Het werd nog even spannend in onze laatste poll… Want is Terschelling of Vlieland het allermooiste bewoonde eiland van Nederland? Met maar 471 stemmen meer en in totaal 39% van alle stemmen blijkt Vlieland de favoriet!

Vlieland is mooiste eiland van Nederland

Het langgerekte Waddeneiland met z’n vele strandjes, leuke dorpje en prachtige wandel- en fietspaden is populair onder de Nederlanders. De afgelopen week wisselde het eiland de plek bovenaan onze top 20 af met Terschelling, maar kreeg het uiteindelijk 1% meer stemmen!

De Waddeneilanden komen vaker terug in de top 20. Zo vinden we Texel op de derde plek met 10% van de stemmen en staat Ameland met 5% op de vierde plaats.

NIEUW: Heb jij al gestemd op de nieuwe Zoover poll: wat is jouw favoriete Europese vakantieland?

De Zeeuwse eilanden

Pas op de vijfde plek vinden we het eerste niet-Waddeneiland: Schouwen-Duiveland. Op dit Zeeuwse eiland vind je onder andere de populaire plaatsen Renesse en Zierikzee. Verder in de top 10 vinden we nog het Zeeuwse Goeree-Overflakkee en Walcheren terug.

Onderaan de lijst, als minst mooie eilanden, vinden we Noord- en Zuid-Beveland. Deze twee eilanden blijken het minst in de smaak te vallen bij de Nederlanders.

Uitgelichte berichten

Redactie