Zwitserland is wauw in vele opzichten. Wauw, wat een prachtig land met adembenemende natuur. En wauw – of eerder au – wat een aanslag op m’n portemonnee. Zwitserland is fantastisch, maar niet goedkoop. Dus áls je je vakantiebudget uitgeeft in dit mooie land, wil je wel zeker weten dat je waar voor je geld krijgt. Dit zijn volgens jullie de vijf fijnste accommodaties voor een fantastische wintersport in het Zwitserse.

Wintersport accommodatie Zwitserland - Saas Grund

Modern Appartement Alcazar – Saas Grund

Om een 9,7 te scoren moet je als accommodatie toch behoorlijk wat in huis hebben, maar appartement Alcazar in Saas Grund (Wallis) flikt het ‘m. Leuk voor zowel de winter- als zomervakantie schrijven jullie. Nico en Anna vierden hier hun vakantie met veel plezier. ‘Het huis ligt midden in het dorp en is goed te vinden. Modern en goed ingericht. Er is voldoende ruimte en de kamers zijn schoon en mooi. ’s Avonds word je soms verrast door geluiden van de koeien in de wei naast het huis.’

Wintersport accommodatie Zwitserland - Haus Amarenen

Gunstig gelegen Appartement Haus Amarena – Saas Grund

‘Fenomenaal’, ‘Geweldig’, ‘Fantastisch’. Slechts een greep uit de enorm positieve kreten de jullie achterlaten in de reviews over dit vakantiehuis. Familie Kruisbeek bracht hier een hele fijne vakantie door. ‘Perfect uitzicht op de bergen met een terras op het zuiden. Dichtbij het centrum en de kabelbaan naar Hohsaas. Veel gebruik gemaakt van kabelbanen en bussen in het Saasdal met burgerpas.’

Wintersport accommodatie Zwitserland - Saas Fee

Thuiskomen bij Erlebnishotel Etoile – Saas Fee

In het superpopulaire en prachtige wintersportoord Saas Fee vind je Erlebnishotel Etoile, dat met 49 reviews nog nét geen 10 scoort. Houd je vast. Diana en Amand kwamen er dit jaar voor de 32e(!) keer. Dan moet je je wel erg thuisvoelen in een hotel. Zij prijzen vooral de inzet van eigenaars Rolf en Daniela. ‘Ze doen alles om het de hotelgasten naar hun zin te maken.’ Ook familie Goossens is enthousiast: ‘Verzorgde kamers, ontbijtbuffet met alles erop en eraan. ’s Avonds uitstekende vier gangen menu’s met thema’s. Rustige ligging en gratis prive-skiberging vlakbij pistes. Prijs-kwaliteit onklopbaar ondanks dure koers van Zwitserse frank. We gaan zeker terug!’

Wintersport accommodatie Zwitserland - Saas Fee

Chalet Azur met Nederlandse eigenaresse – Saas Fee

Veel vakantiegangers vinden het een dikke plus als ze bij hun accommodatie in hun eigen taal kunnen communiceren. Bij Chalet Azur heb je geluk. Het wordt gerund door de Nederlandse Annemieke. Azur staat in het pittoreske en mooie Saas Fee, één van de mooiste wintersportbestemmingen die je je kunt bedenken. Familie van Kempen viert al vijf jaar op rij vakantie in dit dorp. Hun verblijf bij Chalet Azur geven ze een dikke 10! ‘Het appartement is kortgeleden gerenoveerd, dus alle voorzieningen aanwezig en van prima kwaliteit. Aan twee zijden een ruim en zonnig balkon met zicht op het dorp, de bergen, sneeuw en gletsjer.’

Wintersport accommodatie Zwitserland - Leukerbad

Hartelijk Hotel Heilquelle – Leukerbad

Niet de volledige top vijf ligt in Saas Fee (of het nabijgelegen Saas Grund), maar stuk voor stuk vind je deze topaccommodaties wel terug in kanton Wallis. Zo ook Hotel Heilquelle, dat middenin Leukerbad ligt. Hotel Heilquelle wordt vooral geroemd vanwege de hartelijkheid. Familie Raecks komt hier al jaren en een andere vakantieganger schrijft: ‘Mijn man, dochter en ik hebben ons hier zeer welkom gevoeld. We zijn hartelijk ontvangen en ook de bediening is vriendelijk. Wij zullen de volgende keer weer voor dit hotel kiezen. Zeker als er weer zo’n fijne aanbieding is!’

Ben jij een Zwitserlandganger? Of ga je liever op wintersportvakantie in Frankrijk? Help andere vakantiefans een keuze te maken en laat ons in een review weten hoe fantastisch jouw wintersportbestemming is.

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Redactie