Maastricht wint voor het derde jaar op rij een Zoover Award voor Beste Stedentrip van Nederland. Met een gemiddeld waarderingscijfer van een 8,13 behaalt de Limburgse stad de hoogste score van alle steden in het land en is daarmee de favoriete Nederlandse stedentripbestemming van vakantiegangers. Burgemeester van Maastricht, Annemarie Penn-te Strake, nam de award vandaag in ontvangst.

Berekening

De Zoover Award is toegekend op basis van beoordelingen van Zoover-reizigers. In de berekening zijn duizenden reviews die het afgelopen jaar op Zoover zijn achtergelaten meegenomen. In het Stadhuis van Maastricht is de Zoover Award vandaag uitgereikt aan Burgemeester Annemarie Penn-te Strake.

Bijzonder trots

“Maastricht is alweer de beste city trip van Nederland en daar zijn we ontzettend trots op. Het is vooral een compliment voor onze gastvrije inwoners en accommodatiehouders. In het decor van de historische universiteitsstad met Europese allure laten zij onze gasten optimaal genieten van al het goede dat Maastricht te bieden heeft”, aldus de burgemeester.

Top vijf accommodaties in Maastricht

Naast beoordelingen over de stad zijn reviews van accommodaties meegenomen in het eindcijfer. Hotel Kaboom kreeg de afgelopen twaalf maanden het hoogste waarderingscijfer van bezoekers. Beoordelaar Bea heeft lovende woorden over het hotel: “Wat een leuk hotel. De mensen bij de receptie waren ondanks de drukte heel erg vriendelijk en behulpzaam.” Ook hotel Townhouse, Dormio Resort Maastricht, Buitenplaats Vaeshartelt en Novotel Maastricht staan in de top vijf.

1. Hotel Kaboom, 8,6
  2. Townhouse, 8,4
  3. Dormio Resort Maastricht, 8,3
  4. Buitenplaats Vaeshartelt, 8,0
  5. Novotel Maastricht, 8,0

Ben jij ook gek op Maastricht? Laat een review achter over de stad, een bezienswaardigheid of een accommodatie op Zoover.

Redactie

Redacteur