Verslag Zoover Travel Lounge 5 – Griekenland

- 14 februari 2011

Verslag Zoover Travel Lounge 5 – Griekenland

- 14 februari 2011

Afgelopen vrijdag vond de vijfde editie van de Zoover Travel Lounge plaats met als onderwerp ‘Griekenland’. Om 15.00 uur gingen we van start met het plaatsen van de eerste vraag/stelling op Twitter. De discussie kwam goed op gang en vele Twitteraars deden mee (alle deelnemers staan onderaan de pagina).

Ik heb hieronder een samenvatting gemaakt. Mocht je alle tweets willen nalezen dan kun je ze hier in chronologische volgorde zien (van beneden naar boven): http://chirpstory.com/li/707

All-inclusive hotels moeten verboden worden in Griekenland

• Nee vind ik niet, ieder zijn voorkeur. Als je die hotels verschrikkelijk vindt, ga je er toch gewoon niet heen?
  • Vind ik niet. Het zal nooit mijn keus zijn,maar ieder z’n eigen ding. Maar wel met respect voor cultuur en land.
  • Mee eens denk dat dat goed is voor de lokale taverna’s, winkeltjes e.d. En dat toeristen zo ook meer Griekenland ervaren!
  • Niet verboden maar wel met mate anders profiteert de bevolking er ook niet veel van
  • Ik denk niet dat je het moet verbieden, want er is onmiskenbaar een markt voor, al behoor ik daar zeker niet toe

Griekenland is een voordelig vakantieland

• Het is zeker niet duur! ook niet om naar toe te vliegen en lokaal is alles prima te betalen
  • Relatief begrip. De prijs kwaliteit is goed in balans. De gastvrijheid, cultuur, natuur en herinneringen onbetaalbaar
  • In Griekenland vind ik het ook niet duur. Bijvoorbeeld uit eten gaan is voordelig.
  • Hou het bij lokale producten = betaalbaar, maar de accijnzen op benzine/drank is schrikbarend duurder geworden.
  • Benzine is nu ongeveer even duur als in Nederland, maar inderdaad wel omhoog geschoten

Griekenland is meer dan een zon, zee en strandvakantie

• Dat lijkt me wel met al die oude Griekse cultuur. Er is meer dan oh oh cherso
  • Voor mij wel! Maar goed zijn ook genoeg mensen die niet meer zoeken dan zon, zee en strand.
  • inderdaad! Cultuur en natuur. Peloponnesos, bakermat van GR, Pilion, Meteora kloosters, Chios, mastiek, enz. enz,
  • Mee eens. Griekenland heeft ook veel te bieden op het gebied van cultuur en natuur.
  • Het contact met de bevolking staat voor mij voorop. Vrienden weerzien en het land ontdekken
  • Griekenland is een fantastisch wijnland! Helaas weet nog niet iedereen dat.

Vakantie naar Griekenland boek je online

• Als vanzelfsprekend!
  • Boek alleen maar online, dus ook voor Griekenland, heb al geen jaren meer een reisbureau van binnen gezien 🙂
  • Is geen stelling maar een feit. Natuurlijk ;-D
  • Denk dat ook niet veel mensen meer naar Reisbureau gaan 😉 en online is makkelijk en snel en kan ook ’s avonds

Er is in 10 jaar tijd veel veranderd in Griekenland

• Ja, ik kan niet echt zeggen of #griekenland in 10 jaar veel veranderd is, ben er nog maar 1 x geweest…
  • Dat klopt, ondanks de crisis nu, is er veel vooruitgang te zien sinds 10 jaar geleden. Betere wegen, hygiëne, onderhoud.
  • De hele wereld is veranderd in 10 jaar tijd dus Griekenland natuurlijk ook, maar je kunt er nog heerlijk terug naar de basis.
  • Maar respect voor de natuur dat is nog ver te zoeken; hoewel hier ook al iets meer progressie in zit
  • Sommige delen van Griekenland zijn toeristisch ontwikkeld, andere zijn meer gebleven zoals het was Desondanks nog genoeg te beleven!

Griekenland moet creatief op zoek naar nieuwe excursiemogelijkheden

• Die pak ik nog even mee. @grieksewijnen organiseert wijnreizen, Ross holidays sinds dit jaar kook- en dansworkshops!
  • Als de excursies maar betrekking op land/cultuur hebben en ook wat oplevert voor de bevolking
  • Moeten is een groot woord, maar creativiteit leidt tot innovatie en daar ben ik een voorstander van

Stakingen weerhouden de toeristen niet om naar Griekenland op vakantie te gaan

• Hmmm ik moet eerlijk toegeven dat het bij mij wel in mijn achterhoofd meespeelt bij het maken van keuze
  • Mij heeft ’t het afgelopen jaar i.i.g, niet weerhouden. Wij hebben het heerlijk gehad op Chios en van stakingen niets gemerkt
  • Vorig jaar was het heel druk op Lefkas, maar tijdens de benzinestakingen ontvingen we toch tijdelijk minder aanvragen

De Griekse-eilanden moeten beter met elkaar worden verbonden

• Hoezo bruggen bouwen??? lijkt me niet; een eiland is een eiland. Mag Lefkas dan een uitzondering zijn.
  • Eilandhoppen staat in ieder geval wel op mijn wensenlijstje en gemak dient de mens in dit geval.
  • Oh, sorry die verbindingen. Juist ja, die zijn niet altijd geweldig inderdaad. Wel ’s zomers ’s winters niet.

Athene is een topbestemming voor een stedentrip

• Ben er nog nooit geweest, wel een keer een baan aangeboden gekregen in Athene maar niet gedaan. Staat dus nog wel op mn verlanglijst
  • Kan me in Athene makkelijk een weekend vermaken.
  • De Akropolis moet je natuurlijk een keer gezien hebben, alleen heb ik ‘m nog niet gezien

Griekenland is bijzonder geschikt voor een vakantie met kinderen

• Uiteraard zeer geschikt, maar niet in het hoogseizoen; veel te heet!
  • Uiteraard. Veel water, watersport,zwembaden; dat is leuk voor kinderen.En de Grieken zijn gek op kinderen; dus een warm welkom.
  • Helemaal mee eens. Grieken zijn dol op kinderen en mijn zoontje gaat zelf ook graag naar de ‘Oude Grieken’ 😉

De volgende Zoover Travel Lounge is aankomende vrijdag 18 februari om 15.00u op Twitter.

Wil je ons ook volgen op Twitter? Onze twitternaam is ‘Zoover’

Bij deze wil ik ook nog graag alle deelnemers aan deze editie bedanken:

luukroestenberg griekenlandnet rossholidays
PaolaBakker sammy_0888 peterberends