Verslag Zoover Travel Lounge – Kamperen

- 16 mei 2011

Verslag Zoover Travel Lounge – Kamperen

- 16 mei 2011

Afgelopen vrijdag stond de Zoover Travel Lounge in het teken van “Kamperen”.

Om 15.00 uur gingen we van start met het plaatsen van de eerste vraag/stelling op Twitter. De discussie kwam goed op gang en vele Twitteraars deden mee (alle deelnemers staan onderaan de pagina).

Ik heb hieronder een samenvatting gemaakt. Mocht je alle tweets willen nalezen dan kun je ze hier in chronologische volgorde zien (van beneden naar boven): http://chirpstory.com/li/1440

Plan jij je kampeertrip helemaal van te voren of ga je liever op de bonnefooi?

“Ik plan het liefst alles van te voren in en reserveer ook alles” aldus Luukroestenberg. RikevandenBeld is het helemaal eens met deze stelling, volgens haar is het in de bouwvak moeilijk om op de bonnefooi te gaan omdat er niet veel plaatsen vrij zijn. In tegenstelling gaat Mariekehorbeek liever op de bonnefooi “dan kan je makkelijk weg in geval van slecht weer of overlast”. De campingtexel geeft de deelnemers van de ZNL de tip om vooral in de zomer te reserveren dit voorkomt onaangename verassingen.

Wat heeft je voorkeur: tent, vouwwagen of caravan? En waarom?

De meeste deelnemers geven aan dat ze het liefst met de tent gaan kamperen. Ook is de camper populair om mee rond te trekken in de outback. “Tent en caravan zijn allebei leuk, nu even tent, want geen onderhoud en stalling gedoe enz, goedkoper dus!” alsdus MariekeHorbeek. Het voordeel van een caravan volgens Ruben86 is dat je een vast dak boven je hoofd hebt.

Wat is jouw favoriete kampeerspot?

Frankrijk is populair voor een kampeervakantie onder de twitteraars. De volgende Kampeerspots zijn benoemd als favoriet:

• Ergens vlak bij het bos en water en een mooie natuur! Twee jaar geleden in de Gorges du verdon geweest, super om te kamperen!
  • Vorig jaar ben ik met een klein campertje van strand naar strand gegaan in frankrijk/spanje/portugal. Te gek!
  • Als je bedoelt op een camping, dan dicht bij water (heerlijk, gekabbel bij het opstaan) en niet te ver van douches en toilet!
  • Mijn favoriete spot is midden in het bos

Wat is je favoriete kampeer item/gereedschap/kookgerei

De deelnemers hadden diverse meningen over de favoriete kampeer items. Volgens Lindaamrousi is een hamer wel handig om de haringen in de kleigrond te meppen. Luukroestenberg neemt liever een stok kaarten mee zodat het gezellig wordt tijdens het kamperen. Andere items die favoriet zijn:

• Mijn hoofdlampje (hoe nerd is dat) maar oh zo handig!
  • Ik ga niet zo vaak kamperen…. een automatisch tent (die zichzelf opzet 😉 )
  • Een winnend staatslot zodat ik nooit meer hoef. Ik haat kamperen.
  • Campinggaz stel waar je behalve op kunt koken ook op kunt bbq-en

Kamperen buiten Europa, hoe doe jij dat?

De meeste deelnemers hebben nog niet gekampeerd buiten Europa. Een rondreis met een camper is aantrekkelijk voor sommige twitteraars. Maar een vlucht naar een land en daar een tent huren is volgens Luukroestenberg ook een goed idee.

Wat vind jij het grootste nadeel aan kamperen?

De nadelen van kamperen volgens de twitteraars zijn:

• Muggen!!
  • Geen eigen douche en toilet!
  • Gebrek aan privacy.
  • Weersafhankelijkheid

Volgens Zwerfkei_nl is de basisuitrusting voor een kampeervakantie afhankelijk van hoe je op pad wil gaan. Zij raden aan om een goed passende rugzak en wandelschoenen mee te nemen.

De volgende Zoover Travel Lounge is aankomende vrijdag 20 Mei om 15.00u op Twitter

Wil je ons ook volgen op Twitter? Onze twitternaam is Zoover

Bezoek ook onze Facebook pagina!

Ook opmerkingen over de #ZNL zijn welkom op de weblog pagina, Facebook pagina of op Twitter.

Bij deze wil ik ook nog graag alle deelnemers aan deze editie bedanken:

luukroestenberg mschoolenberg zwerfkei_nl
RikevandenBeld jorissti campingtexel