Vlieland verkozen tot mooiste Nederlandse eiland

Redactie - 11 juli 2017

Vlieland verkozen tot mooiste Nederlandse eiland

Redactie - 11 juli 2017

Het werd nog even spannend in onze laatste poll… Want is Terschelling of Vlieland het allermooiste bewoonde eiland van Nederland? Met maar 471 stemmen meer en in totaal 39% van alle stemmen blijkt Vlieland de favoriet!

Vlieland is mooiste eiland van Nederland

Het langgerekte Waddeneiland met z’n vele strandjes, leuke dorpje en prachtige wandel- en fietspaden is populair onder de Nederlanders. De afgelopen week wisselde het eiland de plek bovenaan onze top 20 af met Terschelling, maar kreeg het uiteindelijk 1% meer stemmen!

De Waddeneilanden komen vaker terug in de top 20. Zo vinden we Texel op de derde plek met 10% van de stemmen en staat Ameland met 5% op de vierde plaats.

NIEUW: Heb jij al gestemd op de nieuwe Zoover poll: wat is jouw favoriete Europese vakantieland?

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/dagje-uit/wadden-eilandhoppen-in-nederland-dagje-vlieland/”]

De Zeeuwse eilanden

Pas op de vijfde plek vinden we het eerste niet-Waddeneiland: Schouwen-Duiveland. Op dit Zeeuwse eiland vind je onder andere de populaire plaatsen Renesse en Zierikzee. Verder in de top 10 vinden we nog het Zeeuwse Goeree-Overflakkee en Walcheren terug.

Onderaan de lijst, als minst mooie eilanden, vinden we Noord- en Zuid-Beveland. Deze twee eilanden blijken het minst in de smaak te vallen bij de Nederlanders.