zoeken. Toch worden de kamers, hygiëne en het eten erg goed beoordeeld door de gasten. Ook de locatie wordt als pluspunt aangemerkt.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/populaire-stranden-algarve-tien-parels-aan-zee/”]

Hotel Oriental

Een bijzonder indrukwekkend complex waar echt nagedacht is over de architectuur. Een groots gebouw, maar wel met eigenheid zien we op de foto’s. Gast Rudi schrijft over zijn verblijf: ‘Prachtige ligging, tal van wandel en uitstapmogelijkheden. Lekker eten, ontbijt en dinner. Ruime en propere kamers.‘ Met een gemiddelde van 8,4 een erg fijn hotel!

Hotel Falésia

Hotel Falésia hanteert een 16+ beleid wat het hotel erg rustig maakt. Goede, ruime, schone kamers worden hier heel goed beoordeeld. Maar ook de gunstige ligging en de zwembaden zijn hier super. Met een gemiddelde score van 9,1 willen wij direct boeken!

Hotel PortoBay Falésia

Hotel PortoBay Falésia

Hotel PortoBay Falésia

Wat een prachtig plekje! Hier kom je vast en zeker tot rust. Maar niet alleen het uitzicht, ook de hele ambiance van het hotel straalt rust uit. Gek op stilte? Dan is dit jouw hotel. Jos schrijft over zijn verblijf: ‘Van het hotel uit kijk je prachtig over de zee, om er te komen moet je wel veel trappen af. Het is een rustig maar aangenaam hotel. En om in het dorp te komen is het maar enkele minuten lopen.’

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/ontdekken/autorondreis-door-portugal/”]

Hotel Vila Gale Nautico

Hotel Vila Gale Nautico

Vila Gale Nautico

Monique schrijft over haar verblijf in Hotel Vila Gale Nautico: ‘Goed hotel, prima ligging, dichtbij strand en ’s avonds een gezellige boulevard. Eten was prima, je kunt de hele dag door eten en drinken. Zwembad ook fijn. Personeel vriendelijk.’ Albufeira ligt op 10 minuten afstand en het strand is dichtbij en prachtig.

Hotel Da Rocha

Vlakbij het strand en keurig afgewerkte kamers in hotel Da Rocha. We lezen in een review over de vriendelijke medewerkers, het prettige strand op loopafstand en leuke winkels in de buurt. En genoeg leuke horeca in de buurt om lekker uit eten te gaan.

Hotel Holiday Inn Algarve

Hotel Holiday Inn Algarve

Holiday Inn Algarve

Ko en Hennie hebben het heerlijk gehad in Holiday Inn Algarve: ‘Uitstekend hotel, mooie ruime kamer, airco was prima en de koelkast was zeer koud. Ontbijt was zeer goed en uitgebreid en te gebruiken op een buitenterras met een pracht uitzicht.’

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/tips/mooiste-stranden-lagos-portugal/”]

Hotel Baia de Monte Gordo

Hotel Baia de Monte Gordo

Baia de Monte Gordo

Moniek schrijft over haar verblijf in hotel Baia de Monte Gordo: ‘Hotel in hartje Monte Gordo. Strand vlakbij. Wij hadden een huurauto, wat ons betreft een must om de omgeving te verkennen. Spanje is op 10 km afstand.’ En als je even geen zin hebt in het strand, neem je een duik op het dak.

Hotel Real Marina

Hotel Real Marina

Real Marina

Superstrak en goed onderhouden hotel Real Marina. Cherie omschrijft haar verblijf in één woord: ‘5 sterren hotel Marina in Olau. Geweldig. Met een ferry naar de zee ook heel prettig. Lieve mensen. In een woord fantastisch.

Ben jij in de Algarve of ergens anders geweest? Schrijf een review en help andere vakantiegangers!