Europa trakteert! Dit jaar mogen twintig tot dertigduizend 18-jarigen gratis door Europa met de trein reizen.

EU betaalt

De Europese Commissie stelt 12 miljoen euro beschibaar voor de Interrailpassen. Allemaal in het kader van ‘horizonverbreding’. Middels een campagne worden de jongeren geïnformeerd en waarschijnlijk wordt er een wedstrijd opgezet om te bepalen wie in aanmerking komt. Maar er kunnen uiteindelijk zo’n twintig- tot dertigduizend jongeren gratis door Europa toeren!

Water oversteken

Als jongeren uit Cyprus een gratis Interrail ticket winnen, dan mogen zij ook met de boot of vliegtuig de oversteek maken naar het vasteland. De eerste geluksjongeren kunnen komende zomer al hun backpack inpakken. In de toekomst wil Manfred Weber, voorzitter EVP, dat alle Europeanen die achttien worden ons continent kunnen ontdekken. Uiteraard moet daar nog wel geld voor gevonden worden.

Ben jij fan van met de trein reizen? Stem op jouw favoriete vakantie-vervoermiddel in onze poll.

Maak nu bij Zoover 2x kans op een vakantie in Frankrijk bij RCN Vakantieparken!

Uitgelichte berichten

Lieneke