Dit zijn de beste hotels in Catalonië: Costa Brava en Costa Dorada

Redactie - 23 januari 2022

Dit zijn de beste hotels in Catalonië: Costa Brava en Costa Dorada

Redactie - 23 januari 2022

De Zoover Zomer Zon Vroegboekweken zijn in volle gang! Ieder jaar weer kiezen veel vakantiegangers voor een zonvakantie naar de Spaanse regio Catalonië. Met een kustlijn van wel 580 kilometer is het een fijne zon, zee en strandbestemming. Voornamelijk de badplaatsen langs de Costa Brava en Costa Dorada zijn heel geliefd. Maar hoe kies je de beste accommodatie voor jouw vakantie? Speciaal voor de Zoover Zomer Zon Vroegboekweken zetten we de beste hotels in Catalonië in het zonnetje.

Hotel SUMUS Stella & Spa

Het volgende hotel ligt in de plaats Pineda de Mar aan de Costa Barcelona. SUMUS Stella & Spa is een mooi viersterrenhotel met een moderne uitstraling. Dankzij de verschillende faciliteiten, zoals all inclusive verzorging en het mooie zwembad, ga je er een heerlijke zonvakantie in Catalonië tegemoet. Zoals de naam al zegt is er zelfs een spa! Daarnaast zijn andere vakantiegangers enthousiast over de ligging aan het strand en in een rustige omgeving.

Sonja heeft een fijne vakantie gehad en zegt:

“Hier 8 dagen met veel plezier verbleven. Hotelkamer aan zwembadzijde met als extra’s koelkastje, badjassen en water of wijn bij het diner. Fijn zwembad en bar met terras voor drankjes en hapjes. Het eten was erg lekker en gevarieerd, vriendelijk personeel. Loopafstand van de zee en handig supermarktje dichtbij hotel. We hebben genoten van alles en kijken er met plezier op terug. Laatste dag konden we tegen een kleine vergoeding de kamer aanhouden tot vertrek, erg fijn.”

Hotel SUMUS Stella & Spa

Met een gemiddelde score van een 8.2 ga je een fijne zonvakantie in Catalonië tegemoet bij Hotel SUMUS Stella & Spa.

Hotel Best Maritim

De eerste topper tussen de beste hotels in Catalonië is Hotel Best Maritim. Dit driesterrenhotel ligt aan de Costa Dorada in de plaats Cambrils. Doordat het hotel direct aan het strand ligt, is het een goede keuze voor een strandvakantie in Catalonië. Daarnaast is het hotel ideaal voor allerlei reisgezelschappen, van stelletjes tot gezinnen. De kleinste vakantiegangers vermaken zich volop bij het animatieteam. Ondertussen werk jij aan je zomerkleurtje op het zonneterras bij het fijne zwembad. Ook in de omgeving is meer dan genoeg te beleven!

Hotel Best Maritim

Leen is enthousiast over dit hotel en zegt:

“Beste mensen. Wij komen al 13 jaar in Best Maritim. Voor ons een heerlijk hotel. Het ontbijt is geweldig en het avondeten is ruim gevarieerd. Veel vis, vlees, pastaas, wok en heerlijke vers gemaakte pizza. Ja mensen hier wordt je in de watten gelegd. De kamers zijn mooi en schoon en iedere dag wordt je kamer opgeruimd. En geweldige dames en heer aan de receptie. Volgend jaar in september kom ik weer heerlijk 10 dagen in het voor ons Beste hotel van de Costa.”

Hotel Best Maritim

Met een gemiddelde score van een 7.8 is Hotel Best Maritim een van de beste hotels in Catalonië!

Hotel H·TOP Calella Palace Family & SPA

De laatste maar zeker niet de minste is Hotel H·TOP Calella Palace Family & SPA. Dit is een fijn viersterrenhotel in Calella aan de Costa Barcelona. Je krijgt er heel veel vakantie voor een kleine prijs. De kleine vakantiegangers vermaken zich bij de speeltuin en miniclub, terwijl jij lekker ontspant bij het zonneterras aan het zwembad. Verder is er een spa, bowlingbaan en fijn buffetrestaurant. Tot slot heeft H·TOP Calella Palace Family & SPA ook nog eens een gunstige ligging op loopafstand van het strand én het centrum van Calella!

Hans beschrijft het als een hotel voor iedereen en zegt:

“Hotel ligt net buiten het centrum, waardoor je verder geen last hebt van rondtrekkende jeugd na het sluiten van de bars. Het is een mooi ruim hotel met vriendelijk personeel. Het eten is goed gevarieerd en smakelijk. Het enige grote nadeel: het zwembad is niet verwarmd en in oktober echt steenkoud!!! Ik snap niet dat met zoveel zon in Spanje het zwembad niet verwarmd kan worden met zonnepanelen… Naar het centrum is enkele minuutjes lopen, en ook naar zee met het mooie ruime strand is maar een klein stukje lopen. Dit hotel is een aanrader voor gezinnen en stellen.”

H·TOP Calella Palace Family & SPA - beste hotels in Catalonië
Hotel H·TOP Calella Palace Family & SPA

Kies ook voor een fijne vakantie bij dit viersterrenhotel. Met een score van een 7.7 zit het wel goed!

Hotel AQUA Silhouette & Spa

Er even lekker met zijn tweeën tussenuit? Kies dan voor driesterrenhotel Aqua Silhouette & Spa ligt in Malgrat de Mar aan de Costa Barcelona. Dit adults only hotel heeft een luxe, moderne uitstraling. Het mag niet ontbreken tussen de beste hotels in Catalonië dankzij de gunstige ligging. Aqua Silhouette & Spa ligt namelijk in een rustige omgeving, maar wel op loopafstand van het strand én het centrum van Malgrat de Mar. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het restaurant, mooie zwembad en de spa!

Dion is enthousiast over dit hotel en zegt:

“Kamers worden goed bijgehouden. Gratis fitness. Ligging erg goed, dicht bij strand en station. Groot zwembad ondiep en 2 zwembaden wat dieper. Grote zwembad daarom ideaal om te zonnen met verkoeling. Avondeten erg afwisselend en genoeg keuze. Mensen ook vriendelijk en behulpzaam, tevens spreken sommige Nederlands. Dag in de spa kost 8€ en je kan hier de hele dag in en uit lopen, aanrader. Plaats niet snel een review maar dit hotel verdient het. Zou hier zeker terugkomen.”

Hotel AQUA Silhouette & Spa

Aqua Hotel Silhouette & Spa is een echte aanrader voor een romantische vakantie met z'n tweeën. Het scoort gemiddeld een 7.6!

Hotel Oasis Park

Viersterrenhotel Hotel Oasis Park ligt in Salou aan de zonnige Costa Dorada. Dankzij de gunstige ligging bij het gezellige centrum van Salou en vlakbij het strand behoort het tot de beste hotels in Catalonië! Daarnaast zijn er veel faciliteiten, zoals een ruim zwembad, een spa, een buffet restaurant en verschillende sportmogelijkheden. Jong en oud vermaken zich volop bij Hotel Oasis Park, want er is een animatieteam voor de kinderen, maar ook volop entertainment voor volwassenen! Kortom, een goede keuze voor ieder gezelschap.

Harrie is al meerdere keren bij Hotel Oasis Park geweest en zegt:

“Lekker eten, mooie kamers, goede service, en vriendelijk personeel mits je zelf ook vriendelijk bent. Wij hebben al meer als 20 keer onze vakantie in dit hotel door gebracht, en voor volgend jaar [als de gezondheid het toelaat] komen we weer twee keer. En de manager doet wat hij belooft, ieder jaar wordt het nog wat beter. Natuurlijk zijn er altijd wel wat kleine verbeterpuntjes maar 100% perfect is een utopie. Als oud horecaman zijn mijn vrouw en ik dik, dik, tevreden!!!”

Hotel Oasis Park - beste hotels in Catalonië
Hotel Oasis Park

Ontdek zelfs waarom Hotel Oasis Park gemiddeld een 8.8 scoort!

Bekijk hotel

Ben jij helemaal enthousiast geworden, maar weet je nog niet voor welke van deze beste hotels in Catalonië je moet gaan? Tijdens de Zoover Zomer Zon Vroegboekweken boek je jouw vakantie extra voordelig! Bekijk al het aanbod naar Catalonië.