10x de beste campings op Zoover

Eva - 27 juni 2022

10x de beste campings op Zoover

Eva - 27 juni 2022

De zomervakantie staat weer voor de deur. Wil jij met de auto op vakantie? Tijdens een kampeervakantie geniet je van de natuur, het ontspannen leven, maar vooral van elkaar! Om jouw zoektocht naar de perfecte camping gemakkelijker te maken, tippen we je de 10 beste campings op Zoover. Deze lijst is bepaald door… jou! Dankzij de reviews van miljoenen vakantiegangers zoals jij, kunnen we je precies vertellen wat de beste campings zijn. Deze 10 beste campings op Zoover zijn gebaseerd op de hoogste reviewscores én het aantal recente reviews. Je bekijkt ze hieronder!

Camping Lou Passavous

Luxe kamperen in de schitterende omgeving van Seyne les Alpes in Frankrijk? Bij Camping Lou Passavous kampeer je op één van de staanplaatsen of overnacht je in een chalet of luxe safaritent. De camping heeft Nederlandse eigenaren die je graag in de watten leggen. Andere vakantiegangers noemen de bergachtige omgeving prachtig en zijn enthousiast over de verse broodjes. Ook is er een klein zwembad. Dankzij de vele faciliteiten kiezen veel gezinnen voor Camping Lou Passavous. Met een gemiddelde score van een 9.1 is het één van de beste campings op Zoover!

Lou Passavous - beste campings op Zoover
Wat zeggen de reviews?

"Een gemoedelijke camping midden in de bergen. Vanaf de camping voldoende activiteiten en wandelingen te doen. ( 1 vakantie is te kort om alles te doen 😉) Veel gezinnen met kinderen op de camping, dus volop gezelligheid! Ed en Astrid beheren de camping met liefde en passie, en dat hebben we dit jaar weer gemerkt!" - Familie Pontier

Camping Oos Heem

Voor de volgende topper op deze lijst met de beste campings op Zoover gaan we naar onze Zuiderburen. Camping Oos Heem staat bekend als een echte familiecamping in de Belgische Ardennen. Trek erop uit door de prachtige omgeving! Na een dag in de natuur ontspan je op het terras of neem je een duik in het zwembad. Overnachten doe je op een kampeerplaats of een stacaravan, pipowagen of safaritent. Dankzij de gemiddelde score van een 9.2 is Camping Oos Heem volgens jullie één van de beste campings op Zoover!

Camping Oos Heem
Wat zeggen de reviews?

"Fantastische camping. Toffe eigenaars, altijd met een glimlach. Rustige camping, mooi uitzicht. Kindvriendelijk, alles wat je maar wensen kan. Heeeeeel lekker eten. Ze helpen ons waar het maar kan. Zeker een aanrader." - Bianca

Recreatiepark TerSpegelt

Op kampeervakantie in Nederland? Ons eigen kikkerlandje heeft volop prachtige campings! Recreatiepark TerSpegelt in Brabant mag met een gemiddelde score van een 9.1 niet ontbreken tussen de beste campings op Zoover. Het is een populaire keuze onder gezinnen dankzij de speelmogelijkheden, trampoline, recreatieplas en kinderboerderij. Overnachten doe je op één van de staanplaatsen of in een luxe lodge. Dat wordt genieten!

Recreatiepark TerSpegtelt - beste campings op Zoover
Wat zeggen de reviews?

"Genieten met een grote G! Wat hebben we genoten op dit park. Wat een Toppark is dit. Mijn tieners willen nooit meer ergens anders naar toe, hebben het erg leuk gehad en kijken alweer uit naar ons volgende verblijf. We stonden aan het meer, dus bandraften, suppen, bootje varen, chillen op het strand in de voortuin, hoe gaaf!" - Kimmie

Camping Aux Rives du Soleil

Het is niet voor niets dat veel Nederlanders jaarlijks kamperen in Frankrijk. De vele campings en mooie natuur maken het tot een populaire keuze. Kies bijvoorbeeld voor Camping Aux Rives du Soleil. Met een gemiddelde score van een 9 hoort deze camping volgens jullie bij de beste campings op Zoover! Dat is niet zo gek, want Camping Aux Rives du Soleil ligt in de prachtige groene omgeving van de wijnstreek Bourgogne. Ideaal voor natuurliefhebbers én gezinnen. Ga de rivier op met een kano, wandel door de natuur of vermaak de kinderen op de kinderboerderij!

Camping Aux Rives du Soleil - beste campings op Zoover
Wat zeggen de reviews?

"Genoten van een week aan de oever van de Saône. Ruime standplaats, met elke avond weer een kleurrijke zonsondergang, zo mooi. Met de zinderende zon was het zwembad een uitkomst. [...] Het personeel was vriendelijk, hulpvaardig (lekke band, even helpen?) en zo enthousiast. En de camping ligt er zo mooi verzorgd bij. We komen weer terug in het najaar, kijken er nu alweer naar uit." - Jenny

Camping L’Ardéchois

Kamperen in een schitterende omgeving tussen de bergen? Dan is Camping L’Ardéchois in het Franse Gluiras een goede keuze. Met een gemiddelde score van een 8.7 behoort het volgens jullie tot de beste campings op Zoover. Camping l’Ardéchois staat bekend als een ruime, nette gezinscamping. De eigenaren zijn Nederlands en zijn, net als de rest van het personeel, zeer gastvrij. Dankzij het animatieteam, het zwembad en de rivier vermaken de kinderen zich volop!

Camping L'Ardéchois
Wat zeggen de reviews?

"Als je bij aankomst weet dat je te weinig dagen hebt geboekt dan doe je als camping iets ontzettend goed. Geen kind aan de kinderen dus volgend jaar zijn wij er weer." - Linda

Camping Ardèche

De Ardèche kent schitterende natuur en is een populaire keuze voor een kampeervakantie. Deze Franse regio ontdekken? Bij Camping Ardèche zit je helemaal goed. Vooral gezinnen met kinderen komen hier graag dankzij het zwembad, de miniclub en het riviertje. Hier beleef je gegarandeerd waterplezier! Verder kun je heerlijk eten in het restaurant van Camping Ardèche. Kortom, alle ingrediënten voor een fijne vakantie! Met een gemiddelde score van een 8.6 mag Camping Ardèche niet ontbreken tussen de beste campings op Zoover.

Wat zeggen de reviews?

"Kleine, overzichtelijke camping. Personeel is erg behulpzaam. Ook de eigenaren zijn zeer betrokken bij de gasten. Zwembad is schoon en leuk voor kinderen van alle leeftijden. Speeltuin is minder geschikt voor de kleinste kinderen (<2). Springkussens daarentegen zijn heel leuk. Sanitair is schoon, douches hebben wel erg schommelende temperaturen. Bij het kindersanitair is de temperatuur prima en constant." - Jansen

Camping RCN Belledonne

Camping RCN Belledonne is gelegen tussen de mooie bergen in de Franse Alphen. Het is de ideale keuze voor rustzoekers en natuurliefhebbers. Dankzij de gemiddelde score van een 8.6 verdient Camping RCN Belledonne een plekje op deze lijst met de beste campings op Zoover. Tot de faciliteiten behoren een animatieteam, speeltuin en een zwembad. Verder is het genieten geblazen bij de bistro met terras onder de Franse zon! Overnachten doe je op een kampeerplaats of in een stacaravan.

Camping RCN Belledonne - beste campings op Zoover
Wat zeggen de reviews?

"Wij waren er voor de Alpe D’Huzes. Het is een geweldige camping. Het viel ons op dat het zo schoon en netjes is. Hele vriendelijke mensen en je kan heerlijk eten in de gezellige bistro. Ook de broodjes die je kan bestellen zijn heerlijk. Je kan heerlijk wandelen via een achterpad van de camping. Kortom; wij komen zeker terug." - Chantal

Camping Le Canigou

Heb jij tieners thuiszitten? Ze zullen geen moment vervelen op Camping Le Canigou! Deze camping in de Franse Pyreneeën scoort niet voor niets een 8.6: één van de beste campings op Zoover volgens jullie! De camping wordt gerund door een Nederlands gezin en ligt op een voormalige kersenboomgaard, waar een rivier doorheen stroomt. Overnachten doe je op een staanplaats of in een chalet. Er worden volop activiteiten in de natuur aangeboden voor oudere kinderen, van canyoning tot raften!

Camping Le Canigou - beste campings op Zoover
Wat zeggen de reviews?

"Wat geweldig voor de jeugd! Overdag op pad om sportieve activiteiten te doen en in de avond bij de bar feesten met leeftijdgenoten! De camping is met name geschikt voor 14-18 jarigen die sportief zijn en van een feestje houden. Er komen vooral Nederlanders op deze camping. Zorg wel dat je er in de drukste weken bent zodat de activiteiten op camping doorgaan. Zoals de Spaanse avond." - Esther

Camping Village de la Guyonnière

De volgende topper op deze lijst met de beste campings op Zoover is Camping Village de la Guyonnière. Dit is een levendige camping op het Franse platteland. De ruim opgezette camping is super kindvriendelijk dankzij het animatieteam. Er worden regelmatig activiteiten georganiseerd als bingo, talentenjachten en live-muziek. De mooie natuurlijke omgeving leent zich perfect om te wandelen of fietsen. Met een gemiddelde score van een 8.6 hoort Camping Village de la Guyonnière zeker thuis tussen de beste campings op Zoover!

Camping Village de la Guyonnière
Wat zeggen de reviews?

"De plekken waren zeer ruim en goed onderhouden. Mooi en goed schoon gemaakt sanitair, leuk zwembad, camping winkel met grote sortering aan verse broodjes. In een woord fijne camping" - Arie

Camping L’ Aiguille Creuse

De laatste, maar zeker niet de minste op deze lijst met de beste campings op Zoover is Camping L’ Aiguille Creuse in het Franse Normandië. Deze camping is een heerlijke keuze voor een rustige gezinsvakantie. Er is geen animatie, maar verder is deze camping van alle gemakken voorzien! Er is een speelweide, zwembad die overdekt kan worden en, zoals een échte Franse camping betaamt, een jeu de boules baan! De reviews liegen er niet om, jullie geven Camping L’ Aiguille Creuse gemiddeld namelijk een 8.5!

Camping L' Aiguille Creuse - beste campings op Zoover
Wat zeggen de reviews?

"We hebben 3 weken op deze camping gestaan in juli en augustus 2021. Het is een mooi verzorgde, goed onderhouden rustige camping die ook nog eens rustig gelegen is. Sanitair is prima onderhouden en het personeel is vriendelijk, toegankelijk en behulpzaam. Mooie omgeving ook!" - Jaap