Twintigtwintig staat voor de deur! Heb jij al vakantieplannen gemaakt voor het nieuwe jaar? We hebben de favoriete campings, bed and breakfasts, hotels en vakantieparken van mede-vakantiegangers voor je op een rij gezet. Wel twintig stuks! Boek een van deze accommodaties die een 9 of hoger scoren en je vakantie begint goed. Dit is de top 20 vakantieadresjes voor 2020, in willekeurige volgorde.

Vooral Spanje is goed vertegenwoordigd in deze lijst, dus als je komend jaar vakantie viert in het land van sangria, siësta en tapas, dan is de keuze reuze.

Vakantiepark Platus – Midi Pyrenees, Frankrijk

Annelies: ‘Een superluxe, fijne lodge waar alles aanwezig is! Heerlijk ruim opgezet en supergave speelmogelijkheden voor de kinderen. Een fijne plek waar je als ouder ook tot rust komt!’

B&B Atidos – Valencia, Spanje

Prachtige B&B met alle comfort en de nodige rust. De villa ligt buiten het dorp op een heuvel tussen andere villa’s. Mooi verzorgde tuin met zwembad, maar ook de twee vriendelijke en warme gastheren zijn het vernoemen waard. Zij brengen graag mensen samen tijdens het ontbijt en diner (optie).

Vakantiepark Duinrust – Noordwijk, Nederland

Een fantastische ontspannende vakantieplek volgens Tonny. ‘De huisjes zijn erg comfortabel, prachtige omgeving en alles is op loopafstand. Een mooie locatie om met of zonder hond je vakantie door te brengen.’

Hotel Premier Fort Beach – Sunny Beach, Bulgarije

Eten was prima, heerlijke zwembaden, strand binnen één minuut. Het regent negens en tienen voor Hotel Premier Fort Beach. De meeste vakantiegangers hebben niks op te merken, behalve misschien dat handdoekje leggen verboden zou moeten worden!

Vakantiepark Buitengoed ’t Sikkeler – Ruurlo, Nederland

‘De woning was van alle gemakken voorzien, bij binnenkomst voelden wij ons meteen thuis’, vertelt Ineke in haar review. Ze is zelfs al een volgend bezoek aan het vakantiepark aan ’t plannen!

B&B Loma del Aguila – Andalusië, Spanje

De lijst met vakantieadresjes voor 2020 is niet compleet zonder deze B&B. Julia: ‘Fantastische accommodatie met adembenemend uitzicht! We hebben genoten van de rust, de omgeving en natuurlijk de gastvrijheid van Jopi en Monique! In één woord geweldig!’

Vakantiepark Chez Jem – Auvergne, Frankrijk

Voor familie Sommer was Chez Jem van eigenaren Monique en Jurgen een echt paradijs. ‘Een perfecte plek om tot rust te komen, heerlijk midden in natuur. Ons zoontje van anderhalf keek zijn ogen uit; honden, katten, ezels, kippen. En natuurlijk niet te vergeten het zwembad en een beekje waarin hij met de steentjes kon spelen.’

Camping Het Noordenveld – Wapse, Nederland

Oene en Jitske sliepen afgelopen vakantieseizoen op meerdere campings, maar Het Noordenveld was toch wel de mooiste. ‘Mooie ruime plekken en prachtig sanitair ondergebracht in het ‘Washokke’. Wat de verlichting betreft: sprookjesachtig!’

Hotel Jaz Fanara Resort & Residence – Sharm el Sheikh, Egypte

Schoon en topservice. Wat wil je nog meer? Dit hotel in Sharm el Sheikh ligt prachtig aan zee en staat bekend om het altijd vriendelijke personeel. Ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken.

Camping ’t Vossenveld – Helden-Egchel, Nederland

Fijne sfeer, mooi onderhouden, erg schoon, veel te doen en mooie omgeving. De ideale mix van ingrediënten voor een ontspannen vakantie in Nederland. Deze camping in Limburg scoort dan ook niet voor niets een 9,8 gemiddeld.

Hotel Mitsis Alila Resort & Spa – Rhodos, Griekenland

Een luxe vakantie op Rhodos begint bij Hotel Mitsis Alila Exclusive Resort & Spa. De service die je hier krijgt is van hoog niveau. De vele bars en restaurants, de zwembaden en de kidsclub dragen bij aan een heerlijke vakantie. Het resort ligt aan het strand en er is zelfs een strandbar.

Vakantiepark Erve Kleilutte  – Enter, Nederland

Familie van ’t Oor vindt dit vakantiepark een echte aanrader. ‘Superleuk kleinschalig park. Voor kinderen (jong tot oud) veel vertier. Nette huisjes en erg vriendelijk personeel. Leuk voor een gezin, maar ook voor een groep vrienden of (zoals wij) familie.’

B&B Viva España – Comares (Málaga), Spanje

Deze gezellige B&B ligt op een mooie locatie en heeft een prachtig uitzicht. Een mooie uitvalsbasis om dagtripjes te maken in de schitterende omgeving. Maar je kunt natuurlijk ook heerlijk relaxen aan het zwembad.

Hotel Euphoria Palm Beach Resort – bij Side, Turkije

Mariette zou zo weer teruggaan naar dit hotel. Ze vierde er vakantie met vier volwassen en drie kinderen die allemaal hebben genoten van hoe schoon het is, de keuze qua eten, het aardige personeel én natuurlijk het zwembad. Met recht een van de favoriete vakantieadresjes voor 2020.

Vakantiepark El Capricho – Sax (Valencia), Spanje

Tranquilo en geweldig schrijft Martinez in zijn review over El Capricho. ‘Heerlijke plek, de rust, de ruimte en de gastvrijheid van de eigenaren. Het huisje is ruim en schoon, het zwembad geweldig. Je kan zat leuke uitstapjes maken, zoals een dagje Alicante, strand of een tapasroute. Ik ga compleet uitgerust weer naar huis, met een hoop mooie herinneringen en de wens om zo snel mogelijk weer terug te keren. Echt een aanrader voor jong en oud.’

Camping De Botkoel – Puth, Nederland

Deze Limburgse topper ging er met meerdere Zoover Awards vandoor. De kindvriendelijke camping beschikt over een grote speelweide, jeu-de-boules baan en vernieuwd sanitair. De camping is een goede uitvalsbasis voor wandel- en fietstochten, een bezoek aan Maastricht of een dagje naar de Alfa Brouwerij.

Vakantiepark De Wilde Roos – Ommen, Nederland

‘Wanneer mogen we weer?’, schrijven Marijke en Ton over De Wilde Roos. ‘Even tot rust komen, genieten van en met elkaar. Bij aankomst staat de koffie klaar en hebben we een hartelijke ontvangst van Wim en Harriet. Het voelt als thuiskomen. Natuurlijk is in het huisje ook alles weer top geregeld, zelf aan onze kleinkinderen is gedacht.’

B&B Finca Gordo – Andalusië, Spanje

Monique en Ruud: ‘Na een paar heerlijke dagen in Malaga is het heerlijk vertoeven bij Finca Gordo. Marina en Peter zijn zeer gastvrij. Genoten van het driegangenmenu. Peter verdient daarvoor een ster. Mooie uitstapjes kunnen maken naar de witte dorpjes en El Torcal.’

Vakantiepark Village des Cigales – Aquitaine, Frankrijk

Wie niet graag tussen de massa verblijft, zit goed op het kleinschalige Vakantiepark Village des Cigales. Leuk voor de kinderen zijn de glijbanen bij het zwembad. Ook is er animatie, maar niet te overdreven. In het restaurant is het eten van hoge kwaliteit. Tip: bezoek Cahors eens.

B&B Casa de la Piña – Valencia, Spanje

We sluiten de top 20 vakantieadresjes voor 2020 af met een topper van een B&B met echte Brabantse gastvrijheid volgens mevrouw v/d Boogaard. ‘Supermooie en gezellige kamers. ’s morgens een heerlijk ontbijt met een heerlijke verrassing.’ Genieten dus!

Uitgelichte berichten

Lees ook