Retourtje winterzon: 3x winterzonbestemmingen in Spanje

Redactie - 24 december 2018

Retourtje winterzon: 3x winterzonbestemmingen in Spanje

Redactie - 24 december 2018

Terwijl zelfs in Barcelona en Madrid de temperaturen onder de 10 graden duiken, kun je in Spanje alsnog volop terecht voor tropische zon en verkoelende sangrìa. Voor welke Spaanse winterzonbestemming moet je gaan? Check onze top 3.

Spaanse winterzonbestemmingSpaanse winterzonbestemming = onbewoonde eilanden en topresorts

Een cruciale vraag in de wintermaanden: voor welke winterzonbestemming ga jij? Spanje heeft een paar topkeuzes. Gran Canaria, Ibiza, Mallorca: met een hele rits aan tropische eilanden kun je het hele jaar door genieten van een hele tafel vol tapas in de zon. Onze favorieten? Hierbij onze toplijst.

Spaanse winterzonbestemmingen - ishan-seefromthesky-195971-unsplash

Beeld: Unsplash – Ishan Seefromthesky

1. Fuerteventura

Zodra het een beetje frisjes wordt op de stranden van de Costa Brava, hebben de Spanjaarden gelukkig genoeg eilanden om naar uit te wijken. Fuerteventura is een van onze absolute favorieten. Ontdek de ruige natuur en ongerepte kustlijn en je begrijpt al snel waarom. Tijdens een dagtrip naar buureiland Isla de Lobos waan je je zelfs op een onbewoond eiland. En de temperatuur? Die ligt zelfs in februari rond de 20 graden.

Goed gewaardeerde accommodaties op Fuerteventura zijn onder andere Hotel Elba Carlotta (‘in één woord: geweldig’) en Hotel R2 Bahia Playa (review score: 9,9).

Spaanse winterzonbestemming - lance-asper-188744-unsplash

Beeld: Unsplash – Lance Asper

2. Ibiza

Minder natuur, meer terrasjes? Ibiza is al decennialang het ultieme feesteiland van Spanje. En feesten op deze Spaanse winterzonbestemming kan op heel veel manieren. Op het terras van een van de tapasbarretjes van Ibiza-stad bijvoorbeeld. Of tijdens een lang verblijf met vrienden in een van die mega vakantiehuizen. Ook de jacuzzi van Aparthotel Tropic Garden is volgens jullie een toplocatie om die gure winterdagen voor even eindeloos ver weg te houden.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/algemeen/tips-formentera-onbekende-zusje-ibiza/”]
Spaanse winterzonbestemmingen - josie-kouwenhoven-735687-unsplash

Beeld: Unsplash – Kosie Kouwenhoven

3. Lanzarote

Lanzarote was lange tijd het goed verborgen zusje van Ibiza en Fuerteventura. Terwijl de chartervluchten af en aan vlogen op Ibiza, bleef het op Lanzarote magisch rustig. En dat terwijl de vulkanische bergen er minstens zo mindblowing zijn en de tapas zeker net zo goed. Het lijkt erop dat jullie ook deze Spaanse winterzonbestemming steeds meer ontdekken. De must-see van het eiland, Nationaal park Timanfaya Tinajo, heeft inmiddels meer dan 400 reviewers. ‘Hier moet je geweest zijn!’ rapporteren Mariëlle en Roger. ‘Een aanrader, echt!’, vindt ook reviewer Betty. En overnachten? Vooral langs Playa Blanca liggen hypermoderne resorts als H10 Lanzarote Princess en HL Rio Playa Blanca.

Wat is jouw favoriete Spaanse winterzonbestemming? Schrijf een review over jouw bestemming of accommodatie en deel je ervaring met ons.