Verslag Zoover Travel Lounge – Het leukste dagje uit

- 18 april 2011

Verslag Zoover Travel Lounge – Het leukste dagje uit

- 18 april 2011

Afgelopen vrijdag vond de veertiende editie plaats van de Zoover Travel Lounge. De ZNL stond in het teken van “Het leukste dagje uit”. Tijdens deze ZNL was het mogelijk om prijzen te winnen, namelijk toegangskaarten voor een leuk dagje pret- of dierenpark!

De TOPTIP van de dag en de beste vraag van de dag werden beloond met 2 toegangskaarten voor Drouwenerzand. Tevens hebben alle deelnemers die hebben gereageerd op de stellingen kaartjes gewonnen voor attractiepark Slagharen!

Om 15.00 uur gingen we van start met het plaatsen van de eerste vraag/stelling op Twitter. De discussie kwam goed op gang en vele Twitteraars deden mee (alle deelnemers staan onderaan de pagina).

Ik heb hieronder een samenvatting gemaakt. Mocht je alle tweets willen nalezen dan kun je ze hier in chronologische volgorde zien (van beneden naar boven): http://chirpstory.com/li/1083

Wat is een goede prijs voor een toegangskaartje pret- of dierenpark?

Tijdens de ZNL gaven de meeste deelnemers aan dat een goede prijs voor een pret- of dierenpark tussen de 15 en 25 euro ligt. Een kaartje voor een pretpark mag hoger liggen dan een dierentuin. Voor een dierentuin vinden de deelnemers €15,- tot € 20,- euro een goede prijs. @veiling geeft aan dat veel mensen de kassaprijzen 10 tot 20 % te hoog vinden. Tevens geven de deelnemers aan dat het wel ligt aan wat voor een park het is en wat het park te bieden heeft. Enkele argumenten die de deelnemers gaven zijn:

• Zit een verschil in het aanbod, dus ook in de prijzen. Voor een groot en divers pretpark heb ik wel 20-30 over. Dierenpark rond 20
  • Nee precies, vooral de horeca is schandalig duur in dit soort parken, vaak matige kwaliteit en dan ook nog 30 euro entree!
  • 15-20 euro afhankelijk van de grootte en voor parken waar ouders nergens in gaan/kunnen een lagere ouders prijs!
  • Maximaal 15 euro per persoon vind ik heel redelijk. Vooral voor iets grotere gezinnen is 30 tot 35 euro pp echt te veel!

Waar koop jij toegangskaarten voor een pret- of dierenpark?

Er zijn verschillende reden waarom mensen online een kaartje kopen, de volgende argumenten werden benoemd:

• Op internet, vaak voordeliger en aanbiedingen, bij reisagent of in supermarkt bij acties. niet in de rij bij park zelf!
  • Al een paar keer een hele rij bij de kassa voorbij kunnen lopen omdat we online hadden gekocht, dus sindsdien altijd online
  • Meestal via internet (korting) of via marktplaats en dergelijke. Zo goedkoop mogelijk dus 😉
  • Je kan bij verschillende parken ook al de tickets naar je mobiel (smartphone) laten sturen. Scheelt vaak een wachtrij!

De reden waarom mensen voornamelijk aan de kassa een kaartje kopen is:

• Meestal gewoon aan kassa, te lui om van tevoren te printen, hoort beetje bij je dagje uit en voor de parkeermunt moet je er toch heen
  • Eigenlijk altijd aan de kassa, maar meer omdat ik vaak op het laatste moment beslis te gaan..

Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Dierentuin, museum of pretpark?

Onder de deelnemers van de ZNL zijn er diverse antwoorden gegeven, zo geeft vertaalster_m aan dat het eraan ligt waar ze zin in hebben, maar met haar zoon van 7 jaar is een pretpark nu het leukst. Een goede reden om naar een dierentuin te gaan is dat er geen wachtrijen zijn voor een attractie, aldus Dielesteyn. Andere reacties van deelnemers waren:

• Ik ben best wel een museumfreak, musea zijn steeds vaker veel minder suf dan hun imago is!
  • Allemaal leuk, maar dingen die snel en hoog gaan zijn toch wel het leukst. En musea moeten wel iets interactiefs hebben voor mij
  • NL kan een voorbeeld nemen aan Australië, daar heb je übergave musea en bijna altijd gratis! Je ziet dus veel jongeren
  • Eerst zette ik zelden een voet in een museum maar nu met zoon soms wel en het is eigenlijk best leuk tegenwoordig
  • Wij gaan meestal naar de dierentuin, maar als ik zonder kinderen kan dan wordt het een pretpark

Hoe ver wil jij maximaal rijden voor een dagje dieren- of pretpark?

De meeste deelnemers willen max. 1 tot 2 uur rijden. Ook geven sommige deelnemers aan dat als een pret- of dierenpark te ver is zij een vakantie in de buurt boeken. Funtje geeft aan dat zij afhankelijk is van het OV en daarom maximaal 1,5 uur wilt reizen ze wilt zoveel mogelijk van de dag besteden aan het uitje! Deelnemers gaven ook de volgende argumenten:

• Max. 120 km ofzo, mits we geen files voorzien…
  • Plopsaland bijvoorbeeld is net te ver voor een dag, maar daar hebben we dan onze vakantie dichtbij geboekt
  • Een dagje dierentuin of pretpark ook super leuk om te doen tijdens een vakantie ( bijv. Mirabilandia-Italie )

Neem je zelf eten mee met een dagje uit of koop je alles ter plekke?

Veel deelnemers nemen wat eten of drinken mee voor een dagje pret- of dierenpark. Toch word er ook nog veel eten gekocht ter plekke. Mariannegroen geeft aan dat ze het goed kan voorstellen dat je met een groot gezin zelf wat mee neemt. Argumenten die werden gegeven door de deelnemers zijn:

• Neem ik mee. Het is al duur genoeg
  • Ligt eraan met wie ik ga, met zijn tweeën halen we wat ter plekke, als er kinderen bij zijn nemen we mee!
  • Ligt aan de financiën die maand…drinken gaat er eigenlijk altijd wel mee en koeken ook. Broodjes e.d. vaak ter plekke
  • Neem meestal voor de zekerheid wel wat mee, voor als het te druk is of voor in de auto maar normaal gesproken alles ter plekke

Met wie ga jij het liefst een dagje uit?

De meeste deelnemers gaan met de familie of het gezin naar een pret- of dierenpark. Sommige deelnemers gaan ook met vrienden.

Bonusvraag: Wat is jouw beste tip voor een geslaagd dagje uit?

• #Bobbejaanland blijft toch het plezantste land
  • De beste tip is dat iedereen die meegaat positief is ingesteld om er een leuke dag van te maken. Zo wordt alles leuk
  • Disneyland Parijs pretpark-Met de trein zit je er namelijk binnen 4 uurtjes.Je stapt uit voor de deur van Disney! 🙂
  • En dagje uit hoeft niet duur te zijn: Drouwenerzand! All inclusive pretpark 🙂
  • Gewoon een supergoed humeur hebben. Zonder goed humeur ook geen leuke dag toch 😉
  • Veiligheidstip: altijd je gordel om. Vooral in de achtbaan.

De TOPTIP is gewonnen door Verstaalster_m

De tip is:

• Niet nadenken over hoe ver het wel niet rijden is en hoe veel het wel niet kost. Genieten! Zo hard als je kan!

De volgende Zoover Travel Lounge is aankomende vrijdag 22 April om 15.00u op Twitter

Wil je ons ook volgen op Twitter? Onze twitternaam is Zoover

Bezoek ook onze Facebook pagina!

Ook opmerkingen over de #ZNL zijn welkom op de weblog pagina, Facebook pagina of op Twitter.

Bij deze wil ik ook nog graag alle deelnemers aan deze editie bedanken, zij ontvangen allen 4 toegangskaarten voor attractiepark Slagharen:

leona1981 MariekeHorbeek Vertaalster_M
MarianneGroen funtje narcisz18