Zoover Travel Lounge – Cruise vakanties

- 28 maart 2011

Zoover Travel Lounge – Cruise vakanties

- 28 maart 2011

Afgelopen vrijdag vond de elfde editie van de Zoover Travel Lounge plaats met als onderwerp ‘Cruise vakanties’. Om 15.00 uur gingen we van start met het plaatsen van de eerste vraag/stelling op Twitter. De discussie kwam goed op gang en vele Twitteraars deden mee (alle deelnemers staan onderaan de pagina).

Ik heb hieronder een samenvatting gemaakt. Mocht je alle tweets willen nalezen dan kun je ze hier in chronologische volgorde zien (van boven naar beneden): http://chirpstory.com/li/935

Een cruise is een luxe luiervakantie…

• Wat mij betreft absoluut waar! Ik spreek uit ervaring. Al kun je natuurlijk anti-luier activiteiten ondernemen aan wal 🙂

Een cruisevakantie is duurzaam..

• Daar valt over te discussieren… Die boten doen nogal wat met het milieu… Wel proberen maatschappijen dit te compenseren, vlgs mij
  • Volgens @timmermansr op de #ZNL facebook pagina zijn ze niet duurzaam en stoten ze behoorlijk wat CO2 uit http://on.fb.me/ggSKkX
  • o’n groot schip heeft uiteraard veel mensen aan boord. ‘k weet niet hoeveel energie het allemaal kost. Dus duurzaam? Ik weet het niet.
  • Jeetje, lees net dat er een schip bestaat dat nog geen 25 centimeter vooruit komt op 1 liter brandstof… Dat is echt bizar!
  • Met name de nieuwere schepen worden steeds milieuvriendelijker . Meer hierover kun je lezen op http://bit.ly/gBEMx7

Een cruise vakantie is ideaal om kinderen mee te nemen…

• Op die cruise waar ik zat, bijna geen kind te bekennen. Meer senioren + wij, een grote groep collega’s uit op gezelligheid 🙂
  • Lijkt me ook niets voor kinderen. Zal in een onbewaakt moment maar overboord vallen! Bah bah…
  • Lijkt mij ook niet echt fijn met kinderen op een cruise.
  • Dat is afhankelijk van welke rederij je kiest. Costa, MSC en Disney b.v zijn kindvriendelijk http://bit.ly/hlf5ZC
  • Zullen ze de eerste twee dagen wel leuk vinden, denk ik. Maar dan zou het best zo kunnen zijn dat de verveling toeslaat

Een cruisevakantie is veel te duur

• Als ik prijzen tegenkom op internet is het vaak best wel prijzig, neem ook aan dat alles dan all-inclusive is.
  • Zou het niet weten: ik heb reis gewonnen 🙂 Gezien die CO2 uitstoot mag de prijs onder mom van ‘greenseat’ sowieso nog wat omhoog!
  • Om op stelling 4 te antwoorden, dat denk ik dus altijd wel, maar is dat ook echt zo?
  • Als je vanuit Nederland vertrekt (geen vlucht nodig) cruise je al vanaf 607 euro p.p. ,11 dagen Oostzee + St Petersburg.
  • Cruise vakanties op de Galapagos kunnen best meevallen in prijs, ze zijn er vanaf $700,00
  • En cruisevakantie is pas te duur als het niet aangesloten heeft bij verwachtingen. ‘k Denk dat die juist vaak te hoog gespannen zijn

Als je ooit een cruise mocht maken, welke route/bestemmingen zou je dan kiezen?

• Naar Antartica. Of de Oostzee
  • Mij lijkt een cruise door de Noorse fjörden wel wat
  • alaska lijkt me wel mooi!
  • Ergens in de Caribbean
  • Een round-the-world cruise langs alle tropische paradijsjes op aarde!
  • Ik zou denk ik (weer) gaan voor Caribbean, maar Azie is ook mooi! Zijn daar eigenlijk cruises?? Nog nooit gehoord eigenlijk…
  • De overtocht van Italië naar Griekenland en omgekeerd vind ik leuk; maar een echte cruise lijkt me te lang duren
  • De Indonesische archipel is ook een topgebied om te cruisen, daar zouden meer cruiseliners naartoe moeten gaan

Wat is jouw beste tip voor een geslaagde cruisevakantie ?

• Zin hebben om te lezen en te luieren lijkt me een belangrijk voorwaarde.
  • Mijn eerste cruise moet nog komen dus kan geen tip geven..@reizenmagazine zal daar vast wel tips voor hebben? Ben fan 😉
  • Wachten tot je 65+ bent…. Mij niet gezien op een cruise!
  • Denk ik dat voorlopig geen cruise ga maken, tenzij ik het win! hoor graag tips om een cruise te maken!
  • Thanks! De Noorse fjorden kan ik absoluut aanraden. Prijstechnisch zit je het best in de Middellandse Zee of Caribbean.
  • Nog ff een vraag tussendoor #ZNL, zo’n cruise is dat nou echt alleen maar bejaarden of valt het mee?
  • Er zijn genoeg cruises waar je ook zonder rollator aan boord mag ;-). Gem. leeftijd ligt op sommige schepen rond 40.
  • Goed kijken of de route die je vaart interessant is, of je gids Engelstalig is en in de gaten houden of je hut niet naast de motor is!
  • Stel je in om veel tijd op die boot doorbrengen en weinig tijd aan wal. De bezoekjes aan de bestemmingen zijn kort en krachtig! Njoy!
  • O.m. Norwegian, Carnival Cruises en Costa richten zich ook (grotendeels) op een jongere doelgroep.

De volgende Zoover Travel Lounge is aankomende vrijdag 25 maart om 15.00u op Twitter

Wil je ons ook volgen op Twitter? Onze twitternaam is Zoover

Bezoek ook onze Facebook pagina!

Weet jij nog een leuk onderwerp voor de volgende #ZNL op vrijdag 1 april? Laat het ons weten!

Bij deze wil ik ook nog graag alle deelnemers aan deze editie bedanken:

TribuTrekTravel Vertaalster_M lindaamroussi
reizenmagazine sammy_0888 peterberends