60 seconden in Amsterdam: 3x concept stores

Redactie - 15 september 2017

60 seconden in Amsterdam: 3x concept stores

Redactie - 15 september 2017

Al bijna tien jaar woon ik in de allermooiste stad van ons land (no offense): Amsterdam. Ik geniet elke dag van de grachten, de mooie huizen, de mensen, de relaxte sfeer en de toffe tentjes verspreid door het centrum. Het liefst combineer ik mijn twee verslavingen: koffie en shoppen, bij één van mijn favoriete Amsterdamse concept stores.

STIJLdepartment concept store op IJburg

Op het puntje van IJburg vind je een aantal leuke koffiezaken en winkels, maar favoriet is toch wel STIJLdepartment. ’s Morgens kun je hier heerlijk rustig een cappuccino of iets anders drinken. Om vervolgens even door de rekken met mooie kleding van merken als Just Female, ICHI en Cookie Culture te snuffelen. Overal waar je kijkt zie je hebbedingen zoals potjes met cactussen, vaasjes, manden en muurstickers. En natuurlijk fashion accessoires zoals schoenen, tassen, sjaals en hoeden. De concept store wordt gerund door Deborah, die al haar liefde in de winkel stopt. Je vindt STIJLdepartment op de Pampuslaan 23-25.

Beeld: All the luck in the World

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/dagje-uit/goed-verborgen-musea-amsterdam/”]

All the luck in the World in Amsterdam Oost

Bij concept store All the luck in de World weet je gewoon niet waar je moet kijken als je naar binnen loopt. Er is namelijk zoveel leuks te zien en te kopen: alles wat je ziet is te koop. Dus ook het meubilair, servies en zelfs de planten. De store verkoopt een mix van nieuwe en vintage woonaccessoires. En ook voor originele spullen voor op de kinderkamer kun je hier terecht. Daarnaast heeft de winkel een eigen sieradenmerk. Vergeet geen taartje te eten, want die zijn om te smullen! Je vindt All the luck in de World in de Linnaeusstraat op nummer 20.

Beeld: Simone van Rees/Hartje Oost

Hartje Oost in Amsterdam Oost

Middenin de Javastraat in Amsterdam Oost vind je tussen de toko’s, ijswinkels en cafés dit pareltje: Hartje Oost. Deze koffieboetiek mag je niet missen als je in dit deel van de stad bent. Ten eerste wordt hier heerlijke koffie geschonken, maar ook rose lemonade en bubbels (op het terras). Ten tweede hebben ze de lekkerste sandwiches met lokale lekkernijen uit de buurt. En als laatste shop je hier kleding, interieur items, sieraden, fashion accessoires, kaarten en nog veel meer leuks. Zoek je een origineel cadeautje? Hier slaag je sowieso! Je vindt Hartje Oost in de Javastraat op nummer 23.

[article href=”http://www.zoover.nl/blog/bijzonder/hoogste-schommel-van-europa-staat-in-amsterdam/”]

Overnachten in Amsterdam

Wil je een nachtje in Amsterdam blijven om nog veel meer van de stad te kunnen ontdekken? Probeer dan eens deze hotels die goed beoordeeld zijn op Zoover. Hotel The Toren, waar familie Spannenburg verbleef: ‘De suite kamer aan de grachten is prachtig ! Wij waren onder de indruk van de inrichting, met hemelbed en jacuzzi. Er is ook een grote douche en aparte wc en een nespresso toestel. Super vriendelijke personeel. Ligging is ook heel centraal nabij de 9 straatjes.’ Of hotel Sofitel The Grand dat beoordeeld is met een 9.5. Valentijn verbleef hier met partner: ‘Kan gewoon niet beter. Wat een tophotel! Leuk rondleiding gehad in dit voormalig stadhuis. Ontbijt is klasse!

Heb je zelf ook een goed verblijf gehad in een hotel in Amsterdam? Laat dan een review achter voor andere vakantiegangers.