5x bezienswaardigheden in de Ardennen in België voor op je lijstje

Redactie - 11 februari 2019

5x bezienswaardigheden in de Ardennen in België voor op je lijstje

Redactie - 11 februari 2019

Wij Hollanders gaan graag op vakantie naar de Belgische Ardennen met haar mooie natuurlandschappen en knusse dorpen. Je kunt er genieten van de omgeving, wandelen, de rust opzoeken en cultuur snuiven. Deze indrukwekkende bezienswaardigheden wil je in elk geval niet missen.

Wandelen Ardennen Belgie

Het oorlogsmuseum over de geschiedenis van de Ardennen in België

De Ardennen hebben een rijke geschiedenis en daardoor kunnen cultuurliefhebbers zich tegoed doen aan het bezoeken van kastelen en kloosters. Maar ook ruïnes, want tijdens de Tweede Wereldoorlog is het gebied helaas flink te pakken genomen. In verschillende dorpen zal je daarom nog oorlogsmonumenten tegenkomen. In de stad Bastogne vonden vele gevechten plaats en daar kun je nu het oorlogsmuseum en een herdenkingsmonument bezoeken.

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/tips/adrenaline-in-de-ardennen/”]

Onder de Ardennen: de grotten in

Met een gids kun je een aantal grotten van de Ardennen veilig bezoeken. Zoals de grotten van Remourchamps, Hotton en Han. De stalagmieten en stalactieten zie je waar je maar kijken kunt en dat is een sprookjesachtig gezicht. De grotten zijn misschien wel de populairste bezienswaardigheden van de Belgische Ardennen.

De kleinste stad ter wereld

Yep, die vind je in de Ardennen in België! Althans, volgens de Belgen, want eigenlijk is het een marketingtruc. Durbuy wordt namelijk het allerkleinste stadje van de wereld genoemd, om vakantiegangers te trekken. Klein is het er wel en de straten staan vol middeleeuwse huizen die het waard zijn om te bekijken. Het historische centrum is een stapje terug in de tijd. Vanaf de uitkijktoren van Durbuy heb je een prachtig uitzicht over het stadje.

Vakantieganger Louise verbleef vorig jaar in Durbuy in vakantiehuis Antoine en raadt de accommodatie aan: ‘Ik ken geen vakantiehuis dat zó fantastisch compleet is ingericht, zó netjes en schoon en perfect onderhouden is, van alle gemakken voorzien is en waar je je zo welkom mag voelen! Wij zijn er al meerdere keren geweest en iedere keer is het geweldig! Daarnaast natuurlijk een heerlijke ligging, prachtige omgeving in alle seizoenen, veel dingen in de directe omgeving te doen. Leuk voor kinderen en volwassenen. Dit keer lekker gewandeld en met de bbq en de vuurschaal aan in de tuin genoten van onze vakantie! Jan en Egidia, we hebben méér dan Genoten! Dankjewel!

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/msn/de-5-populairste-campings-in-belgie-die-het-best-scoren-op-zwembaden/”]

De watervallen van Coo

Hordes vakantiegangers komen graag naar de Ardennen om de watervallen van Coo te aanschouwen. En niet voor niets: de vijftien meter hoge watervallen in de Amblève rivier zijn een prachtig natuurspektakel. Om de watervallen heen en in de buurt is trouwens ook veel te doen voor de allerkleinsten onder ons, dus neem de kids gerust mee.

Belgische bierbrouwerijen bezoeken

Tja, bij een bezoek aan België hoort natuurlijk ook een bezoek aan een bierbrouwerij. En laat dat nou haast niet beter kunnen dan in de Ardennen! Je vindt hier namelijk veel lokale bierbrouwerijen met elk hun karakteristieke biertjes. En je kunt hier niet alleen bier drinken, maar ook een rondleiding krijgen, meedoen met een bierproeverij, alles leren over het brouwproces én ook nog lekker eten. Santé!

Weet jij nog een fijne accommodatie in de Belgische Ardennen? Laat het weten via een review en inspireer daarmee andere vakantiegangers.