Dagje weg in Zuid-Limburg: check onze toplijstjes

Redactie - 5 oktober 2019

Dagje weg in Zuid-Limburg: check onze toplijstjes

Redactie - 5 oktober 2019

Een dagje weg in Zuid-Limburg? Wij verzamelen drie toplijstjes voor je. Zo heb je alle must-sees van Zuid-Limburg in een handig overzicht bij elkaar.

Dagje weg in Zuid-Limburg - VaalsTop 5 wandelroutes in Zuid-Limburg

Gek op kastelen, geschiedenis gecombineerd met mooie natuur? Dan is Valkenburg the place to be. In 7,3km wandel je langs wel 3 kastelen, de Kasteelruïne en Fluweelengrot terwijl je kunt genieten van mergelsteilwanden en de Sint Jansbron. Of ga voor een van de wandelroutes in Zuid-Limburg uit onze top 5:

• De vijf-sterrenroute in de Schinveldse Bossen
  • Historische stadswandeling in Vaals
  • Cultuurroute Eijsden-Margraten
  • Wandelroute over de Brunsummerheide

Dagje weg in Zuid-Limburg - SittardDe vijf mooiste bezienswaardigheden in Zuid-Limburg

Een accommodatie met 5 sterren is gegarandeerd een plaatje. Maar wist je dat we in Zuid-Limburg een landschap hebben met net zoveel sterren? Het Geul- en Gulpdal heeft deze sterren bemachtigd. Ze worden uitgereikt op basis van belevingswaarde, ecologische waarde, cultuurhistorische waarde de mogelijkheid tot (natuur)recreatie en het unieke karakter van het gebied. Let’s go!

Ook GaiaZoo in Kerkrade, de mergelgrotten, de historische binnenstad van Sittard en het drielandenpunt op de Vaalserberg behoren tot de vijf mooiste bezienswaardigheden in Zuid-Limburg. Keuze genoeg dus, tijdens een dagje weg in Zuid-Limburg!

Dagje weg in Zuid-Limburg5x natuur(lijk) Zuid-Limburg

Zuid-Limburg heeft zonder twijfel, de mooiste natuurgebieden van Nederland. Geniet hier van glooiende heuvels en prachtige landschappen. Wij hebben 5 tips voor je op een rij gezet.

1. Check wandelparadijs Geuldal
  2. Ontdek de Schinveldse Bossen
  3. Ga voor afwisseling bij Geleenbeekdal
  4. Verken de Brunsummerheide
  5. Dwaal rond in de grotten van Sint Pietersberg

Onze favoriete bestemming voor een dagje weg in Zuid-Limburg? Dat is absoluut de Brunsummerheide. Nergens anders vind je zulke uitgestrekte heidevelden. Precies daarom is de Brunssummerheide zo speciaal! Bezoek dit natuurgebied als de heide in bloei staat of in het voorjaar met de lammetjes in de schaapskooi.