Londen tips: favoriete hotspots van een local

Redactie - 25 mei 2018

Londen tips: favoriete hotspots van een local

Redactie - 25 mei 2018

De Portugese Ana woont en werkt al een aantal jaar in Londen en weet als geen ander dé hotspots te noemen in de Engelse hoofdstad. Ze deelt deze Londen tips met ons, zodat je precies weet waar je moet zijn voor de lekkerste koffie, de beste shopping-streets en de gezelligste markten.

South Bank via Ana

De hippe wijk South Bank

De wijk South Bank is heel hip, ik ben er vaak te vinden in het weekend. In de zomer worden hier veel festival georganiseerd. Maar meestal struin ik langs de rivier en loop ik even binnen bij hotspot de Foyles bookstore in het centrum. Dit is de beste boekwinkel van de stad: je droomt er even weg tussen alle mooie boeken. Ik ga ook naar South Bank voor de bioscoop: het BFI centre.’ Wandel je vanaf hier langs het water richting de London Bridge, dan kom je vanzelf de Borough Market tegen: een van de oudste food markets van de stad.

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/tips/openbaar-vervoer-londen/”]

Londen tips: local favourites om te shoppen

Er zijn van die straten die je niet mag overslaan tijdens je stedentrip in Londen, maar je moet ze wel weten te vinden. Ana noemt er een paar. ‘Northcote Road – Clapham is een shopping street waar vooral locals komen. Je hebt er kleine boetiekjes en gezellige cafés. Een heel mooi straatje is Lamb’s Conduit Street, je vindt hier vooral kleinschalige winkels, lunchrooms en restaurants.’

Marylebone High Street is een prijzige straat, maar wel eentje met een leuke mix van boetieks en kleine winkelketens. In Islington High Street vind je vooral fijne cafés, restaurants en kleine shops. Wie houdt van Scandinavisch design kan terecht bij de winkels Forest London en Twenty Twenty One.

National Theatre via Ana

Londense kunst

Art galleries en theaters zijn er volop te vinden in de hoofdstad van Engeland. Ana pikt er de must-go’s voor je uit: ‘Almeida Theatre, Tate Modern (bezoek ook de museumshop!), National Theatre, Southwark Playhouse en Royal Academy Summer Exhibition: all worth the visit!
[article href=”https://www.zoover.nl/blog/tips-van-een-local/leukste-wijken-in-londen/”]

Good food. En koffie

Favoriet bij Ana wat betreft eten en drinken zijn Exmouth Market: een niet overdekte markt met tientallen kramen vol lekkers. En Whitecross Street Market waar veel locals komen om te lunchen. ‘Voor een goede kop koffie met wat lekkers of een uitgebreide lunch ga je naar het Fowld’s Café in Camberwell of het Blue Brick Caffe in East Dulwich. Het beste ontbijt of de lekkerste brunch eet je bij Sunday cafe&restaurant, vlakbij Caledonian Road.

Waterloo Bridge via Ana

Overnachten in Londen

Vakantieganger Annet verbleef tijdens een stedentrip Londen in hotel Novotel Waterloo en laat weten: ‘Prima hotel voor een korte citytrip. Dichtbij bus en metro. Ook wandelend snel in het centrum via South Bank. Mooi uitzicht op de Big Ben. Kamer was goed verzorgd, nette badkamer en apart toilet.‘ Andere aanraders in het centrum zijn hotel Guoman the Tower en hotel K+K George.

Heb je zelf leuke tips over Londen? Laat dan een review achter en inspireer daarmee andere vakantiegangers.