Volgens jouw sterrenbeeld past dit strand perfect bij jou

Redactie - 4 oktober 2018

Volgens jouw sterrenbeeld past dit strand perfect bij jou

Redactie - 4 oktober 2018

Zin in zon, zee, strand? En het liefst een bijbehorend zomers temperatuurtje? Dan tippen we nu, voor ieder sterrenbeeld apart, het allerbeste strand.

Waterman – 21 januari t/m 18 februari

De Waterman kan wel wat avontuur gebruiken. Hij gaat graag op ontdekking en doet dat ook vaak alleen. Een strandvakantie is dus meer dan enkel zonnen en een boek lezen. Zoover tipt eiland Sal in Kaapverdië. Sal is de perfecte vakantiebestemming voor iedereen die houdt van prachtige stranden én van watersporten, zoals kite- en windsurfen.

Kaapverdië

Kaapverdië

Vissen – 19 februari t/m 20 maart

Het sterrenbeeld Vissen ligt graag lekker lui aan het strand. Zo ervaren ze de schoonheid van moeder natuur het liefst vanuit een hangmat. Daar hoort een rustig bountystrand bij zoals Mont Choisy op Mauritius. Je vindt hier twee kilometer lang zandstrand waar weinig accommodaties te vinden zijn en daardoor erg rustig blijft.

Mauritius

Mauritius

Ram – 21 maart t/m 20 april

Actie! Daar wordt de Ram het gelukkigst van. Een strandvakantie moet dus meer zijn dan luieren. Wat dacht je van schattig kustplaatsje San Pedro de Moel in Portugal met een strand dat uitermate geschikt voor urenlange wandelingen? Ga je liever het water op? Dan kun je hier je lol op met talloze watersporten.

Portugal

Portugal

Stier – 21 april t/m 21 mei

De Stier geniet van de mooie dingen in het leven en laat zich graag in de watten leggen. Zon en een cocktail maken de strandtrip compleet. Laat je heerlijk verwennen in Positano, Italië. Met op de achtergrond schilderachtige dorpjes.

Positano, Italië

Positano, Italië

Tweelingen – 22 mei t/m 21 juni

Een Tweeling heeft wel zin in wat spontaniteit en afwisseling. Daar hoort een dito strand bij! Wij denken direct aan Fuertaventura, onderdeel van de Canarische Eilanden. Fuerteventura heeft verschillende populaire badplaatsen, zoals Costa Calma en Corralejo, maar er zijn ook volop plekken waar je helemaal tot rust kunt komen. Voor ieder wat wils dus!

Fuerteventura

Fuerteventura

Kreeft – 22 juni t/m 23 juli

Een Kreeft zorgt veel voor zijn omgeving en draagt daardoor sneller de last van anderen op eigen schouders. Een strandvakantie is dan ook het perfecte moment om weer op te laden. Beauty én comfort komen samen op het strand Canal D’Amour Beach op Corfu. Je vindt hier witte rotsen, grotten en verschillende kleine strandjes en het meest blauwgroene water dat je ooit gezien hebt.

Mooiste stranden Simos

Beeld: Dimitris Argyris via Flickr

Leeuw – 24 juli t/m 23 augustus

De Leeuw staat graag in het middelpunt van de aandacht. En showt graag de mooiste vakantiekiekjes met het thuisfront via social media. Voor de Leeuw adviseren we een verrassende en opkomende vakantiebestemming zoals Macedonië. Macedonië heeft zelf geen kustlijn maar het meer van Ohrid is zonder twijfel het meest schilderachtige plekje van het land. En bonus: Macedonië is prachtig, maar nog niet ontdekt door het grote publiek. Hier ben je dus echt de trendsetter!

Macedonië

Macedonië

Maagd – 24 augustus t/m 23 september

De Maagd doet goed research voorafgaand aan de vakantie. En daar houden we van bij Zoover. De Maagd neemt geen genoegen met een goed strand, het moet perfect zijn. Activiteiten, restaurants en de mooiste sunsets maken de vakantie compleet. Daar tippen we graag Kroatië bij, met die giga kustlijn zit hier sowieso een parel tussen. En omdat de Maagd graag zelf onderzoek doet: zijn dit de 23 mooiste stranden van Kroatië.

Kroatië

Kroatië

Weegschaal – 24 september t/m 23 oktober

De Weegschaal is graag verliefd en in peace met haar of zijn sensuele kant. De combinatie van rust en gezelligheid is dus goud waard. Wij denken direct aan een leuke badplaats in Turkije! Het tropische strandgevoel met een gezellig uitgaansleven voor ’s avonds. In Alanya vinden we Ulas beach, een van de meest sfeervolle stranden rondom Alanya. Veel locals komen graag naar deze plek omdat er ook leuke barbecues en picknicktafels te vinden zijn. Aan gezelligheid geen gebrek!

Ulas beach

Ulas beach

Schorpioen – 24 oktober t/m 22 november

Een Schorpioen is vastberaden en zoekt buiten een relaxmomentje vooral ook actie en avontuur. Wij dachten gelijk aan Calanque d’en Vau in Frankrijk. Technisch gezien geen strand, het zijn namelijk een soort fjorden die worden omgeven door hoge kliffen. Maar je kunt hier schitterend wandelen en snorkelen!

Calanque

Calanque

Boogschutter 23 – november t/m 22 december

Nieuwsgierig en leergierig, dat is de typische Boogschutter. Geen ‘gewone’ witte stranden, maar iets educatiefs. Dan moet je natuurlijk naar Normandië in Frankrijk. Omaha Strand in Normandië is een mooie en historische plek.

Omaha beach

Omaha beach

Steenbok – 23 december t/m 20 januari

Fun & relax! Daar wordt de Steenbok blij van. En wij tippen dan graag Egypte met haar prachtige goudgele stranden met genoeg mogelijkheden om een leuke activiteit te ondernemen. Ga bijvoorbeeld eens snorkelen, neem een surflesje of ga op pad met een boot. Hier tippen we 6 heerlijke stranden in Egypte.

Egypte

Egypte

Welk strand is jouw favoriet? Schrijf een review op Zoover en help andere vakantiegangers!