San Marino ligt in ons eigen mooie Europa en is ineens razend populair. Het toerisme groeit hier het hardst van heel Europa.

Waar ligt het dan?

Aangenaam kennismaken: het land San Marino met gelijknamige hoofdstad ligt in het noord-oosten van Italië en er wonen zo’n 33.500 mensen. Het oppervlak van zo’n 62km² maakt het dan ook een van de kleinste landen ter wereld. Toch maakt het land enorme indruk met veel middeleeuwse architectuur, prachtige natuur en de ommuurde hoofdstad.

Populair San Marino

In 2017 bezochten zo’n 78.000 mensen het land in Italië. Dat lijkt misschien weinig, maar dat zijn bijna 2 toeristen per inwoner! Als wij de foto’s bekijken, snappen we ook wel waarom het mini-landje zo populair is.

Populair San Marino

Hup, boeken!

Zorg ervoor dat je snel gaat, want het massatoerisme komt eraan! En wil je nou weten waar je moet overnachten? Dan tippen wij graag Hotel Titano. Wouter schrijft over zijn verblijf: ‘Super locatie in het oude centrum! En wat een fijne, grote kamer! Ook het ontbijt heeft ruim voldoende aanbod. Parking is wel verder van het hotel. Maar er is een mogelijkheid om via het hotel een shuttleservice te vragen.’

Uitgelichte berichten

Lees ook