Nederland staat dan misschien op nummer 6 in de top 10, maar dat betekent dat we nog 9 andere landen te ontdekken hebben waar men het allergelukkigst is. Zullen we gaan?

Op nummer 1…

…vinden we Finland! Het is algemeen bekend dat onze bovenburen in Scandinavië het allemaal goed voor elkaar hebben. De top drie wordt namelijk verder gevuld met Scandinavische toppers Noorwegen en Denemarken die respectievelijk op nummer 2 en 3 staan. Nummer 4 ligt topografisch gezien ook in de buurt, dat is namelijk IJsland. Wij snappen dat wel met zo’n prachtig Blue Lagoon.

Blue Lagoon IJsland

Blue Lagoon IJsland

Dichtbij

Om de landen te bezoeken die volgens het onderzoek hoog scoren, hoeven we nog steeds niet ver weg voor nummer 5 en 6. Op die plekken prijken namelijk Zwitserland en eigen Hollandse bodem! We hebben het natuurlijk goed voor elkaar in Nederland, maar een kleine zonnestraal zien we ook wel zitten. Zwitserland is natuurlijk een plaatje, én ze hebben er fantastische chocola. Verderop in de top 10 zien zien we Zweden op nummer 9, die Scandinaviërs hebben het maar goed voor elkaar!

Kamperen in Zwitserland

Kamperen in Zwitserland

Een mooie rondreis

Dat is het eerste wat bij ons opkomt als we het over de nummers 7, 8 en 10 hebben. Op deze plekken staan namelijk Canada, Nieuw-Zeeland en Australië. Met een lekker budget op pad? Huur een camper en ontdek deze landen op z’n best; met een rondreis!

Top 10 op een rij

10. Australië
Nationale Freycinet Park

Nationale Freycinet Park

Bron: World Happiness Report

Wat is het land waar jij het gelukkigst bent (geweest)? Laat het ons weten in een reactie!

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Lees ook