Vanaf haar eerste vakantie is Leontine Denisse helemaal verliefd op Griekenland. Tijdens haar yogareizen ontdekte ze vele verborgen pareltjes en plekjes om helemaal tot rust te komen. Nu deelt Leontine haar tips met jullie!

Griekenland

Vertel, waarom is Griekenland jouw favoriete vakantiebestemming?

In drie uur vlieg je naar een totaal andere wereld en kom je op de meest verlaten plekken waar de natuur nog adembenemend is. Uitkijken op het heldere water, dat is voor mij loslaten en ultiem genieten.

Griekenland ontspanning

Wat maakt Griekenland zo perfect voor een relaxvakantie?

Griekenland heeft prachtige verlaten baaien waar je tot rust kunt komen. Bij een oud kerkje of ergens op een verlaten strandje kun je écht ontspannen. Daarnaast kun je met de boot aanmeren bij kleine dorpjes waar de tijd stil heeft gestaan. Ver weg van alle massa kom je hier heerlijk tot rust.

Zoover tip: Het barst in Griekenland ook van de relaxte accommodaties. Bijvoorbeeld Bungalow Sea View Village op Zakynthos. De familie Van Buiten schrijft: ‘Het complex heeft een heerlijke rustige ligging, dit was genieten met hoofdletters!

St George Bay Griekenland

Wat is het meest bijzondere dat je hebt meegemaakt in Griekenland?

Tijdens een van de yogareizen die ik organiseer, hadden we een yogasessie op een binnenplaats van een kerkje. Helaas kan ik de exacte locatie niet delen, want het was privé terrein. Maar het was een magische belevenis door de bijzondere, serene energie. Een mooie herinnering die lang blijft hangen.

De mooiste plek is denk ik wel St. George Bay, een prachtige baai met knetterblauw water. Er meren wel wat bootjes aan, dus het is niet helemaal verlaten. Maar veel toeristen zul je er niet tegenkomen. Zo leuk dat je helemaal niet ver hoeft te reizen om van helder en azuurblauw water te kunnen genieten. Je waant je hier echt in the blue lagoon :-).

Griekenland Symi

Dat klinkt goed! Ken je nog magische plekken?

Symi is echt het bezoeken waard. Een prachtig dorp waar de huizen allemaal tegen de berg zijn gebouwd. Als je de haven binnenvaart word je overweldigd door een prachtig uitzicht.

Wat ook leuk is om te bezoeken is het eiland Nisyros. Een klein, vulkanisch eiland, tussen Kos en Tilos. Op Nisyros kun je door de actieve krater lopen. Op veel plekken komen er dampen uit de gaten in de grond en je kunt er zelfs een eitje koken (leuk voor de kids!)

Zoover tip: vanaf Rhodos maak je gemakkelijk een dagtripje naar Symi. In ongeveer twee uur vaar je vanaf Rhodos-stad naar het bijzondere eilandje. ‘s Avonds ben je weer terug in je accommodatie om verder te ontspannen. Bijvoorbeeld bij Hotel Atrium Platinum Spa. Volgens Ronald en Marike heaven on earth: ‘Dichtbij Rhodos-stad en toch heerlijk rustig gelegen.

Griekenland boot ontspannen

Wat is jouw manier om helemaal te ontspannen op vakantie?

Varen over de Griekse wateren is voor mij dé manier om helemaal los te komen van de dagelijkse hectiek. We varen met de Captain Jack, een Turkse gulet met alle comfort. Mijn ultieme relaxmoment? Op het dek op een matras genieten van de Griekse zon. Een drankje erbij en het is voor mij echt vakantie.

Wat zijn jouw favoriete plekken om volledig te ontspannen in Griekenland? Laat een review achter op Zoover.nl en inspireer andere vakantiegangers!

Schrijf een review en maak kans op een reischeque t.w.v. €400!

Uitgelichte berichten

Fleur