Zoover Travel Lounge 8 – Vakantie in Nederland

- 7 maart 2011

Zoover Travel Lounge 8 – Vakantie in Nederland

- 7 maart 2011

Afgelopen vrijdag vond de achtste editie van de Zoover Travel Lounge plaats met als onderwerp ‘Vakantie in Nederland’. Om 15.00 uur gingen we van start met het plaatsen van de eerste vraag/stelling op Twitter. De discussie kwam goed op gang en vele Twitteraars deden mee (alle deelnemers staan onderaan de pagina).

Ik heb hieronder een samenvatting gemaakt. Mocht je alle tweets willen nalezen dan kun je ze hier in chronologische volgorde zien (van boven naar beneden): http://chirpstory.com/li/852

Op vakantie in Nederland kan ik mijn werk niet los laten/vakantie in Nederland is geen echte vakantie

• Heb ik vorig jaar in zomervakantie zo ervaren. Slechts een week in NL op vakantie in stressvolle tijd. Voelde niet als vakantie
  • Met al die mobiele bereikbaarheid, zou je overal wel aan het werk kunnen zijn. Vakantie is vakantie ook in NL!
  • Niet mee eens. Er is nog genoeg wat ik niet heb gezien in Nederland en wat me los doet komen van het werk
  • Maar in het algemeen is NL juist een goede plek om er kort toch echt even uit te gaan. Weinig reistijd, genoeg te beleven!
  • Nederland is prima voor een paar dagen maar niet voor een echte vakantie
  • Het voordeel van vakantie in NL is dat je juist wel eens een keer die laptop en smartphone ten volle kunt benutten

Hoe lang duurt jouw vakantie in Nederland meestal?

• ‘Meestal’ duurt die tussen een paar uur (dagje uit) en een paar weken. Wanneer noem je iets een vakantie? Zit toch ook in je mindset?
  • Meestal een paar daagjes, maar vaak wel meer dan 1 x per jaar. Midweek Limburg of eilanden of weekendje Amsterdam ofzo.
  • Meestal een (lang) weekend
  • Vakantie in Nederland is voor mij de laatste jaren ook een lang weekend. En dan meestal met vrienden

In wat voor accommodatie overnacht jij het liefst tijdens een vakantie Nederland?

• Leuke stelling, want ook eigen huis komt in aanmerking als favoriete accommodatie voor een vakantie in Nederland…
  • Aangezien ik dus meestal met (veel) vrienden ga die eventueel ook nog kids meenemen, heeft de kampeerboerderij mijn voorkeur
  • Maar om er echt even uit te zijn hebben we in NL heel mooie campings, hotels, vakantieparken en B&B’s
  • Met de kids het liefst naar een camping. Zonder kids het liefst in een hotel, zeker als ik zakelijk reis (of is dat geen vakantie..?)
  • Ligt aan het motief. De ene keer lig ik in een tentje, de andere x pak ik een hotel.
  • In hotel (korte vakantie) of in een #luxe bungalow met alles er op en aan.(week)

Wat is het grootste nadeel van een vakantie in Nederland?

• Dat je nooit weet wat voor weer je zal hebben, tot kort voor vertrek of ter plaatse…. :s
  • Grootste nadeel? Moeilijk. Misschien is nadeel dat je weinig leert over omgaan met andere culturen?
  • Het weer? En de abnormale hoge schoonmaak kosten in een bungalow/vakantiepark
  • Schoonmaakkosten, dat is inderdaad ook iets wat ik alleen nog maar in Nederland heb meegemaakt
  • Ehm, helaas toch het weer…

Waar ga jij het liefst naar toe in Nederland: het platteland, de kust of de stad? En waarom?

• Absoluut de kust! Weer of geen weer, daar is het altijd fijn..
  • Dan kies ik toch voor de stad, drukte en veel buitenlandse toeristen…
  • Moeilijke vraag. Maar net wat je zoekt. Soms de stad, soms de kust, soms de heuvels of het bos, soms een eiland, soms een meer…
  • Naar het strand
  • Leuke stad is altijd goed. Maar strand en platteland (natuur!) ook. Dus ik ben besluiteloos want #ikhouvanholland!
  • Ik woon zelf 10 km van de kust, dus mijn voorkeur gaat uit naar het oosten, zuiden en noorden van het land. Er is genoeg te ontdekken.
  • Tja Nederland heeft mooie stranden, mooie steden en mooie natuurgebieden. Het is lastig kiezen
  • De eilanden bieden overigens ook een ultiem vakantiegevoel wat mij betreft.
  • Ik vind Den Haag/Scheveningen een superbestemming in NL maar ik woon er zelf dus ga liever naar Platteland.

Wat zijn leuke activiteiten op vakantie in Nederland?

• Wandeling door natuurgebied de Peel bij de dorpjes Griendstveen en Helenaveen in het zuidoosten van het land
  • Dagje pretpark: #Duinrell, #Walibi, #Efteling 😀
  • Zoveel leuke activiteiten: De leukste op Twitter @openluchtmuseum @aviodrome #FF #museum
  • Hou zelf wel van een terrasje, maar dan na een mooie boswandeling of na dwalen door een stad
  • Musea in de winter, heuvels in de lente, terrassen, steden, meren en eilanden in de zomer, boswandeling in de herfst… #veeltedoen
  • Varen, terrassen, wandelen, zonnen, fietsen, dagje pretpark ofzo tussendoor… (beetje actie in de taxi). Allemaal leuk!
  • Lekker het bos in, een museum bezoeken, uit eten, borrelen. En dat alles in willekeurige volgorde.

Wat zijn de leukste toeristische activiteiten in jullie omgeving?

Wat is de leukste stad voor een citytrip in Nederland?

De volgende Zoover Travel Lounge is aankomende vrijdag 11 maart om 15.00u op Twitter

Wil je ons ook volgen op Twitter? Onze twitternaam is Zoover

Bij deze wil ik ook nog graag alle deelnemers aan deze editie bedanken:

timmermansr luukroestenberg lifetime_nl
bvanputten sammy_0888 LindaAmroussi