Niets zo lekker om na een heerlijke strandwandeling neer te ploffen bij een hippe strandtent. Ook de Zoover redactie is met regelmaat aan de kust te vinden, gewapend met zonnebril én een ijskoud drankje. Dit zijn onze favorieten voor een ontspannen dagje uit!

Beeld: de Koele Costa

De Koele Costa, Noordwijk aan Zee

Nippen van een cappuccino of verse smoothie met het geluid van golven op de achtergrond? Bij strandpaviljoen de Koele Costa kun je moeiteloos uren doorbrengen. Verover een plekje in de loungehoek, zet je zonnebril op en laat de middag traag aan je voorbij gaan. Trek gekregen? Dan bestel je een frisse salade, verse soep of overheerlijke burger. Ben je gecharmeerd van de omgeving? Dan kun je zelfs verblijven in een van de vijf strandhuisjes die naast het paviljoen staan. Eten en slapen op het strand. Beter wordt het niet!

Branding Beach Club, Noordwijk aan Zee

We blijven nog even in Noordwijk aan Zee, maar we zijn dan ook erg enthousiast over strandpaviljoen Branding Beach Club. Want zeg nu zelf: borrelen met opzwepende muziek op de achtergrond en dan óók nog eens direct aan het witte zandstrand is natuurlijk geen straf. Wanneer de zon zich laat zien mogen wij hier dan ook graag een relaxte middag doorbrengen. Ideaal in combinatie met een lange strandwandeling of een middagje winkelen in het gezellige centrum van Noordwijk. Of, nog beter, maak er een heus weekjendje weg van met een verblijf in Hotel Alexander.

Beeld: Strandpaviljoen De Jongens

Strandpaviljoen De Jongens, Bergen aan Zee

De term strandtent zou De Jongens in Bergen aan Zee ernstig te kort doen. Want hoewel je natuurlijk heerlijk kunt genieten en borrelen, heeft deze plek veel meer te bieden. Wat dacht je bijvoorbeeld van je drankje nuttigen op een superfijn ligbedje met parasol? Of je relaxte middag afwisselen met een uitdagende surfles? Bij De Jongens is het nét even anders en dat maakt een bezoek aan dit paviljoen ook zo leuk. Ideaal om een middag door te brengen met partner of gezin. Bijkomend voordeel: doordat je de bestellingen zelf doorgeeft en ophaalt aan de bar zijn de prijzen ook erg fijn. Op naar Noord-Holland!

Beeld: Strandpaviljoen Barbarossa

Strandtent Barbarossa, Scheveningen

Het is dat je vanaf je loungebank de iconische pier van Scheveningen kunt zien, anders zou je je zo op een zonnige vakantiebestemming in het buitenland wanen. Dat is namelijk de sfeer die het Den Haag gelegen strandpaviljoen Barbarossa oproept. De hippe strandtent ligt langs het zogeheten ‘Zwarte Pad’ waar je kunt genieten van heerlijke maaltijden met een Aziatische en Mediterrane touch. Schop je schoenen (of slippers uit) en begraaf je voeten in het zand met een ijskoud drankje binnen handbereik en waan je op vakantie. Met afstand een van de mooiste plekjes van Scheveningen!

Beeld: Strandpaviljoen Timboektoe

Strandpaviljoen Timboektoe, Wijk aan Zee

Good vibrations: Surfliefhebbers zullen Timboektoe in Wijk aan Zee allang hebben ontdekt, maar ook wanneer je ontspannen wil genieten met een drankje op het terras is een bezoek aan dit strandpaviljoen zeker aan te raden. Bij Timboektoe is het allemaal nét even anders. Geniet van de fijne muziek, het heerlijk verse eten en de relaxte surfvibe die er heerst. Wil je vooraf weten hoe druk het is en of de zon schijnt? Bekijk dan de webcam op de website voor een live-verbinding! Het paviljoen is 365 dagen per jaar geopend voor een ontspannen dagje uit.

Welke strandtenten kun jij ons aanraden? Laat het ons weten in de comments. Dan nemen we graag een kijkje!

Robin

Redacteur