Zoover Travel Lounge 10 – Eten en vakantie

- 21 maart 2011

Zoover Travel Lounge 10 – Eten en vakantie

- 21 maart 2011

Afgelopen vrijdag vond de achtste editie van de Zoover Travel Lounge plaats met als onderwerp ‘Eten en vakantie’. Om 15.00 uur gingen we van start met het plaatsen van de eerste vraag/stelling op Twitter. De discussie kwam goed op gang en vele Twitteraars deden mee (alle deelnemers staan onderaan de pagina).

Ik heb hieronder een samenvatting gemaakt. Mocht je alle tweets willen nalezen dan kun je ze hier in chronologische volgorde zien (van boven naar beneden): http://chirpstory.com/li/935

Als ik op vakantie ga neem ik altijd eten uit Nederland mee, zoals drop, kaas…

• Ik neem alleen iets mee voor onderweg, verder niets qua etenswaren
  • Ik neem niks mee, alleen eventueel iets voor tijdens de reis
  • Kaas is sowieso iets wat je niet zomaar mee mág nemen
  • Eerste behoeften voor de volgende dag als we laat in ons appartement in Frankrijk aankomen. Thee, koffie, boter, broodje,verder niets
  • Eten meenemen? Ik ga naar een ander land om ook de lokale lekkernijen te eten, dus nee! En als ik in NL blijf, ist niet nodig.

Tijdens mijn vakantie ga ik op zoek naar lokale specialiteiten.

• Zeker weten! Vind het heerlijk om een marktje af te struinen naar lekkere producten!
  • Absoluut! Alleen die gefrituurde sprinkhanen of gebraden hond sla ik over 😉
  • Zeker op zoek naar lokale specialiteiten, maar de insecten blijf ik alleen naar kijken 😉 , meelwormen zijn nog wel te doen!
  • Heerlijke franse worsten in de Provence, met ingrediënten als noten, olijven, etc.
  • Ik probeer zeker de lokale specialiteiten. Sta overal voor open
  • Ik eet zeker lokale specialiteiten op vakantie! (alleen in China zou ik dat denk ik overslaan).

Op vakantie eet ik mijn maaltijden op hetzelfde tijdstip als in Nederland.

• Nee, veel later en als het heel warm is brunch ipv ontbijt en lunch
  • Meestal later..
  • Ik eet hier ook niet echt regelmatig, al probeer ik het wel hoor. Ik eet als ik trek heb, dus ook op vakantie kan dat variëren.
  • Ja, moet helaas wel met diabetes moet je je aan een bepaald schema houden, al probeer ik het wel iets aan te passen meestal
  • Ontbijt en lunch vaak samen, en avond eten vaak erg laat… (anders is het ook zo stil in de restaurants)..
  • Welnee, eten op momenten als je het er aan toe hebt. ’s Avonds eerst een drankje en hapje onder de platanen. Later op de avond eten

Kom jij aan of val je juist af op vakantie?

• Ligt er aan of ik twee weken op het strand ga liggen of een week ga fietsen in de Alpen ;)!
  • Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd aankom op vakantie. Ik wil ook altijd al dat exotische lekkers proberen, dus tsja…
  • Vaak kom ik wel aan, behalve als ik een actieve vakantie heb, maarja helaas maakt drank ook kilo’s
  • Meestal weinig verschil…alleen bij actieve vakanties val ik iets af, maar niet veel
  • Door actief bezig zijn (meer beweging dan normaal) maar toch lekker eten blijft de balans behouden. Dus niet aankomen/afvallen

Kies jij op vakantie voor all-inclusive, bereid je je eigen maaltijd of zoek je elke dag een ander restaurant op?

• Het liefst elke dag een ander restaurant maar dat heeft een groot nadeel… Dat is zo duur!
  • Elke dag een ander restaurant!
  • All-inclusive is niet echt mijn ding, 1 x gedaan in Mexico, wat was dát smerig zeg! Op de cocktailtjes na, dat wel ;)…
  • Hangt er van af, zon/zee vakantie liefst in resort, bij een doe-vakantie zeker zelf koken en af en toe uit eten
  • Meestal ga ik elke dag ergens anders eten, gezellig!
  • Het liefst elke dag een restaurant maar in de praktijk wisselen we dat af met soms zelf koken.

Wat is het meest vreemde, exotische of smerigste dat je ooit op vakantie gegeten hebt?

• Het smerigste was in ieder geval die levershoarma in Egypte.
  • Het meest vreemde vond ik toch wel de meelwormen die naar chips smaken 😉
  • Meest exotische is olifant geen idee hoe ze eraan kwamen roadkill lijkt me niet waarschijnlijk. in jo’burg
  • Ik ben niet zo van het exotische. Ik bestel niet eerder iets dan dat ik het naadje van de kous weet over wat ik bestel.
  • Krokodil, smaakte eigenlijk nog best lekker, het meest smerige? eeehm iets zonder naam in Turkije, weet nog steeds niet wat
  • Heb in Thailand een vrucht gegeten, waarvan ik nog steeds niet weet wat het is! Wit, niet echt zoet, kleine zwarte pitjes… Anyone?
  • mm.. werk in Italië op een camping met een echte houtoven, pizza frutti di Mare, zou ’t graag nog eens eten..

Welk land heeft volgens jou de beste keuken?

• Ga ik toch voor de Italiaanse, Spaanse en Marokkaanse keuken
  • Dan ga ik toch voor Italië hoewel ik Thais ook erg lekker vind!
  • Ok, here goes (I love food….) Indisch, Spaans, Thais, Mexicaans, Italiaans, Grieks, Turks, Tunesische/Marokkaans..

De volgende Zoover Travel Lounge is aankomende vrijdag 25 maart om 15.00u op Twitter

Wil je ons ook volgen op Twitter? Onze twitternaam is Zoover

Bezoek ook onze Facebook pagina!

Bij deze wil ik ook nog graag alle deelnemers aan deze editie bedanken:

luukroestenberg Sammy_0888 Vertaalster_M
peterberends lindaamroussi jorickvanlith