Nederlander ergert zich aan opdringerig winkelpersoneel

Redactie - 22 november 2018

Nederlander ergert zich aan opdringerig winkelpersoneel

Redactie - 22 november 2018

Tijdens Black Friday struint menig Nederlander de winkelstraten af naar mooie aanbiedingen. Winkelen is een populair dagje uit, maar er zijn ook ergernissen. Wij vroegen meer dan 2.000 Nederlanders naar hun grootste irritaties tijdens het winkelen. En wat blijkt? We ergeren ons dood aan opdringerig winkelpersoneel en willen alleen hulp als we erom vragen. Ook onvriendelijk personeel, niet-beschikbare maten en hoge parkeerkosten zijn een bron van ergernis.

De afgelopen weken lieten 2.306 Nederlanders weten wat hun grootste irritaties zijn tijdens het shoppen. Een proactieve benadering van winkelpersoneel blijkt bij de gemiddelde Nederlander niet in de smaak te vallen: 10 procent ergert zich aan opdringerige medewerkers en wil pas hulp als ze er om vragen. In een reactie op het onderzoek geeft Sylvia cynisch aan: “Eén voet in de winkel en ik hoor ‘Kan ik u helpen?’ Sorry, mijn andere voet moet ook nog naar binnen.”

Een gulden middenweg lijkt de enige optie voor winkelmedewerkers, want onvriendelijk winkelpersoneel leidt ook tot misnoegen bij het Nederlands winkelpubliek (7,9%). Daarnaast ergeren we ons wanneer kleding niet in de onze maat beschikbaar is (7,5%) en aan hoge parkeerkosten in de winkelstad (7,5%).

Pashokje tevens bron van frustratie

Een andere bron van ergernis bij het winkelen zijn de pashokjes. We vinden ze te warm (6,9%), te vies (6,8%), de wachtrijen ervoor zijn te lang (6,8%) of ze sluiten niet goed (6,6%). Ook aan te warme winkels, harde muziek en lange rijen voor de kassa ergert de gemiddelde Nederlander zich.

Schrijf een review over jouw favoriete winkelstad en deel je ervaringen met anderen!