Stel je voor. Je krijgt €5.000, op één voorwaarde: je móet dit geld uitgeven in luxe resorts. Niet echt een probleem toch? Laat ons weten wat jij zou doen en maak kans om dit bedrag te winnen! Wij weten het in ieder geval wel. Dit zouden we doen met €5.000: 6 chique resorts ter inspiratie!

chique resorts de Malediven

Resort op privé-eiland Malediven

Ai caramba! Wat een luxe in resort Kurumba. Kurumba Village belooft ‘meer te zijn dan alleen zon, zee en strand’. Het is dan ook het eerste resort op een privé-eiland van de Malediven. Hoe tof: na aankomst op het vliegveld word je met een speedboot naar dit paradijs op aarde gevaren. Oh ja, voor wat extra luxe boeken we natuurlijk een suite met ons eigen spabad. Hemels!

chique resorts Bangkok

Een oase van rust in Bangkok

Hotel Anantara Bangkok Riverside Resort &Spa is een gouden combi van bruisend Bangkok (Thailand) en een groene oase om tot rust te komen. Volgens vakantieganger Bierbooms is dit ‘het beste hotel van Bangkok’. Hij schrijft: ‘Dit hotel steekt met kop en schouders boven de rest uit. Het zwembad is heerlijk groot en het ligt in een groene omgeving.’ Een deluxe kamer aan de Chao Phraya rivier heb je al vanaf ongeveer €200. Dus dan houd je na tien nachten nog wat geld over. Op naar Mexico dus!

chique resorts Dominicaanse Republiek2

Genieten op stand in de Dominicaanse Republiek

In de watten gelegd, verwennerij to the max, op handen gedragen: dat kun je verwachten in hotel Luxury Bahia Principe Cayo Levantado Don Pablo Collection in de Dominicaanse Republiek. Net als Kurumba Village ligt dit resort op een eiland. Het voelt daardoor extra exclusief aan. Wat ook helpt: de suites met bubbelbaden op het terras. Geluksvogels, zoals de familie Van der Plank, zien zelfs walvissen vanaf het strand.

De Van der Plankjes beleefden sowieso een droomvakantie in dit resort: ‘Niet in woorden te omschrijven hoe overweldigend mooi het hier is. Geen drukke animatieteams, volop rust en natuurschoon. Wij hadden een kamer met een jacuzzi in de badkamer en een tweepersoonsjacuzzi op de grote veranda met uitzicht op zee. Al met al een onvergetelijke droomvakantie.’

Maximale ontspanning in Mexico

Een fenomenale 9,8, dat geven jullie het all inclusive resort Excellence Playa Mujeres in het Mexicaanse Cancun. ‘Zelden een hotel meegemaakt met een betere service dan dit’, schrijft vakantieganger Wesley. Kijk, dat zoeken we, voor onze €5.000. Qua eten zul je je hier niet vervelen, met de keuze uit maar liefst 9 (!) à la carte restaurants. Dit resort is overigens niet geschikt voor gezinnen, het is namelijk adult only.

Lekker luxe in Egypte

In hotel Sentido Mamlouk Palace Resort, vlakbij het Egyptische Hurghada, ervaar je de ultieme luxe in een oriëntaalse omgeving. Dit all inclusive resort heeft een prachtig aangelegd zwembad. Ted (die een 10 gaf) vertelt erover: ‘Schitterend resort. Het is groot, maar niet massaal. De ruimtes rond de zwembaden zijn zo ingedeeld dat het niet voelt alsof er zoveel mensen zijn.’ De Zoover Award-winnaar krijgt van jullie een 9,4. Het resort is perfect geschikt voor families, want er is entertainment voor jong én oud.

chique resorts Spanje

Eén van de duurste resorts ter wereld staat in..

…Spanje. Op het privé-eiland Isla de sa Ferradura om precies te zijn. Dat is vlakbij Ibiza. Helaas is dit resort zelfs met onze €5.000 een beetje te hoog gegrepen. Waarom? Omdat je voor één nacht in dit exclusieve resort al zo’n 50.000 euro neerlegt. Dat is dus een kwestie van kijken, kijken, niet kopen. Gelukkig mag dromen altijd!

Weet jij nog een chique resort om heerlijk te overnachten? Laat het ons weten in een reactie.

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Redactie