10 top strandtenten op een rij

Redactie - 11 april 2018

10 top strandtenten op een rij

Redactie - 11 april 2018

De lente is eindelijk aangebroken! En waar geniet je nou het beste van de eerste zonnestralen? Precies! Op een terrasje aan zee, lekker uit de wind en met een heerlijk glaasje wijn voor je. Wij hebben 10 toppers voor je verzameld langs de Nederlandse kust. Geniet!

Beachy or Peachy? See u soon ❤️

Een bericht gedeeld door Branding Beachclub (@brandingbeachclub) op

Branding Beach Club, Noordwijk aan Zee

Ultiem relaxen onder het genot van fijne muziek. We beginnen onze strandtentenreeks in Noordwijk aan Zee. Het interieur is zowel binnen als buiten goed verzorgd en de gezellige kas maakt dat je op koele avonden nog steeds prima ‘buiten’ vertoeft. Blijf je lang hangen? Dan overnacht je in Hotel Alexander, gewaardeerd met een 8,8 op Zoover schrijft een van de gasten: ‘Mooi hotel, heerlijk restaurant, toplocatie, fantastisch personeel! Absoluut een GO!’ Extra bonus: het is maar 11 minuten lopen!

Strandpaviljoen Noord

Strandpaviljoen Noord

Strandpaviljoen Noord, Bergen aan Zee

Perfect voor als je op chic gaat, maar dat heurt natuurlijk in Bergen. De strandpaviljoen is perfect verzorgd met een heerlijk wisselend weekmenu voor als je lekker na de borrel blijft hangen. Blijf je voor een nachtje op het strand? Dan kun je hier heerlijk overnachten.

Tijn Akersloot, Zandvoort

Voor als je een iets meer laid back sfeer gaat, ga je naar Zandvoort. Gewoon een strandtent zoals je een strandtent wil hebben. Geen gedoe, maar wel goed geregeld. Het menu heeft naast de klassieke borrelhap, ook een gezonde optie op de kaart. Fijn!

Great shot by Miss @lidadentuinder #summernights

Een bericht gedeeld door Beachclub At Sea (@beachclubatsea) op

Beachclub at Sea, Kijkduin

Als je ergens een trouwlocatie van maakt, weet je dat het goed zit met de voorzieningen. Met allerlei verschillende terrassen zit je sowieso goed en met de menukaart zit het ook wel snor.

Blijburg, Amsterdam

Huh, een strandtent in Amsterdam? Ja! En wat zijn we er blij mee. Op IJburg vinden we deze ‘strand’tent, wat officieel niet telt als aan zee, maar ach een kniesoor die daar om geeft.

Club zand

Club zand

Club Zand, Castricum

Dit interieur is prachtig verzorgd en ziet eruit als een heerlijk chille plek. Goed lunchen, een hapje of een drankje. Met geregeld live muziek een perfecte hotspot voor een avondje uit in Castricum.

Ubuntu beach, Zandvoort

Zandvoort is vele strandtenten rijk, maar Ubuntu Beach mag zeker niet in ons lijstje ontbreken. Een leuke eigentijdse menukaart en een gezellige laid back sfeer in Zandvoort. Na een fijne avond wandel je in 7 minuten naar Aparthotel Boulevard. Deze accommodatie is ‘super gezellig en ongelooflijk gastvrij, heeft de allerlekkerste ontbijtjes (plus tussendoortjes) en schitterend onbeperkt uitzicht op de Noordzee!’

Woodstock 69, Bloemendaal aan Zee

Deze strandtent in Bloemendaal aan Zee fungeert deels als nachtclub. Dansen maar! Het podium vult zich regelmatig met (opkomende) artiesten. Kampvuur, goed eten en goede muziek. Dit is the place to be.

Lekker begin van het #weekend

Een bericht gedeeld door jancornelius (@jancornelius) op

Strandtent Iloon, Ouddorp

Zo hoort het weekend te beginnen, toch? Een bitterbal en een fijn drankje. Dat kan heel relaxed bij strandtent Iloon. De huiselijke sfeer vind je niet vaak op het strand en dat is wat deze strandtent uniek maakt. Enjoy!

Brooklyn Beach. Bron: Facebook

Brooklyn Beach. Bron: Facebook

Brooklyn Beach, Domburg

Met gebak van HoneyPie, top cocktails en verse vis is Brooklyn Beach een van de leukere strandtenten van Zeeland. Het knusse dorpje Westkapelle is ook een tip. Maar je kunt ook gemakkelijk naar Middelburg of Vlissingen.

Heb jij een favoriete strandtent? Of lig je liever in Egypte op het strand?