Russen en Duitsers meest irritante vakantiegangers

- 26 april 2010

Russen en Duitsers meest irritante vakantiegangers

- 26 april 2010

irritatieUit internationaal onderzoek onder meer dan 10.000 bezoekers van Zoover vakantiebeoordelingen in vijftien landen is gebleken dat vakantiegangers uit Rusland en Duitsland de meeste irritatie opwekken. Deelnemers van het onderzoek konden hun stem uitbrengen om te bepalen welke toeristen het meest irritant zijn. Zowel mannen als vrouwen hebben via de websites van Zoover hun stem uitgebracht.

Uit de resultaten komt naar voren dat de bezoekers van Zoover met 25% van de stemmen de Russische en Duitse vakantieganger het meest irritant vinden. Beide toeristen krijgen een kwart van de stemmen. De twijfelachtige derde plaats is met 18% van de stemmen weggelegd voor de Engelsen. De stemmers zijn unaniem, want in elk land waar gestemd kon worden behoren Rusland, Duitsland en Engeland tot de top drie, alleen de volgorde verschilt nog weleens. De Belgen kregen de minste stemmen en kunnen we de minst irritante toeristen noemen.

Russen verreweg minst populair bij Nederlanders
Begin dit jaar kon je in het artikel Zeven zonden op Zoover op ons weblog al lezen dat de Russen een grote rol spelen als het gaat om irritaties op vakantie.  Het overdadig eet- en drinkgedrag van de Russen zorgt voor de meeste irritatie. Het internationale onderzoek onderschrijft onze bevindingen van toen, maar laat dus zien dat ook onze oosterburen ergerniswekkend zijn.

Buren zijn niet populair
Opmerkelijk detail in de resultaten is dat Europeanen zich ergeren aan toeristen uit naastgelegen landen. Portugezen vinden Spanjaarden bovengemiddeld irritant, terwijl Spanjaarden op hun beurt een bezoek van hun Italiaanse buren niet op prijs stellen. In Scandinavië zien we een zelfde trend.