Elk jaar reikt Zoover awards uit aan accommodaties die het best scoren. Soms heb je van die pareltjes, die jaar na jaar een Zoover Award winnen. De tien accommodaties met de meeste awards hebben we hieronder voor je op een rij gezet. Met trots verklappen we je alvast dat bijna de helft van deze accommodaties in Nederland te vinden is! Reden genoeg om je koffer te pakken voor een weekend weg, nietwaar?

Kogerstaete Texel (9,7) – Gold

In hotel Kogerstaete op Texel wordt goed voor je gezorgd. Het hotel scoort op alle punten ruim een 9 en is ook al negen jaar lang achter elkaar winnaar van een award. Dit jaar ging de accommodatie voor goud. Vakantieganger Herman verbleef hier dit jaar nog en laat weten: ‘Heerlijk weekend gehad. Zeer smaakvol ingericht hotel met een heerlijk ontbijt. Eigenaren en personeel zijn erg attent. Het zijn net die kleine dingetjes. Een echte aanrader.’

Efteling Bosrijk (8,7) – Silver

Met een Zoover score van een 8,7 heeft vakantiepark Efteling Bosrijk in Kaatsheuvel al voor de achtste keer een award binnengesleept. En we begrijpen wel waarom, het park heeft natuurlijk iets magisch. Vakantieganger Susan vindt het een geweldig park: ‘Het is een fantastich park voor jong en oud en vooral voor de kleintjes zijn de sprookjes erg leuk! Het park is echt een aanrader!

De Watermolen (9,7) – Gold

Camping De Watermolen in Groningen won maar liefst zeven keer een award en op dit moment hebben jullie de camping een Zoover score gegeven van een 9,7. Hiermee is de accommodatie zelfs de beste in de regio! Grenzend aan de camping is een zwemvijver waar jong en oud zich de hele dag kan vermaken. Daarnaast is het een prachtig natuurgebied.

The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort (8,9) – Silver

Sinds 2012 won dit resort in Port Ghalib in Egypte een Zoover Award, dit jaar een zilveren. Het voelt als thuiskomen bij The Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort: ‘Wij waren er nu voor de derde keer. Leuk om te zien dat veel mensen die er werken je toch weer herkennen. Het voelt dan ook bij het binnenkomen direct alsof je niet bent weggeweest‘, aldus Carolina in de reviews.

Pension Perruque (9,6) – Gold

Ga je naar Pension Perruque in het Friese Koudum, dan overnacht je op een wel heel bijzondere plek, namelijk in een voormalig politiebureau. Met schone kamers, gastvrijheid met een hoofdletter G en een heerlijk ontbijt heeft Pension Perruque met recht al zeven awards in de wacht gesleept. Dit jaar won het pension een gouden award.

Shangri-La (9,7) – Gold

In een rustige Spaanse wijk in Nerja vind je deze parel: vakantiehuis Shangri-La. In no time lig je op het strand of struin je rond in de gezellige stad. De familie Hendriks verbleef hier eerder dit jaar en laat in de reviews weten: ‘Het appartement is heel ruim en van alle gemakken voorzien. Super schoon en alles is aanwezig. Het ligt in een leuk, rustig Spaans wijkje. Heerlijk vertoeven dus!

Kunuku Aqua Resort (8,4) – Silver

Staat een vakantie naar Curaçao op de planning? Boek dan een verblijf in Kunuku Aqua Resort dat al zeven jaar op rij een Zoover Award gewonnen heeft. Vier een relaxte vakantie in een van de luxe appartementen en neem een duik in een van de zes zwembaden. Natuurlijk is het strand lekker dichtbij.

Kuca Bajlo (9,6) – Gold

Vakantiegangers Bart en Barbara vatten bed&breakfast Kuca Bajlo in Kroatië perfect samen: ‘Het verblijf bij Griet en Anri was the max. Iedere morgen een geweldig en energierijk ontbijt, klaar om de dag goed te starten. Vele tips maakten dat we ook plekjes bezochten waar we anders niet aan zouden denken. De activiteiten (kajak, zeilen, speologie) in groep waren een geweldige ervaring. De veggie avond was een nieuwe ervaring en een streling voor oog en mond. Onze vakantie was er eentje om niet te vergeten en staat in onze top vijf. Jullie maakten er iets geweldigs van. Thx.’

Haus Mona Lisa (9,7) – Gold

Goud voor Haus Mona Lisa in Duitsland. Het sprookjesachtige pension won voor de zesde keer een award. Vakantieganger Ronald laat in de reviews weten: ‘Uitstekend in alle opzichten. Dit geldt voor alles: ontvangst, persoonlijke aandacht, properheid van de kamers, gezelligheid, locatie, ontbijt (verse broodjes!), familiair, aanspreekbaar, gastvriendelijk. Verbeterpunten: geen. Kortom: alle lof!

Roompot Ferienresort Bad Bentheim (8,3) – Silver

De vrijstaande ruime huizen in vakantiepark Roompot Ferienresort Bad Bentheim worden als pluspunten omschreven, maar ook het vriendelijke personeel en het fijne zwembad. Dit vakantiepark heeft dan ook al voor de zesde keer een Zoover Award gewonnen, een zilveren dit keer.

wat is jouw favoriete accommodatie? Laat het weten in een reactie en schrijf een review. Wie weet wint jouw favoriet volgend jaar ook en Zoover Award!

Meld je aan voor de Zoover nieuwsbrief: iedere week bomvol vakantie-inspiratie!

Uitgelichte berichten

Redactie